Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pagerank

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en udbredt holdning at man ikke kan læse noget ud af en pagerank, men mit spørgsmål går også mest ud på hvad hvad man kan få ud af en høj pagerank.

For nogen år siden lod jeg et domæne glide mig af hænde med pagerank 4, det er jeg naurligvis lidt ked af, men jeg havde ikke tid til at videreudvikle sitet og jeg havde ingen ide om at pagerank 4 måske ikke var så nemt at opnå (jeg havde/har ingen forstand på SEO så det er vel mest fordi sitet var populært blandt andre sites at det fik en "høj" pagerank vil jeg tro). Da det blev ledigt blev det registreret af en anden der havde en hjemmeside der omhandlede det samme og der er nu på femte år permanent flytning af domænet til hans egen hjemme side.

Det gamle domæne som jeg "glemte" at betale har stadig pagerank 4, hvad for det andet site ud af dette, kan det arve pagerank fra mit gamle domæne eller er det udelukkende fordi der er en del links til domænet fra andre betydende sites på området der jo må give en hvis besøgsvolumen at han vil have et domæne som ikke bliver brugt til andet en redelegering?

Mvh Ken.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

Det gamle domæne som jeg "glemte" at betale har stadig pagerank 4, hvad for det andet site ud af dette, kan det arve pagerank fra mit gamle domæne eller er det udelukkende fordi der er en del links til domænet fra andre betydende sites på området der jo må give en hvis besøgsvolumen at han vil have et domæne som ikke bliver brugt til andet en redelegering?

Hej Ken,

Det andet domæne får gavn af de indgående links til dit glemte domæne. Med en 301 (permanent) viderestilling, bliver størstedelen af værdien fra de indgående links ført over til det nye domæne.

Ja, og så får han selvfølgelig alle besøgende, som klikker på et af de links, der peger på dit glemte domæne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den PageRank du kan se skal du ikke tage så højtideligt. Den har meget ofte ikke ret meget at gøre med domænets egentlige styrke - domænets linkpopularitet.

Jeg plejer at anbefale, at du ser på PageRank og målinger af linkpopularitet (antallet og kvaliteten af links fra andre websites) under et. Hvis begge tal følges ad verificerer de hinanden. Gør de ikke kan de være tegn på f.eks. for mange links uden værdi eller andre tilsvarende "uheldigheder".

I alle fald, stir dig ikke blind på PageRank alene!

Linkpopularitet - uanset om det er udtrykt i PageRank eller antallet af links, er alene udtryk for et websites potentiale. Udnyttes det ikke i form af gode tekster, god arkitektur, liv på sitet osv, så får du ikke så meget ud af det.

Et PageRank 4 website er ikke noget unikum eller en guldgruppe! Typisk opnår jeg PageRank 4 på helt nye sites indenfor ganske få måneder efter lancering. www.Redpitt.com blev PR4 iundenfor kort tid. Det samme gælder http://joblr.net. http://seo.demib.dk blev i første hug kun PR3 - men det er også først åbnet for få uger siden - så da ingen har kendt sitet har det naturligvis heller ikke fået så mange links endnu :)

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar indtil videre.

Mikkel deMib Svendsen:

Den PageRank du kan se skal du ikke tage så højtideligt. Den har meget ofte ikke ret meget at gøre med domænets egentlige styrke - domænets linkpopularitet.

Så det har ikke meget med linkpopularitet at gøre?

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg plejer at anbefale, at du ser på PageRank og målinger af linkpopularitet (antallet og kvaliteten af links fra andre websites) under et. Hvis begge tal følges ad verificerer de hinanden. Gør de ikke kan de være tegn på f.eks. for mange links uden værdi eller andre tilsvarende "uheldigheder".

Og så måske alligevel?

Mikkel deMib Svendsen:

I alle fald, stir dig ikke blind på PageRank alene!

Nej - jeg prøver bare at forstå det :)

Mikkel deMib Svendsen:

Linkpopularitet - uanset om det er udtrykt i PageRank eller antallet af links, er alene udtryk for et websites potentiale. Udnyttes det ikke i form af gode tekster, god arkitektur, liv på sitet osv, så får du ikke så meget ud af det.

Den er jeg helt på det rene med! Hvis indholdet ikke er godt nok er brugerne der kommer forbi heller ikke meget værd.

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i det og kan forstå at det i grunden er et tal der udregnes i forhold til link samt kvaliteten disse links - altså link-giverens egen pagerank om man så kan sige.

Frank Hellerup Madsen:

Med en 301 (permanent) viderestilling, bliver størstedelen af værdien fra de indgående links ført over til det nye domæne

Betyder dette at man kan få et forspring på et nyt domæne hvis man har en række ældre domæner med pagerank som 301 viderestiller til det nye domæne så snart der er kvalitetsindhold på det?

Mvh Ken

Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

Frank Hellerup Madsen:

Med en 301 (permanent) viderestilling, bliver størstedelen af værdien fra de indgående links ført over til det nye domæne

Betyder dette at man kan få et forspring på et nyt domæne hvis man har en række ældre domæner med pagerank som 301 viderestiller til det nye domæne så snart der er kvalitetsindhold på det?

Ja, det siges der.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)