Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma betaler middag?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg skal ud med en forretningsforbindelse. Vi skal diskutere en ide over en frokost. Jeg vil gerne betale for frokosten, men hvordan gør jeg det?

må jeg betale med mit firmakort og bogfører det som en udgift? eller hvordan gør man præcis i sådan en situation?

Mvh Nis

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Ja hvis der ikke er noget privat i denne frokost, og det holdes inden for rimelighedens grænser, så skulle der ikke være noget problem i dette. Det er jo arbejde, og ligeledes hvis du fører kørselsregnskab, bør du også notere kørslen.

God frokost

MVH

Jesper

www.sliknet.dk

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad bogfører man sådan en bogføring under? og jeg synes at jeg på et tidspunkt havde hørt noget om at det var 25 % man kunne trække fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nisjensen:
Hvad bogfører man sådan en bogføring under? og jeg synes at jeg på et tidspunkt havde hørt noget om at det var 25 % man kunne trække fra?

Hejsa,

Jeg tror du kan bogføre det som en "salgsfremmende omkostning". Og de 25% du kan trække fra, er vel bare momsen?

 

Dbh

Rasmus

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved desværre ikke.

Det betaler jeg min revisor for at ordne.

Måske en anden amino ved dette ?

MVH

JESPER

WWW.SLIKNET.DK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler med virksomheds kortet - får en kvittering - gemmer den til din bogholder. Bogholderen har kvitteringen - så du/i kan trække momsen fra (dvs. de 25%) . Så jeg kan ikke se hvorfor du skulle betale af egen lomme - når det er arbejds relateret!!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At spise med en forretningsforbindelse er repræsentation. Det vil sige, at du skal bogføre udgiften som repræsentation. I første omgang hele udgiften, men når årsregnskabet skal laves, vil 75% af udgiften blive kategoriseret som "ikke fradragsberettiget", for kun 25% af repræsentationsudgifterne er fradragsberettigede. Med hensyn til momsen, er det også kun 25% af momsen, der må trækkes fra i momsregnskabet. Altså kun en fjerdedel af den moms, der normalt kan afløftes.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:
men når årsregnskabet skal laves, vil 75% af udgiften blive kategoriseret som "ikke fradragsberettiget", for kun 25% af repræsentationsudgifterne er fradragsberettigede


Ja gad vide hvor mange der husker den korrektion når regnskabets time kommer!Yes

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør de fleste vel - i hvert fald de, som får hjælp udefra til at afslutte deres bogføring f.eks. fra en revisor eller bogholder. Skulle jeg da mene....

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:


Ja gad vide hvor mange der husker den korrektion når regnskabets time kommer!Yes

Du antyder vel ikke, at der er Aminoer med begyndende demens, vel?

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)