Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil opstarte internetfirma med billigt men godt børnetøj - hvor finder jeg leverandører?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Majbritt,

Mange har startet en børnetøjsbutik på det forkerte grundlag. Det tager sig ud sådan her:

"Du holder fx. barsel. Du surfer på nettet for at finde tøj til din lille guldklump, men ser at det er ALT for dyrt (og det er rigtigt nok :-)). Istedet for at gå i HM, roterer din hjerne omkring, at hvis du nu selv starter en butik, kan du selv få billigt tøj til dit eget barn. Din hjerne roterer endnu mere og i øvrigt kunne det også være fedt og hyggeligt, for du elsker jo børnetøj."

De butikker der har brugt ovenstående strategi, er i dag ved at lukke. Mange har allerede gjort det, og mange holder ophørsudsalg. Siden krisen startede, bliver fårene skilt fra bukkene. Det drejer sig i reglen om, at de der nu lukker egentlig ikke har iværksættergenet i sig eller forretningssansen. De ønsker ikke at samarbejde med andre butikker, for "Nej nej, det er min forretning og ingen skal komme og fortælle mig noget" og holder forretningen tæt inde på livet. Det skulle bare være så hyggeligt at sælge børnetøj.

De butikker der overlever i dag, følger denne strategi:

"Du surfer på nettet for at finde en speciel ting, men finder den ikke. Måske finder du den i en enkelt butik, der ser ud til at have et meget lille udvalg indenfor den branche du søger i. Men alligevel kan du ikke bruge varen, da den ikke passer i målene, farven osv. Det er du ikke tilfreds med og det må kunne gøres bedre. Du vil starte en butik, der er proffesionel inden for den givne branche, med et stort udvalg, hvor kunden har en masse at vælge i mellem. Så roterer din hjerne, for at få en forretning i gang og du kan gå i gang med udkastet til en forretningsplan"

Ovenstående strategi er idéen til en niche. Noget der ikke findes ret meget af i forvejen på nettet, eller noget der slet ikke eksisterer. Jeg kender mange webshopejere og de der har gået efter denne strategi, er dem der lever i bedste velgående i dag og er ikke truede af krisen.

Udover alt dette skal du have iværksættergenet i dig. Det er ikke noget man kommer sovende til og en arbejdsdag på 18 timer er ikke usædvanligt. Det overlever du også sagtens, hvis du brænder for det, du skal i gang med. En anden ting, er også at tale med din bedre halvdel om det. Det er meget vigtigt at I er enige.

Hvis du stadig ønsker at starte en børnetøjsbutik, vil du også få svært ved at overbevise banken. De knalder nemlig røret på allerede når du præsenterer din plan, for at aftale en tid til en samtale. Og selvom du finder en niche, er det stadig svært at overbevise banken i disse krisetider. For selvom der ikke er krise for mange butikker, er der megakrise for bankerne.

Held og lykke med dine planer Smile

Fra Bagsværd
Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

for det første skal du finde en god it nørd som kan lave en flot website og netbutik og finde billig tøj som kan sælges.

skal vi arbejde sammen så er jeg frisk på at starte butik med dig?
hvor i landet bor du?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

deepundercover:
Og for det andet skal du tænke utraditionelt når det kommer til markedsføring af webshop med børnetøj Smile

Det var da det mest latterlige link at ligge ind i denne her tråd. Du spammer jo tråden - netop en af de ting som der har været så meget diskussion om: når folk overdænger en tråd med reklame for egen vindings skyld. Du har hermed mistet en potentiel kunde.....

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe mit koncept er unikt, og jeg har en opgave foran mig med at udbrede kendskabet - skammer jeg mig ikke over at nævne det for en der vil starte en shop med børnetøj.

Jeg bringer kvalitet i tråden. Det er indiskutabelt. Min smiley indikerer, at jeg godt selv ved jeg reklamerer for eget produkt.
Din kritik burde rettes svaret over mit, hvis vi der skulle være tale om at gå efter bolden og ikke manden...


 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

deepundercover:
Jeg bringer kvalitet i tråden. Det er indiskutabelt.

Nej, du bringer ikke kvalitet ind i tråden - og i princippet gør jeg heller ikke selv, fordi jeg vælger at nævne det og at besvare din post.

Hvis du skulle have bragt kvalitet ind i denne tråd, så skulle du have svaret på det som trådstarter stiller spørgsmål omkring. Hun kunne så have valgt at klikke på din signatur hvis hun ville vide mere. Dette er god værdi for læseren og bringer god markedsføring med sig helt automatisk.

Hvis du mener at du har bragt kvalitet til denne tråd - så tør jeg slet ikke tænke på hvad kvalitet du så bringer til dine Facebook grupper.....!

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

deepundercover:

Så længe mit koncept er unikt, og jeg har en opgave foran mig med at udbrede kendskabet - skammer jeg mig ikke over at nævne det for en der vil starte en shop med børnetøj.

