Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer omkring Byggestart.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

 

jeg vil høre om nogle af Jer har gode eller dårlige erfaringer omkring byggestart.dk - eller hørt noget  ?

 

Så kan jeg senere fortælle min "historie". :)

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm - lidt underligt indlæg... Hvis jeg må se din, må du se min

Nok om det - nej, har ingen erfaringer med dem, men du har da prikket lidt til min nysgerrighed nysgerrighed... Så syntes at du bare skal pøse ud af dine erfaringer
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-08-2006 12:46:34 Forfatter: netMedia.dk Hmm - lidt underligt indlæg... Hvis jeg må se din, må du se min

Nok om det - nej, har ingen erfaringer med dem, men du har da prikket lidt til min nysgerrighed nysgerrighed... Så syntes at du bare skal pøse ud af dine erfaringer

 

Enig. :) hehe. men hvis min historie er negativ og alle andres er positiv, så synes jeg at de positive har sin ret!! :)

 

Ej, jeg har en stribe lidt uheldige oplevelser med dem - som jeg HAR advaret dem om, at jeg er nødsaget til at fortælle andre om... :)

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
HEj Simon

 

Jeg har kendt til Byggestart før de hed byggestart.

 

Jeg skal lige høre, har du brugt dem til at hente tilbud eller at købe henvendelser??

 

Det skal for en god ordensskyld siges at jeg til dagligt konkurrer med dem.

I den sammenhæng har jeg talt med mange af dere nyværende og gamle kunder, historierne er MEGET forskellige lige fra succes til at, til at folk føler sige noget så groft taget ved næsen.

 

Deres prispolitik er meget svingende samt at jeg har fra flere sider høret at de rast væk sælger den samme vare op til 15 gange.

Det må være til stor gene for kunderne.

 

 

 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne af gode grunde berette om utallige håndværkeres og andre leverandørers erfaringer med dem (se signaturen). Vil nøjes med at nævne, at de virker til at have fokus på det korte løb frem for det lange (den strategi deler de dog med flere i branchen).



Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jamen Lasse nu har jeg så forsøgt mig med din service - så må vi se om det bliver en success ;)

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommer den historie snart... der sidder jo nogle nysgerrige sjæle og venter på den!?
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
erfaring "med"... nej, men

er der nogen byggesagskyndige i denne tråd der kan svare mig på følgende:

I en privat byggesag har vi modtaget en kontrakt fra en entreprenør. Her står at vi som bygherre skal tegne en all-risk forsikring (med deres egne ord: Den dækker alle tænkelige uheld under hele byggeperioden inkl. tyveri af materialer.).

I min verden burde det være os som bygherre der forlanger fra vores entreprenør at han er forsikret?
Han laver kontrakten, så han har alle muligheder for at styre slagets gang hvad dette angår... fordi vi er private, og i sagens natur ikke lige kan præstere en standardkontrakt.

Hvad gør vi her?

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 21:19:14 Forfatter: Redsox
erfaring ''med''... nej, men

er der nogen byggesagskyndige i denne tråd der kan svare mig på følgende:

I en privat byggesag har vi modtaget en kontrakt fra en entreprenør. Her står at vi som bygherre skal tegne en all-risk forsikring (med deres egne ord: Den dækker alle tænkelige uheld under hele byggeperioden inkl. tyveri af materialer.).

I min verden burde det være os som bygherre der forlanger fra vores entreprenør at han er forsikret?
Han laver kontrakten, så han har alle muligheder for at styre slagets gang hvad dette angår... fordi vi er private, og i sagens natur ikke lige kan præstere en standardkontrakt.

Hvad gør vi her?



Den er god nok, selvom det - også for mig at se - virker mere logisk at entreprenøren står for forsikringerne. I kan aftale at entreprenøren står for entrepriseforsikringen, men det er ikke normal praksis. Rent juridisk er AB 92 gældende, medmindre I indgår en aftale på andre vilkår.

AB 92, § 8:

 

" Bygherren tegner og betaler sædvanlig brand- og stormskadeforsikring fra arbejdets påbegyndelse, indtil mangler, der er påvist ved afleveringen, er afhjulpet. På entreprenørens anmodning skal denne og eventuelle underentreprenører medtages som sikrede på forsikringspolicen. Forsikringen skal omfatte samtlige entreprenørers arbejde på den bygning eller det anlæg, entrepriseaftalen vedrører. Ved om- eller tilbygning skal forsikringen dække skade på arbejdet samt på den bygning eller det anlæg, der er genstand for om- eller tilbygning.
Stk. 2. Offentlige bygherrer kan kræve sig stillet som selvforsikrer.
Stk. 3. Entreprenøren og eventuelle underentreprenører skal have sædvanlig ansvarsforsikring for skader, for hvilke der er ansvar efter dansk rets almindelige regler. Entreprenøren skal på anmodning dokumentere, at forsikringen er i kraft. "

Entreprenørens krav til en "all risk forsikring" er hans/deres egne krav til aftalen.

 

I øvrigt: Jeg vil anbefale, at du får en advokat til at gennemgå entreprisekontrakten, inden du skriver under. Selvfølgelig en advokat med forstand på entreprisekontrakter.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtigt svar og tak for lån af tråden :D

Vores (i øvrigt håbløse) administrator for andelsboligforeningen, LEA har tilbudt at læse de tre siders kontrakt igennem for 4.000 kr.
Er det rimeligt?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)