Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra usa

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

har lige lidt spørgsmål ang. import fra usa.

Hvordan finder jeg ud af om produkterne er godkendt i EU? F.eks. shampoo og lign.

Hvordan får jeg nogle varenumre. Finder jeg selv på eller?

Skal de virksomheder jeg køber fra i usa godkendes et eller andet sted?

 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Der kommer jo nok også flere spørgsmål senere:-)

 

Fra Randers
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål mere: Hvor stor en omsætning skal man have om året, for at kunne leve af det?

Har fået flere modstridende svar.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke lige hjælpe dig med det andet...

Men størrelsen af hvor stor en omsætning du skal havde om året er også arhænigt af hvor store udgifter du har. Det mest interesante i denne sammenhæng er faktisk hvor stort et overskud du har. For hvis du omsætter for 1.000.000.000 men har udgifter for 999.999.999 så har du kun tjent 1 krone, til dig selv..

 

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Umiddelbart ville jeg starte med Forbrugerstyrelsen og så arbejde mig den vej ned. Men et eller andet sted bør producenten vel også kunne fortælle - og hvis de ikke kan er det måske værd at overveje samarbejdet.

Flere regnskabssystemer har moduler til lagerstyring hvilket jo kan være en fordel, men jo typisk noget man betaler for. Excel har en funktion med at generere numre i stigende eller faldende orden - det kunne være en mulighed som start.

Du skal jo ikke have selve virksomheden godkent - men det skal jo være lovligt at sælge produktet i Danmark og ved da at USA har et lidt mere liberalt syn på f.eks. tilsætningsstoffer.

Du bør opstille et realistisk budget hvor du går ud fra hvor meget du selv har behov for at kunne leve af det. Kan du f.eks. leve af en ægtefælles indkomst i en start periode? Hvilke aktiver skal forrentes (bil?, Hjemmeside? osv). Men for at det vel ikke skal blive for surt bør du se overskud efter ½ år og en solid indtjening efter 1 år - ellers bør du overveje situationen. Dette er jo produkter med kort levetid og kort opmærksomhed fra forbrugeren (i modsætning til f.eks. ejendomsspekulation hvor man ikke kan bruge ovenstånde til særligt meget). Herfra er det jo så bare at se hvad du har i b.a. på varerne og så bruge den store lommeregner:)

/Kasper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe:

hej.

har lige lidt spørgsmål ang. import fra usa.

Hvordan finder jeg ud af om produkterne er godkendt i EU? F.eks. shampoo og lign.

Hvordan får jeg nogle varenumre. Finder jeg selv på eller?

Skal de virksomheder jeg køber fra i usa godkendes et eller andet sted?

 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Der kommer jo nok også flere spørgsmål senere:-)

 

Som importør er det dig der er ansvarlig for at produkter er mærket (deklarationen) korrekt og at  det kun indeholde stoffer der er lobvlige i EU.

Alle kosmetik produkter skal anmeldes til miljøstyrelsen inden de bringes på markedet.

Hvis der er tale om  at du vil  parallelimportere allerede kendte mærker er det ikke lovligt da du krænker mærkevarerettighedshavens rettigheder. 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)