Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opsætter jeg en wordpress side?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Hej Brian,

Hvis man henter en standard version af Wordpress, skal man selv manuelt ind og ændre filrettigheder pga. Safe Mode.

MEN dette er dog ikke nødvendigt når man anvender Surftown's 1-click installer, da vi her har ændret på hvilken tmp folder der bliver anvendt samt rettighederne på denne. Ved brug af 1-click installeren kan man derfor sagtens anvende 'automatisk opdatering' og 'installation af themes' da disse anvender denne tmp folder!

Summa summarum sikrer vores 1-click installation netop at en nybegynder nemt kan få sin egen WP op at køre hos Surftown ;-)

Spændende... men kunne I så ikke fjerne at den automatisk smider sig i en folder der hedder wordpress... altså hjemmeside.dk/wordpress ?

Og det undrer mig stadigvæk at andre webhost udbydere også kører med safemode=on , men hvor opdatering af wordpress og plugins fungerer upåklageligt ved en standard install af WP.. ?

Har efterhånden lavet en del wordpress blogs på surftown webhoteller, og der er altså bare en del funktionalitet som ikke virker på surftown iforhold til andre webhostere i jeres "prisklasse"... Jeg tager gerne en samtale med jer om det, hvis I vil dykke dybere i det.. ? Giv mig evt et kald på 22 45 4007 eller skriv til brian (@) wpdk - dk

Mvh Brian Brandt

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Spændende... men kunne I så ikke fjerne at den automatisk smider sig i en folder der hedder wordpress... altså hjemmeside.dk/wordpress ?

Der findes en række forskellige open-source applikationer i vores 1-click toolbox (WordPress, Joomla, MediaWiki, phpBB etc). For at de ikke skal komme i kambolage med hinanden sker installationerne i en undermappe. Men det forhindrer dig jo ikke i at få hoveddomænet til at pege ned på din WordPress installation ;-)

Brian Brandt:

Og det undrer mig stadigvæk at andre webhost udbydere også kører med safemode=on , men hvor opdatering af wordpress og plugins fungerer upåklageligt ved en standard install af WP.. ?

Har efterhånden lavet en del wordpress blogs på surftown webhoteller, og der er altså bare en del funktionalitet som ikke virker på surftown iforhold til andre webhostere i jeres "prisklasse"

Hvis du ikke anvender vores 1-click toolbox, men selv installerer WordPress, så prøv at indsætte dette øverst i wp-config.php:
<?php
// Trying to fix the tmp / safe_mode issue
define('WP_TEMP_DIR','../tmp');
Opret mappen mappen 'tmp' samme sted som wp-config.php

Løsningen kommer fra denne tråd: http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_udbydere_webhotel/default.asp?messageid=%3CM5KdnfStOLzVx8%5FXnZ2dnUVZ8oOdnZ2d%40giganews%2Ecom%3E

Jeg vil desuden sende dig en email, så vi kan få afklaret evt. andre WP-udfordringer. Surftown både kan og vil WordPress-hosting, og det håber jeg også kommer til at fremgå af din guide på WPDK.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Og det undrer mig stadigvæk at andre webhost udbydere også kører med safemode=on , men hvor opdatering af wordpress og plugins fungerer upåklageligt ved en standard install af WP.. ?

Men er safemode ikke en gammel ting der er på vej ud?

 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:
Hvis du ikke anvender vores 1-click toolbox, men selv installerer WordPress, så prøv at indsætte dette øverst i wp-config.php:
<?php
// Trying to fix the tmp / safe_mode issue
define('WP_TEMP_DIR','../tmp');
Opret mappen mappen 'tmp' samme sted som wp-config.php

Løsningen kommer fra denne tråd: http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_udbydere_webhotel/default.asp?messageid=%3CM5KdnfStOLzVx8%5FXnZ2dnUVZ8oOdnZ2d%40giganews%2Ecom%3E

Det virkede umiddelbart ikke på nogen af problemerne... og "just for the record", så er det ikke mig som har postet det indlæghtml.dk - tror dog umiddelbart det er en af mine gamle kunder..

Rodede lige lidt videre - da hjalp da jeg gav tmp mappen en filepermission på 777....

Det er dog stadig et problem med Nextgen galleriet - der kan man ikke oprette nye mapper eller lave thumbnails...

Men indtil videre rart at der nu kan opdateres... har dog ikke lige prøvet med at opdatere Wordpress endnu..

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)