Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakker ødelagte af PostDanmark . .

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er der nogle af jer der kender regler vedr. PostDanmark med pakker der er gået i stykker undervejs til kunden?

 Er det kunden der skal gøre PostDanmark opmærksom på det eller mig?

Hvis det er kunden, hvordan fortæller man dem på en pæn måde at de skal kontakte PostDanmark m.m. og er PostDanmark overhovedet til at få noget erstatning ud  af?

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:
 Er det kunden der skal gøre PostDanmark opmærksom på det eller mig?

Du kan gøre begge dele. 

Hvis du henvender dig til PostDK kan du få udleveret nogle labels hvor der står hvordan kunden skal håndtere transportskader. Men ofte vil kunden alligevel ringe til dig. Jeg synes personligt det er god kundeservice at håndterer sagerne med postdk, og så sende kunden en erstatningspakke. Det er jo i alle tilfælde IKKE kundens skyld at pakken er gået i stykker undervejs.

Du kan sagens få erstatning fra postdk. Men det du får erstattet er varens kostpris. Du får ikke omkostningerne ved sagen dækket.  

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik måske ikke lige udybet det med labels godt nok. De anvendes naturligvis til at sætte på pakken sammen med pakkelablen, så kunden ved det for fremtiden. 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Nu skriver du ikke om du sender b2b eller b2c, men hvis det er B2C så er jeg ret sikker på at problemet ligger ved dig. Kunden har betalt for en vare og så er det din hovedpine at levere varen til kunden.

Jeg har selv haft et salgsmål med postdk & midtdata over en ødelagt pakke og til sidst indrømmede midtdata at det var dem som ikke havde leveret et fejlfrit produkt til mig.

Håber du kan bruge mit svar.

Hilsen

Torben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig svar Smile

Jeg sender B2C og jeg har selvfølgelig også tænkt mig at sende en ny pakke med det samme. Men grunden til at jeg spørger er at,

jeg har tidligere prøvet at en kunde sendte noget til mig som har blevet stjålet undervejs og der var det nemlig mig der skulle anmelde det.

Smart med de labels Cool . . er det noget som man sætter alle pakker for at gøre modtagere opmærksom på det?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:
Smart med de labels Cool . . er det noget som man sætter alle pakker for at gøre modtagere opmærksom på det?

Ja det synes jeg. 

Kunstkompagniet:
jeg har tidligere prøvet at en kunde sendte noget til mig som har blevet stjålet undervejs og der var det nemlig mig der skulle anmelde det.

Jeg ved ikke det juridiske i det, men jeg ved at den slags sager med postdk tit trækker ud, og derfor er det god service selv at tage sagerne og give kunderne en ny vare med det samme. 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er postdanmarks kunde - altså dig - der skal gøre et erstatningskrav gældende.

Din kunde og postdanmark har ingen aftaler med hinanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare at have hørt eller læst et eller andet sted at, når en kunde modtager en pakke der er beskadiget skal skal modtager kontakte PostDanmark for at fortælle hvordan pakkens 'stand' er i, da det er modtager der står med den i hånden og kan derved bedre berette om pakkens tilstand.

Jeg er godt klar over at det er afsender - mig der skal kræve erstatning af PostDanmark. 

Men tak for svar til jer alle. Det var rart lige at få styr på reglerne Stick out tongue

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bør som modtager gøre budet opmærksom på at den pakke han gerne vil levere, er i en dårlig stand og bede ham notere dette. Jeg har fået en budbringer til at notere det den ene gang, min pakke var i dårlig stand. 

Men hvorfor bruge postdk, deres priser er høje, de mister en del pakker og kaster desuden gerne rundt med pakkerne.

 

Mvh

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Man bør som modtager gøre budet opmærksom på at den pakke han gerne vil levere, er i en dårlig stand og bede ham notere dette. Jeg har fået en budbringer til at notere det den ene gang, min pakke var i dårlig stand. 

Helt enig Yes - Har emballagen taget skade, bør man undersøge indholdet inden chaufføren er forduftet.

Jonas:

.......de mister en del pakker og kaster desuden gerne rundt med pakkerne.

 

 

er det ikke samme problematik alle steder - i hvert fald periodevis.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)