Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CN Codes? (Combined Nomenclature)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Har et hurtigt spørgsmål til importeksperterne. Jeg skal til at importere varer fra et tredjeland udenfor EU og skal derfor udfylde et dokument hvor der bliver spurgt efter "CN Codes".

Er dette varens tarif kode? Har lavet BTO'er på varerne, men er i tvivl om hvorvidt det er disse der menes.

Ser frem til Jeres svar.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

CN Coder... noget der bliver brugt til Statistik i EU mener jeg, men de er baseret på HS koder, Toldtarif, Brugstarif (kært barn mange navne)

Må mans pørge hvilke varer det er du importerer, har aldrig set den omtalte blanket og jeg får da nu en helt del varer fra 3. lande importeret, både i mit daglige arbejde som shipping ansvarlig og også i mit hobby firma...

Hvem har sagt du skal udfylde de dokumenter? speditør/myndigheder ?    

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rafael Hannisdal:

Kære Amino'er,

Har et hurtigt spørgsmål til importeksperterne. Jeg skal til at importere varer fra et tredjeland udenfor EU og skal derfor udfylde et dokument hvor der bliver spurgt efter "CN Codes".

Er dette varens tarif kode? Har lavet BTO'er på varerne, men er i tvivl om hvorvidt det er disse der menes.

Ser frem til Jeres svar.

 

Hej

Hvorfor overlader du ikke indfortoldningen til en speditør frem for selv at bøvle med det?

Jeg forstår ikke helt om du er ved at lave en BTO eller har du fået den godkendt. Hvis den er godkendt vil Varekoden fremgå af den.

Den kombinerede nomenklatur KN er EU´s udenrigshandelsnomenklatur  KN er på 8-cifre.

 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)