Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygeforsikring

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er på udkig efter en god forsikring mod sygdom, da jeg nu har drevet eget firma i ½ år. Min far har snakket om "Den offentlige sygeforsikring" eller noget i den retning, men jeg synes det har været svært at finde noget konkret på nettet så håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig ville det være kanon :)

På forhånd tak

Mvh Martin Hjort

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du finder en forsikring imod sygdom må du meget gerne sige til, jeg tror nemlig du blander det lidt sammen med en sundheds- eller hospitalsforsikring, som dækker ophold og udgifter til sygeophold på privathospital/klinik i tilfælde af sygdom.

Den offentlige sygeforsikring er sådan set blot dit gule sygesikringskort og de ventetider der følger med hos det offentlige... (f.eks. nemt 1-2 års ventetid ved en knæskade.. bare til forundersøgelsen !)

De fleste større forsikringsselskaber tilbyder forskellige forsikringsprodukter der dækker området, så det kan nok betale sig at shoppe lidt rundt og finde den der dækker dit behov bedst.

Min koster så vidt jeg husker omkring kr. 2500 om året.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes forsikringer mod sygdom som selvstændig, det ved jeg fra min far der har været selvstændig i over 30 år :)

Den skal jo dække når man er syg, og man ikke kan udføre sit arbejde og altså beskytte en mod tabt arbejdsfortjeneste kan man sige :)

 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Normalt får virksomheden dækket lønudgifter under sygdom, ved refusion af sygedagpenge fra den 21. sygedag.

Du kan tegne en forsikring som gør at du bliver dækket allerede fra 2. sygedag.

Du finder den her.

Det koster en lille procentdel af lønudgiften.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

du skal henvende dig på din kommune.

Men er at huske den koster omkring 2500 om året, og når du som selvstændig er syg, kan melde det til kommunen, hvor du så kan få enten laveste eller højeste dagpengesats, alt efter om du har tegnet den ene eller anden forsikring kommunen har til selvstændige....hvis jeg ikke husker helt galt er det basseret på reultatet af årsregnskabet om du kan få den en eller anden dagpenge sats, men det får du afvide når du ringer.

 

Men ring til din kommune

der ud over kan du selvfølgelig tegne alverdens ting via forsikrings selskaber eller Danmark ( her er børn op til 16 gratis medforsikret)/ her er det sygehushjælp, tandlæge regninger, rejseforsikring, medicin mm

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg googlede det lige, så her er svaret:Big Smile

Dagpenge ved sygdom til selvstændige erhvervsdrivende

  Tømrer på arbejde

Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende eller medarbejdende ægtefælle, kan du søge om sygedagpenge, hvis du opfylder disse beskæftigelseskrav: 

  • Du skal inden for de seneste 12 måneder have arbejdet i den selvstændig virksomhed i mindst 6 måneder, heraf den seneste måned forud for sygefraværet.
  • Du skal have arbejdet i virksomheden i det der svarer til mindst halvdelen af den overenskomstmæssige normale ugentlige arbejdstid.

Hvis du har arbejdet mindre end 6 måneder i virksomheden, og før har været beskæftiget som lønmodtager, kan denne periode medregnes i beskæftigelseskravet.

Dagpenge udbetales på denne måde

  • Du kan søge om dagpenge efter 2 ugers sygdom.
  • Har du tegnet frivillig forsikring i Beskæftigelsesministeriet, kan du søge om dagpenge efter 1. eller 3. sygedag.  

Til ikke-forsikrede udbetales dagpenge ud fra virksomhedens overskud. Det er den seneste årsopgørelse der bruges, og der udbetales op til dagpengemaksimum.  

Til forsikrede, der har tegnet frivillig forsikring med 1/1 eller 2/3 sats, udbetales dagpenge efter seneste årsopgørelse, dog altid minimum 2/3 af dagpengemaksimum.  

Ansøgning

Ansøgning kan ske elektronisk via virk.dk/myndigheder eller via selvbetjening.dk.  

Du kan også få papirblanketten udleveret ved henvendelse til Rådgivning og Udbetaling.  

 

Mvh Linda

www.raskedrenge.dk

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah tak, det er præcist det jeg ledte efter tror jeg:)

Jeg kender godt alle de private muligheder jeg har, med diverse forsikringer, men tak for hjælpen til jer andre :)

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)