Hejsa
Umiddelbart ville jeg starte med Forbrugerstyrelsen og så arbejde mig den vej ned. Men et eller andet sted bør producenten vel også kunne fortælle - og hvis de ikke kan er det måske værd at overveje samarbejdet.
Flere regnskabssystemer har moduler til lagerstyring hvilket jo kan være en fordel, men jo typisk noget man betaler for. Excel har en funktion med at generere numre i stigende eller faldende orden - det kunne være en mulighed som start.
Du skal jo ikke have selve virksomheden godkent - men det skal jo være lovligt at sælge produktet i Danmark og ved da at USA har et lidt mere liberalt syn på f.eks. tilsætningsstoffer.
Du bør opstille et realistisk budget hvor du går ud fra hvor meget du selv har behov for at kunne leve af det. Kan du f.eks. leve af en ægtefælles indkomst i en start periode? Hvilke aktiver skal forrentes (bil?, Hjemmeside? osv). Men for at det vel ikke skal blive for surt bør du se overskud efter ½ år og en solid indtjening efter 1 år - ellers bør du overveje situationen. Dette er jo produkter med kort levetid og kort opmærksomhed fra forbrugeren (i modsætning til f.eks. ejendomsspekulation hvor man ikke kan bruge ovenstånde til særligt meget). Herfra er det jo så bare at se hvad du har i b.a. på varerne og så bruge den store lommeregner:)
/Kasper