Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina, skal jeg, skal jeg ikke?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg skal til og importerer et produkt fra Kina.

Jeg tror ikke det er falsk men er ikke 100% sikker. Har skrevet en mail til det firma fra østen som producerer produktet da deres logo er på. Spurgte om det var ulovligt og importerer - Firmaet siger så i en mail at de aldrig har produceret det produkt.

 

Der er os en anden som sælger det i Danmark hun får det fra England, kan dog ikke finde ud af hvem hendes leverandør er.

 

Så det ikke første gang det kommer til Danmark, der er bare det den anden som sælger det i Danmark får det fra England som jo er med i EU, hvilket Kina sjovt nok ikke er og derfor er de måske mere obs med ting der fra eller hva?

 

Bør jeg gøre det eller ej, vil vildt gerne sælge det da det er et super fedt produkt.

Men gider ikke tabe en masse penge hvis det bliver taget i tolden.

 

Vil helst ikke ud med hvad det er for et produkt, håber i kan hjælpe mig alligevel!

 

Nicklas Jørgensen

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal du importere fra Kina? Klart JA!

Er det nemt? NEJ, overhovedet ikke.

Du skal sætte dig rigtig grundigt ind i lovgivningen, og så skal du kontakte SKAT og høre dem om der er nogle særlige restriktioner/kvoter på lige netop det produkt du skal forhandle. Dine varer går ikke "tabt" i tolden, men du får med garanti en regning på momsen på et eller andet tidspunkt, hvis du bestiller for mere end anslået værdi 1200 kroner.

Jeg kan anbefale dig at få et handling-selskab til at stå for fortoldningen af dine varer. Selv benytter jeg Hekscher, som har kontorer i Århus og Københavns havne. Så behøver du ikke selv udfylde et eneste dokument.

Din kontakt i Kina vedlægger også pakken en deklaration, og sammen med den din agent i Danmark (eller du selv laver) anslår SKAT en værdi af dine varer. Den skal du betale moms af.

Men du skal helt klart importere fra Kina når du nu er tiltrukket af det - kinesere leverer førsteklasses service til meget billige penge. Selvfølgelig skal du se dig om, og vurdere kvaliteten nøje på det du bestiller. Forsøg at få dem til at sende dig vareprøver inden du køber osv.

Rigtig meget held og lykke med det!

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Skal du importere fra Kina? Klart JA!

Er det nemt? NEJ, overhovedet ikke.

Du skal sætte dig rigtig grundigt ind i lovgivningen, og så skal du kontakte SKAT og høre dem om der er nogle særlige restriktioner/kvoter på lige netop det produkt du skal forhandle. Dine varer går ikke "tabt" i tolden, men du får med garanti en regning på momsen på et eller andet tidspunkt, hvis du bestiller for mere end anslået værdi 1200 kroner.

Jeg kan anbefale dig at få et handling-selskab til at stå for fortoldningen af dine varer. Selv benytter jeg Hekscher, som har kontorer i Århus og Københavns havne. Så behøver du ikke selv udfylde et eneste dokument.

Din kontakt i Kina vedlægger også pakken en deklaration, og sammen med den din agent i Danmark (eller du selv laver) anslår SKAT en værdi af dine varer. Den skal du betale moms af.

Men du skal helt klart importere fra Kina når du nu er tiltrukket af det - kinesere leverer førsteklasses service til meget billige penge. Selvfølgelig skal du se dig om, og vurdere kvaliteten nøje på det du bestiller. Forsøg at få dem til at sende dig vareprøver inden du køber osv.

Rigtig meget held og lykke med det!

Mvh
Peter

Hej Peter
mange tak for et rigtig godt svar det hjalp en del:)

 

Nicklas Jørgensen 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak, du spørger bare hvis der er noget du vil vide. Så skal jeg se om jeg kan svare på det :-)

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt svær, da de jo ikke giver et konkret svar på om det er ulovligt at importere.

Deres svar kan tolkes på flere måder. Jeg tolker det dog, på følgende måde.

De har aldrig produceret produktet, og er også ligeglad med det.

Men der er nok nogen på Amino, der har mener forstand på det end mig.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det ikke helt. Hvis der er et firma-logo er på produktet, og firmaet ikke kender til produktet - ja, så er det nok ulovligt.

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg forstår det ikke helt. Hvis der er et firma-logo er på produktet, og firmaet ikke kender til produktet - ja, så er det nok ulovligt.

Firmaet svarer mig ikke på om det ulovligt. De siger bare de producerer det ikke. Man skulle da mene de ville komme op af stolene hvis nogen brugte deres logo. Men de åbenbart ligeglade.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Galleri pi:

Firmaet svarer mig ikke på om det ulovligt. De siger bare de producerer det ikke. Man skulle da mene de ville komme op af stolene hvis nogen brugte deres logo. Men de åbenbart ligeglade.

Det er vist meget almindeligt i Kina  Wink

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke vil give ordentlig information kan vi jo selvsagt heller ikke hjælpe særliog præcist, så det kan sagtens være jeg tager helt fejl

Men piratkopiering af alle muligeslagser er en af de ting der kommer mere og mere fokus på, og hvis du begynder at sælge falske mærkevarer skal du bare være opmærksom på at det kan være en rigtig dyr fornøjelse. Der er masser af sager hvor sælgeren næsten betragtes som hæler og straffes med store bøder, så jeg vil meget klart anbefale dig at tjekke om det er lovligt eller ej. 

Som en af de andre også siger er der forskellige folk og firmaer der kan hjælpe med at få ting igennem fra Kina, og selvom det jo koster 15-20000 kr, så er det altså meget billiger eend en bøde på 10 gange så meget for sælge ulovlige mærkevarer.

 

Bare mine 5 cent

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil importere noget fra Kina så vil jeg helt klart anbefale dig at besøge virksomheden før du gør noget som helst....og hvis det er store beløb vi taler om så ta fat i den danske ambasade i kina, de kan hjælpe dig 100% mod lidt betaling....så er du på den sikre side...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)