Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told når forsendelsesland og faktura-land er forskellig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Vi har fået kontakt til et amerikansk firma, som grundet volumesalg tilbyder at sende produkterne direkte fra deres fabrik i Kina. Det er interessant for vi sparer derved en del penge. Men jeg er i tvivl om hvordan toldvæsnet ser på denne procedure?
Når varen kommer fra Kina, så er der anti-dumping told på, men det er jo kun fabrikken der ligger i Kina. Vi køber rent faktisk produkterne fra USA. Hvordan ser toldvæsnet på det, når der er en uoverensstemmelse med oprindelseslandet og fakturalandet?

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej alle

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Vi har fået kontakt til et amerikansk firma, som grundet volumesalg tilbyder at sende produkterne direkte fra deres fabrik i Kina. Det er interessant for vi sparer derved en del penge. Men jeg er i tvivl om hvordan toldvæsnet ser på denne procedure?
Når varen kommer fra Kina, så er der anti-dumping told på, men det er jo kun fabrikken der ligger i Kina. Vi køber rent faktisk produkterne fra USA. Hvordan ser toldvæsnet på det, når der er en uoverensstemmelse med oprindelseslandet og fakturalandet?

Hilsen Morten

 

 

Hej

Oprindelseslandet (det land hvor varen er fremstillet) skal altid angives ved fortoldning uanset hvor hvor i verden du køber dine vare.

Mvh

Ravn

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Det foregår millioner af gange hver eneste dag, og det jo dejligt at spare lidt på sit indkøb Smile

Du får en faktura til fortoldning (sikkert fra USA) og så får du varen fra Kina, det er der ikke noget Fikumdik i...

som Ravn siger skal der bare oprindelsesland i din fortoldning, men det har der jo også skullet tidligere, men ikke sikkert det er sket fordi i ikke har vist bedre...men det nu ikke verdens undergang., men gør det rigtigt.

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn & ExportInnovation

Tusind tak for jeres svar.

Jeg er ked af at måtte spørge igen, men jeg bliver nødt til at være sikker. Jer læser umiddelbart jeres svar som modstridende.

1) Ravn siger at man altid skal opgive oprindelseslandet, uanset hvor produktet rent faktisk er købt. Det læser jeg som om at varen så også skal fortoldes i henhold til det land hvor varen er produceret. Dvs. det er toldreglerne fra Kina vi er underlagt

2) ExportInnovation skriver

ExportInnovation:
Du får en faktura til fortoldning (sikkert fra USA)

Ja jeg får selvfølgelig en faktura fra USA - det er jo dem vi handler med :) Her læser jeg svaret som om at tolden vil blive udregnet med udgangspunkt i fakturaen fra USA....

Hvad er så korrekt? 

Det drejer sig om 48,5% i antidumping told så det er trods alt en hel del der står på spil...

Hilsen Morten 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Som jeg læser det er mig og exportinnovation ret så eninge mht. at du angive oprindelseslandet.

(Export innovation siger)

"som Ravn siger skal der bare oprindelsesland i din fortoldning, men det har der jo også skullet tidligere, men ikke sikkert det er sket fordi i ikke har vist bedre...men det nu ikke verdens undergang., men gør det rigtigt."

 

Alternativt til vores svar er der jo altid Toldvejlidningen 2009  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135010&vId=202200

Eller ring til SKATog tal med en af deres Told medarbejdere de plejer at være meget hjælpesomme med sådan spørgmål.

 

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ja - nok bare mig der gerne ville misforstå :) Det var sætningen:

ExportInnovation:
Du får en faktura til fortoldning (sikkert fra USA)

Der fik mig til at tænke at varen så måske ville blive fortoldet udfra fakturalandet. Dvs. USA.

Men jeg har snakket med SKAT og de siger at varen fortoldes fra det land varen bliver afsendt fra, så der er ikke noget at gøre. Vi må købe direkte fra USA eller finde et andet firma at handle med.

Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Men jeg har snakket med SKAT og de siger at varen fortoldes fra det land varen bliver afsendt fra, så der er ikke noget at gøre. Vi må købe direkte fra USA eller finde et andet firma at handle med.

Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Morten

 

Hej Morten

Jeg er ikke helt sikker på om jeg opfatter det du skriver korrekt.  Men SKAT skulle meget gerne have givet dig følgende svar.

Køber du en vare i USA som er fremstillet i Kina, er oprindelseslandet Kina og du skal fortolde varen som kommende fra Kina.

Hvilket i dit tilfælde vil betyde af du uanset hvor om du køber varen i USA eller Kina skal betale antidumpningstold.

 

Mvh

ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jo det er også præcist det svar jeg fik af SKAT. Når varen sendes fra Kina, så betales der anti-dumping på vores ellers så billige ladcykler :( Men så må vi jo overveje at få sat hjælpemotor på - så forsvinder antidumping på 48,5%, og den normale told på 14 % ændres til 6%.

Tusind tak fordi du tog dig tid til at sikre at jeg havde forstået det rigtig. Det sætter jeg meget stor pris på Smile

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)