Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette korrekt opfatte vedrørende import af vare uden for EU

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vil importere lovligt producerede  vare fra eks. Kina så foregår det på denne måde og i nævnte rækkefølge:

1. Jeg starter et firma (får et momsnummer)

2. registrere firmaet på webreg som importør.

3. Bestiller varerne fra min leverandør

4. varerne ankommer til mig i Danmark

5. Jeg udfylder de nødvendig papirer til Skat (er der nogen som kan hjælpe med hvilke?)

6. Bliver opkrævet et beløb fra Skat på told og moms (regner med at begge dele beregnes her)

7. betaler den opkrævede told og moms.

8. varerne er herefter klar til salg i DK. (dog hvis man registrere sig korrekt, kan man tage varerne i brug inden fortoldningen er foretaget, ved betaling af 1-2 promille af beløbet)

Det jeg er mest i tvivl om er om jeg skal udfylde papirer inden jeg modtager varerne eller jeg kan gøre det når de er ankommet til Danmark.

Håber på konkrete svar, samt evt. en revideret liste hvis ovenstående ikke er korrekt.

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Husk på at der er rigtig mange faldgrubber når man begynder at importere.

 

5) Nej normalt vil de speditør ordne papirarbejdet, men husk dig er ansvarlig for at der bruges den/de rigtige varekoder ved forholdningen.

6) Du vil kun blive opkrævet evt. told, moms indgår i din momsangevelse.

7) Nej varen kan ikke ikke tages i brug før den er fortoldet.

Mvh

Ravn

 

 

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar!

Jeg regner med at det i første omgang er temmelig overskuelige mængder og beløb, så jeg forventer ikke at anvende en speditør til dette, det drejer sig om en produktgruppe, så når de første toldpapirer er på plads, så kan de samme oplysninger anvendes igen og igen, så er det kun beløbet for varerne og fragten der ændre sig.

Angående moms, kan man så kontere det i regnskabet som køb af vare uden moms, og når man så sælger det med moms, så vil få en masse moms 25% som man aflevere til Skat?

Er der en bagatel grænse for hvornår man skal udfylde disse papirer, eller den starte måske fra 0,-  Big Smile

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mivm:
Jeg regner med at det i første omgang er temmelig overskuelige mængder og beløb, så jeg forventer ikke at anvende en speditør til dette, det drejer sig om en produktgruppe, så når de første toldpapirer er på plads, så kan de samme oplysninger anvendes igen og igen, så er det kun beløbet for varerne og fragten der ændre sig.

Hej igen

Hvordan vil du få varerne til landet hvis du ikke bruger en speditør?  

Tro mig du får virkeligt din sag for hvis du selv vil forestå fortoldningen det er altså ikke så simpelt som du tror og nej det er ikke alle oplysninger du kan genbruge.  De 200-250 kr. som en speditør tager for at fortolde er givet rigtigt godt ud. (taler af erfaring)

Mvh

Ravn

 

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder jo billigt, hvis det er det prisleje vi taler om, kunne jeg ikke drømme om at gøre det selv, men hvordan foregår det så?

 

Hvilken speditør kan lave papirer for disse penge, hvem bruger du?

 

 

 

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mivm:

Ja det lyder jo billigt, hvis det er det prisleje vi taler om, kunne jeg ikke drømme om at gøre det selv, men hvordan foregår det så?

 Hvilken speditør kan lave papirer for disse penge, hvem bruger du?

HVorfor bruger du ikke bare den speditør som fragter dine vare?  Stort set alle speditører vil kunne gøre det for den pris jeg nævner.

Hvilken speditør jeg bruger afhænger af om varen skal hjemtages med fly, skib eller bil.

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ØØØØHHHH nu er jeg lidt blank.

Jeg har en leverandør i Kina som jeg bestiller varerne hos, de sender bare varerne med DHL, FedEx, skib eller lign. jeg regner ikke med at de gider bekymre sig om danske toldregler.

Jeg forventer bare at de laver en pakke med min adresse på og så afsted, derfor kan jeg ikke finde sammenhæng mellem dem og speditøren.

mvh.

Michael

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mivm:

ØØØØHHHH nu er jeg lidt blank.

Jeg har en leverandør i Kina som jeg bestiller varerne hos, de sender bare varerne med DHL, FedEx, skib eller lign. jeg regner ikke med at de gider bekymre sig om danske toldregler.

Jeg forventer bare at de laver en pakke med min adresse på og så afsted, derfor kan jeg ikke finde sammenhæng mellem dem og speditøren.

mvh.

Michael

Undskyld men det ville nok være en god ide at sætte dig lidt mere ind i tngene inden du begynder at lege importør ellers kan du komme rigtig  galt afsted.  Du må da have fået nogle oplysninger fra din leverandør vedr. fragten af godset?

PS: DHL og  FedEx er speditører.

 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn siger, så er FedEx og DHL speditionsfirmaer, som automatisk klarer importen for dig. De tager naturligvis et gebyr for det, men jeg vil foreslå dig at du ringer til dem, så de kan forklare dig, hvordan det foregår - og hvor meget det kommer til at koste. Smile

Held og lykke med det!

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael > Tak for svaret!

Ravn > Pudsigt at du på et forum som handler om at hjælpe hinanden, og hjælpe folk med at sætte sig ind i ting, netop foreslår at man skal sætte sig ind i tingene inden man poster her! jeg mener det er vel det som er formålet men Amino :-)

Jeg kan se at jeg har et issue omkring de toldpapirer, men de lyder på Michael som om at det ikke er så besværligt igen, da alle de "store" transportfirmaer kan klare disse ting, for små penge. det drejer sig mere om at sikre sig at de gør det/ bliver bedt om det.

Jeg vil mene at min leverandør allerede har styr på dette, da de levere til mange lande i Europa, som formentlig har lignende systemer med told. Det kan jo bare være at det ikke er noget de ser som et issue, da det er normal forretningsgang, men jeg vil alligevel kontrollere det med dem inden jeg bestiller første ordre.

 

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)