Jeg bringer kvalitet i tråden. Det er indiskutabelt. Min smiley indikerer, at jeg godt selv ved jeg reklamerer for eget produkt.
Din kritik burde rettes svaret over mit, hvis vi der skulle være tale om at gå efter bolden og ikke manden...

Nu ved du godt selv, hvor svært det er at køre en børnetøjsbutik og ingen kan leve af Facebook alene. Så kvalitet har du bestemt ikke bragt til tråden. At dit koncept skulle være unikt mht. markedsføring på Facebook...? Arh, det tror jeg nu ikke og slet ikke, når dine grupper ikke har flere medlemmer end de har. Wink

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

 

synes vi skal ende diskutionen her og blive enige om at være uenige... synes ikke min tråd skal bruge til sådanne diskutioner.

God søndag

Venligst

Majbritt

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Majbritt;

Bedste måde at finde leverandører på er via modemessen CIFFKIDS www.ciffkids.dk, som en tidligere har skrevet. Her kommer både billigere og dyrere mærker. Messen afholdes d. 6 - 9. aug. Herudover kan du kan finde en messekalender som inkl. udenlandske messer her: www.textile.dk Jeg tror det var et svar på dit spørgsmål.

Dernæst er jeg lidt nysgerrig for at vide hvad du ser som billigt? og godt? Hvilke typer af butikker vil du se som dine konkurrenter? supermarkeder eller ? for mig at se vil det ikke være de øvrige webshops som sælger mærkevarerne. For de kunder der handler der, går efter mærkerne.

Du bevæger dig ind i et tuff forretningsområde som mange advarer dig imod, og jeg deler deres bekymringer. Jeg sidder som leverandør og ser hvor mange der falder fra i disse tider. :-(

Før du springer ud i det, så skal du nok bruge nogle år på at lave en solid opsparring! og acceptere at der går sandynligvis år før du begynder at kunne tjene en løn på dit store slid.

Jeg syntes også du skal overveje om det, at arbejde med en webshop, er det du ønsker? for mange er det en enmand-forretning hvor der kun er skriftlig kontakt med kunderne. Så er du vant til stor kundekontakt som kassedame og nyder det, vil du hade at være webshop-ejer, da det ofte er meget ensomt!!

De bedste tanker

Mvh Annette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt77:

Jeg sidder her og surfer rundt mellem børnetøj til min søn, men synes meget af tøjet er alt for dyrt, derfor tænkte jeg at det måtte kunne gøres billigere, men hvor finder jeg tøjleverandører - tænker drenge/pigetøj fra alderen 0-12 år samt lidt legetøj, assesories og sko/tasker.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Som tidligere nævnt i indlægget - vil jeg også sige at det er farlig grund du er ved at bevæge dig ud på. Der er rigtig mange tøj shops - som lukker hen af en kant pt. Der er overflod at tøj shops på nettet.

Majbritt77:
derfor tænkte jeg at det måtte kunne gøres billigere,

Der er en grund til at stort set alle shops sælger "mærkevare" tøj. Det er pga. det er det der er salgbart og stor efterspørgsel på. Børn er blevet "status symboler" hos mange danske familier. Og børn helt ned i en ung alder begynder at være opmærksom på hvordan de ser ud. Men dette er sket i den grad at det er blevet tilladt for børn at have deres egen mening. Nogle syntes dette er godt - andre syntes dette er skidt. Men sådan vil det jo altid være.

Der er mange der ikke er klar over hvor stor risiko der er ved drift af tøjshops/butikker. En sæson med fejl indkøb kan betyde død for ens butik. Det er bestemt ikke alle der egner sig til at drive tøjshops. Mange er startet op fordi "det kunne da være lækkert med noget billigt tøj" "det kan da ikke være svært at sælge tøj" . men fakta er at det ikke er alle der har hvad der skal til - og det kræver masser af hårdt arbejde. Og specielt i disse tider - er det kun de stærkeste der overlever.

Inden du går for meget videre med projektet - så start med at læse på startvaekst.dk - der finder du rigtig mange gode informationer om opstart af virksomhed. Der skal lige ledes laves en masse resarch, forretningsplan, budgetter, indhentning af tilbud m.m.

 

Tænkt dig rigtigt godt om inden du gør noget - og undersøg grundlaget for din shop. Et godt forarbejde kan spare dig mange penge!

Fra Lütcker
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Majbritt.

Majbritt77:
det måtte kunne gøres billigere

 

Helt ærligt, så tror jeg ikke det kan gøres billigere. Prøv lige at se de priser børnetøj bliver solgt til for tiden. -50% er intet særsyn, og der er altid billige tilbud på nettet, bare man leder lidt efter dem. Kan du nøge med sidste års modeller, er der også masser at finde brugt.

Hilsen Mette

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)