Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg importere dette produkt? Eller overskrider det firmaets rettigheder.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tankerne om at bestille nogle "Shiseido" produkter hjem fra Kina.

Produktet kan ses her: http://imall.ntu.edu.sg/pic/shiseido%20black%20mask.JPG

Jeg har kontaktet Shiseido Japan, og I kan se mail korrespondance her:

Jeg spurgte om det var ulovligt, at importere og om produktet var lavet af dem. 

Dear Mr. xxxxx

Thanks for contacting us.

Regarding your inquiry, unfortunately, we cannot confirm the product

at URL you gave us. Anyway, we do not carry “Shiseido black mask.”

Sincerely, xxxxxxxx

Shiseido Consumer Center, Tokyo


Jeg var ikke helt tilfreds med svaret, så jeg spurgte igen.

Om det var lovligt at importere til EU, og om de var ligeglade med produktet.

Dear xxxx

Thanks for contacting us again.

“Shiseido black mask” is not our product.

Speaking of what we carry for international market, please refer to:

http://www.shiseido-europe.com/mm/mm/#

Thank you very much for your interest.

Sincerely yours,

xxxxxxxx

Shiseido Consumer Center, Tokyo

Ingen et svar, som minder meget om det andet, hvilket jeg ikke er tilfreds med og spørg igen.:)

Dear Mr. xxxxxx

Thanks for contacting us again.

Is this the one you mention, isn't it?

http://imall.ntu.edu.sg/pic/shiseido%20black%20mask.JPG

Well, it seems some phony products (replica) are spread. 

Speaking of what we carry for international market, please refer to:

http://www.shiseido-europe.com/mm/mm/#

Thank you very much for your understanding.

Sincerely yours,

xxxxxxxx

Shiseido Consumer Center, Tokyo

De siger det ikke er deres produkt, men de giver ikke svar på om man må importere det.

Mit sidste spørgsmål går på om jeg må importere det. Her er så svaret.

Dear Mr. xxxxxx

Thanks for contacting us again.

Anyway, it is NOT our product. It’s up to you. 

Best regards,

xxxxxxxx

Shiseido Consumer Center, Tokyo

Ved beskeden er lidt lang, men håber I alligevel vil læse den.

Mit hovedspørgsmål, er bliver det taget i tolden? Er det i strid med loven?

 

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ændre jeg fonten, så den er ensartet?

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Han giver jo svaret i første mail.

Det er en kopi af deres navn, måske ikke direkte deres produkt. Mange af de LV tasker der sælges som kopier, findes slet ikke som original, det bliver de ikke mere lovlige af.

Jeg kender ikke til Shiseido, men er der en dansk importør, kunne han nok blive lidt knotten på en der sælger kopier og anlægge en sag. Særligt når du er 100% klar over at det er kopier. Der er ikke ret mange lette genveje, dem der virker for nemme, ender ofte med et lille klik. Det er lyden når håndjernene bliver lukket Stick out tongue

Nej, du slipper nok med en bøde og får konfiskeret varerne, men det kan jo være dyrt nok.

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Det ved du forhåbentlig godt at vi ikke kan sige noget konkret om? 

 

Som du fresmtiller sagen, så er der tale om et kopi produkt i og med at en kinesisk fabrik smider et kendt japansk mærke på deres kopi-produkter, SELVFØLGELIG er det ikke 100% iorden, det siger da sig selv? 

Så kan det jo være at det juridisk godt kan lade sig gøre alligevel, det afhænger af hvor meget og hvor lidt det japanske firma har beskyttet sig, men i aller bedste fald er det en gråzone, derudover kan du komme i problemer herhjemme hvis du markedsfører det som om det er et mærke produkt, når du nu ved at der er tale om en kopi, det er lige før jeg tror du skal skrive det på din hjemmeside at der er tale om kinesiske kopi varer, det er ihvertfald dit ansvar at sikre folk ikke tror der er tale om originaler. Jeg er ikke ekspert på området, men jeg tror godt det kunne være noget du skal hente en særlig tilladelse til at importere, hudpleje er ikke lige så striks som eks fødevarer, men når det er kopi varer er de danske myndigheder lidt skeptiske overfor hvad der er i produktet. (og fair nok, tænk hvis en eller anden teenage pige for permanente forbrændiger i ansigtet fordi du var for nærig til at betale hvad produktet koster fra de autoriserede forhandlere)

Uden at vide andet ville mit råd være at det er for risikabelt, og at du skulle bruge den europæiske distributør, men som de nhøflige japaner også siger så er det jo din beslutning. 

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan de så ikke bare skrive, at det er ulovlig at sælge og importere?

Ved der allerede findes en leverandør i England, han har jo fået dem ind i EU. Ved så ikke om det er på ulovlig vis.

 

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne købe dette produkt fra Shiseido selv, men problemet er, at det ikke bliver lavet og aldrig er lavet af Shiseido.

Produktet er godt, så derfor vil jeg gerne ha' det ind.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

Jeg vil meget gerne købe dette produkt fra Shiseido selv, men problemet er, at det ikke bliver lavet og aldrig er lavet af Shiseido.

Produktet er godt, så derfor vil jeg gerne ha' det ind.

 

Øhhh og så spørger du om der er tale om et kopiprodukt når et kinesisk firma laver et mærkevare-produkt som den originale producent ikke laver og aldrig har lavet???Big Smile

 

Det virker ret meget som om du leder efter noget der kan legitimere at du skal sælge det selvom du ved det ikke er cool, og hvis det er tilfældet skal du da bare gå amok. Nu er du blevet "advaret" det er en juridisk og moralsk gråzone (eller værre) du er ved at bevæge dig ud i, men det skal et debat forum med fremmede menensker jo ikke afholde dig fra. 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo netop ikke et shiseido produkt. Nu skrev jeg kun om det at få det ind, problemerne KAN for alvor starte med indholdet. ER det nu godkendt, for det kræver lidt at sælge den slags i Danmark. Når det er en kinesisk producent der åbenbart er villig til at snyde så meget, at de snylter på et kendt mærkevare produkt, kunne de så tænkes at "glemme" enkelte stoffer i indholds fortegnelsen?

Der er mange fine ting fra Kina, men jeg holder mig selv langt væk fra fødevarer, kosmetik og ting til børn. Det ved jeg bare slet ikke nok om og konsekvenserne kan være rigtig grusomme.

En bonus historie. i den by hvor jeg bor (I Kina) har der været en større skandale på benzinstationer. Flere biler kunne ikke gøre og kom på værksted. Et værksted var åbenbart ret snu, for de fattede mistanke til benzinen. En af tankstationerne havde fortyndet benzinen med 60% vand, andre dog lidt mindre. Det er moralen her hos enkelte, som desværre også ødelægger det for dem der faktisk gerne vil drive en fornuftig forretning.

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var så opsat på  at importere produktet, så havde jeg nok gjort det for lang tid siden.

Jeg brugt rigtig meget tid på at komme frem til, at produktet måske var et "kopi" produkt. Herefter kontaktede jeg Shiseido. 

Jeg skal ikke på kant af loven, derfor bestiller jeg ikke produktet. Men det er da underligt, at det sælges rundt omkring i Europa, og at det sælges flere steder i Østen endda i butikker.

Det skal lige slås fast, at jeg aldrig kunne finde på at sælge produktet som Shiseido i Danmark. Jeg vil entet ændre emballagen, eller skrive det var et "replica".

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)