Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antivirus og firewall mm.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 17:35:00 Forfatter: flop

der er nogle som aldrig hører


udtal dig bagefter


ellers dummer du dig bare


Jeg går ud fra at det er dig selv du mener? Nu har jeg så prøvet CCleaner - eller crap cleaner. Og efter at have kørt det, så er følgende sket:

Ja - det finder en masse temp filer som man ikke bruger. Nu har jeg ikke renset via Windows indbyggede disktool så måske var det derfor.

Ja - det finder en masse korrektioner i registry.

Når det så er sagt, så er brugerinterface hverken genial eller brugervenlig. Feks kan man ikke se umiddelbart hvorfor en bestemt registrering skal korrigeres - man skal igennem hele listen manuelt - f.eks. fra 1 til 200. I mit tilfælde fandt Ccleaner at mine fonte ikke var registreret korrekt så den foreslog at droppe dem. Ved næste genstart kunne jeg dårligt kende min computer. Den var ikke hurtigere eller noget, men skrifttyper overalt var ændret - og ikke til noget der så godt ud.

Så min konklusion er, Ccleaner dur ikke til mig.

Hvis du bruger Ccleaner skal du vide hvordan du får din registreringer ind i computeren igen (efter du naturligvis har taget back-up). Med andre ord - Ccleaner har måske et klientel, men det kræver at du ved hvad du gør, og har tålmodighed til at gennemgå alle foreslåede ændringer.

Jeg afinstallerer Ccleaner igen. Men ellers tak for info Flop.

Og husk Ccleaner er stadig hverken firewall eller antivirus.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg installerede den også, men den røg ud igen asap.
God damn hvor ville den pille ved meget i min puter. Det har jeg slet ikke nerver til.
Der skal så lidt til at noget går galt og alle de ændringer på en gang er at bede om ballade.

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Kim Guldberg sagde, så er it-kriminaliteten konstant udviklende, så hvad der var godt i går er ikke nødvendigvis godt i dag! Men når det kommer til stykket er det ikke softwaren der redder dit skind som bruger, de er god sikkerhedspraksis.

Stortset alle anti-virus programmer vil fange næsten alt, uanset producent! Selvfølgelig er der forskelle, men de er ikke af kolosal betydning, der hvor forskellene ligger er hvor mange resurser programmet bruger og det er som oftest det man skal fokusere på, nemlig en balance imellem fundne vira og mængde fysisk hukommelse brugt af programmet.



Men alt i alt, hvis man bare sørger for ens anti-virus er opdateret hele tiden så er virus ikke noget man behøves frygte specielt meget. Faktisk er spyware en væsentligt større bekymring da det her er langt sværere at forhindre spyware i at komme ind på systemet.

Det er ligeledes vigtigt altid at have opdateret ens Windows (eller hvad man nu bruger, det er fejlagtigt at tro der ikke findes malware rettet mod Linux, BSD og Mac - der er bare ikke nær så mange varianter!) og følge med i nyhedsbreve fra eksempelvis bugtraq (http://www.securityfocus.com/) så man ved hvornår det er vigtigt at være på vagt efter bestemte ting. Alt i alt så handler en stor del af it-sikkerheden om brugernes bevisthed og deres gode sikkerhedspraksis, det er kun i de mere tekniske områder at mennesket pludselig er ubetydelig, som f.eks. ved sårbarheder i dynamiske websider og serveropsætninger.
Så konklusionen må være: Download nogle kommercielle anti-virus programmer, installer dem alle en efter en og se hvilken du føler dig bedst tilpas med og hvilke der bruger den lavest mængde resurser.  





Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Så tror jeg bare jeg holder mig helt fra det... tager jeres ord for at det er lort

Har købt Norton Internet Security og kombineret det med en proff udgave af Adaware, samt mine sunde fornuft.

Kører desuden housecall.antivirus.com med jævne mellemrum.

 

Hvordan har I andre det med sikring af computeren indhold?

Jeg har installeret en demo af DriveCrypt PlusPack fra securstar.com og krypteret hele min harddisk inkl windows. Mest af alt ud fra en tanke om, at min bærbare indeholder ekstremt mange mails og kunders vitale forretnings"ting"

En ting ville være at miste computeren, den er erstattelig (tager jo backup), men det ville vel være uforsvarligt hvis oplysninger som kunder har betroet mig ligger "frit fremme" kun beskyttet af et windows/bios password.

Programmet koster ca en 1000 krone seddel, så det er til at overleve, men tænkte at inden jeg køber det, lige ville høre om andre har en mening om emnet kryptering, eller det specifikke program...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kryptering af vitale data er altid en god ide, du skal dog passe på med at kryptere hele harddisken, da det kan give katastrofale problemer hvis du af en eller anden grund mister adgang til at dekryptere.. i så fald vil hele dit system jo være ubrugeligt! Noget andet er at du også skal huske at kryptere din backup og som oftest er det faktisk vigtigere end din computer.

Den optimale løsning når det kommer til kryptering er, efter min mening, at oprette særskilte krypteringspartitioner hvor du gemmer enhver form for følsom data.. denne partition er så krypteret med eksempelvis AES algoritmen og er fuldkommen utilgængelig, også når computeren er tændt og du har logget ind på din bruger (hvem siger jo computeren bliver stjålet imens den er slukket?) Når du så skal bruge disse følsomme data, så har du en lille usbpen med din private krypteringsnøgle på (og et par kopier et andet sted sikkert aflåst i en bankbox eller lignende), denne indsætter du så i din computer, bruger krypteringsnøglen, skriver så dit passphrase på 15-30 cifre (store/små bogstaver, tal og tegn),  hvorefter du har dekrypteret din krypterede partition og gjort den tilgængelig... Når du er færdig med at bruge oplysningerne kører du en anden process til at lukke adgangen til partitionen igen og kryptere den...

Det er umiddelbart den sikreste måde at gøre det på i mine øjne.. på denne måde ruinerer du heller ikke hele din harddisk hvis det går galt!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)