Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig med express forsendelse fra Kina?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

Produktet er så vidt jeg er oplyst toldfrit, så løber det vel lige igennem? Det er et cosmetics produkt.

Der bliver snakket meget om told, det jeg har oplevet mangegange både ved inport fra usa og kina er at, hvis du ikke er import registreret så kan du ikke få udleveret pakken før der er indbetalt import moms, dette sker oftest ved at pakken ligger i karentæne hos budfirmaet. de sender dig et brev som skal betales, når de så kan se at pakken er frigivet så ryger pakken til levering.man kan ofte ringe og få oplyst et sagsnummer og moms beløbet og så tage hen til skat og betale så spare man da den dag men ellers skal vente på post dk 

Sådan virkede det for mig indtil jeg gik ned og blev import registreret. 

 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv lige haft en lidt irriterende oplevelse med FedEx.

Sendte en pakke med nogle prøver til min søster (altså privat) og indholdet af pakken er der ikke importafgift på - værdien af indholdet er ca. 100 kroner. Til gengæld har jeg efterfølgende fået lov at betale momsgebyr? på ca. 270 kroner (selve fragten var ca. 550 kroner).

Da jeg spurgte FedEx omkring det fik jeg dette svar:

"Hi Michael,

This was indicated on the G46 calculation.

Regardless of the commercial value this is needed to perform the clearance."

Nå, så er alt på plads, for alle ved vel hvad G46 er? Jeg gør ikke, så jeg spurgte igen, hvor jeg fik flg. svar:

"Hej Michael,

Jeg er ked af at jeg ikke lader til at kunne forklare mig tydligt nok.

Prøv at ringe til Skat på 72221212 og hør dem, noter personens navn og jeg understreger igen igen at fragtværdien skal includeres i pakkens toldværdi."

...ved stadig ikke hvad G46 er, men overvejer nu seriøst at skrotte min FedEx konto og bruge DHL i fremtiden.

Michael

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldværdien af din pakke er værdien af indholdet + fragtomkostninger, dvs. det varen har kostet når den kommer til DK.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De 2 dage er normalt inkl. fortoldning, da TNT fortolder for dig, hvis de har dine data....

Bare som tip, jeg får selv en del vareprøver med Airmail fra Hong, Kong, Shanghai m.m.. der går 3-4 dage men koster en brøkdel, og hvos de sender faktura med i pakken, bliver den ikke forsinket i toldcenteret i Kastrup - Der er mulighed for track/trace på de fleste af pakkerne.... overvej det..

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)