Hvis jeg vil importere lovligt producerede vare fra eks. Kina så foregår det på denne måde og i nævnte rækkefølge: 1. Jeg starter et firma (får et momsnummer) 2. registrere firmaet på webreg som importør. 3. Bestiller varerne fra min leverandør 4. varerne ankommer til mig i Danmark 5. Jeg udfylder de nødvendig papirer til Skat (er der nogen som kan hjælpe med hvilke?) 6. Bliver opkrævet et beløb fra Skat på told og moms (regner med at begge dele beregnes her) 7. betaler den opkrævede told og moms. 8. varerne er herefter klar til salg i DK. (dog hvis man registrere sig korrekt, kan man tage varerne i brug inden fortoldningen er foretaget, ved betaling af 1-2 promille af beløbet) Det jeg er mest i tvivl om er om jeg skal udfylde papirer inden jeg modtager varerne eller jeg kan gøre det når de er ankommet til Danmark. Håber på konkrete svar, samt evt. en revideret liste hvis ovenstående ikke er korrekt. |
Hej
Husk på at der er rigtig mange faldgrubber når man begynder at importere.
5) Nej normalt vil de speditør ordne papirarbejdet, men husk dig er ansvarlig for at der bruges den/de rigtige varekoder ved forholdningen.
6) Du vil kun blive opkrævet evt. told, moms indgår i din momsangevelse.
7) Nej varen kan ikke ikke tages i brug før den er fortoldet.
Mvh
Ravn