Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil opstarte internetfirma med billigt men godt børnetøj - hvor finder jeg leverandører?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg sidder her og surfer rundt mellem børnetøj til min søn, men synes meget af tøjet er alt for dyrt, derfor tænkte jeg at det måtte kunne gøres billigere, men hvor finder jeg tøjleverandører - tænker drenge/pigetøj fra alderen 0-12 år samt lidt legetøj, assesories og sko/tasker.

Er der nogen der har erfaring med dette?

 

Glæder mig til at høre fra jer derude

 

Venligst

Majbritt

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil anbefale dig at du researcher det marked grundigt inden du overvejer at starte op. Der er sindssygt mange der har startet online børnetøjsbutikker de sidste par år - MANGE flere end der er brug for. De fleste hænger slet ikke sammen økonomisk.

Hvis du vil lancere en butik med den strategi at du vil være billigst, så kræver det som regel en enorm stor kapital og risikovillighed - for det vil som oftest, at du køber meget stort ind, importerer selv eller på anden måde investerer i at få priser der er laverer end de andres.

Dertil skal du huske på omkostninger til markedsføring. Skal du virkelig trænge igennem i et marked med SÅ stor konkurrence som børnetøjsmarkedet skal du nok regne med min. 50.100.000 kroner pr. måned, samt en ret høj kontaktpris.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Majbritt,

Nu er det ikke for at tage modet fra dig, men så alligevel.

Er du klar over, hvor mange omkostninger, der er forbundet ved opstart af en webshop af den type? Hvis du ikke kan lave shoppen selv, så er du hurtigt oppe på de første 10.000,-

Herudover skal du investere i varelager, som ikke er småpenge, når du skal fylde en container med billigt tøj fra Asien. Endelig skal du jo også gerne kunne dække din egen løn med din fortjeneste og så begynder regnestykket altså at se helt anderledes ud.

Så hvor du starter med at mene, at det kan gøres billigere, så vil du om 3 måneder mene, at det er for billigt, for du tjener ikke nok til at dække dine udgifter og din løn. Dertil kommer, at du er på vej ud i det mest hajfyldte farvand på internettet. Der findes tusindvis af tøjshops i DK og Europa, som du er i konkurrence med og det er en meget svær nød at knække, når du er helt grøn.

Der er tusindvis af indlægAmino fra andre shop-ejere, som har det svært med at finde kunder og/eller tjene penge på deres varer. Især børnetøj er i risikogruppen og har svært ved at tjene penge for tiden, fordi så mange desperat sælger ud og starter udsalget for tidligt etc.

Glem alt om tøjshop og betal det som varerne nu engang koster. Der er mange omkostninger forbundet med en webshop, selvom du ikke lige tror det.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Dertil skal du huske på omkostninger til markedsføring. Skal du virkelig trænge igennem i et marked med SÅ stor konkurrence som børnetøjsmarkedet skal du nok regne med min. 50.100.000 kroner pr. måned, samt en ret høj kontaktpris.

Mikkel mener selvfølgelig 50-100.000 kroner, ikke 50,1 millioner Stick out tongue

Men det han skriver er et rigtigt godt råd, alene herinde er der en del der har børnetøjsbutikker... det er en branche hvor konkurrencen er ret hård.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Majbritt

Et hurtigt opslag på google.dk på børnetøj +shop gav 124.000  resultater på dansk. Det underbygger klart de andre indlæg om, at det ikke er børnetøj, du skal bruge dine sparepenge på.

MEN du skal ikke tabe modet. Du skal selvfølgelig i gang med en webshop. Det skal være noget andet, du brænder meget for. Og så skal du undersøge, hvor stor konkurrencen er på området og en masse andre ting som lagerbehov, forsendelse, kapitalbehov.

Start med finde en god niche, et område hvor konkurrencen ikke er så hård og så lav dig en forretningsplan. Du kan finde den her på Amino.dk eller på http://www.startvaekst.dk/MinForretningsplan.

Brug noget tid på at bygge forretningsplanen op. Det er ligesom fundamentet på et hus. Det skal være solidt. Og stil en masse spørgsmål her på amino.dk

Held og lykke

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Som Bjarne siger, så er det en god ide at skrive en forretningsplan.

Den vil klart give dig et overblik over mulighederne og økonomien i dine planer og dermed kan du se, om det er værd at gå videre med.

MEN: Når du først har besluttet dig for at gå igang, så brænder du den forretningsplan igen! Den skal ikke lade dig begrænse, for alle de ting, som du skrev i den plan er ud fra det, som du researchede dig til. Markedet bevæger sig så hurtigt og er så omskifteligt, at en plan kun duer i det sekund du starter op. Du skal følge med markedet og allerhelst være et skridt foran hele tiden.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Majbritt77:
Jeg sidder her og surfer rundt mellem børnetøj til min søn, men synes meget af tøjet er alt for dyrt, derfor tænkte jeg at det måtte kunne gøres billigere, men hvor finder jeg tøjleverandører

Hej Majbritt.

Jeg ville også holde mig langt væk fra billigt børnetøj. Du skal ikke regne med at kunderne er mindre kritiske overfor kvalliteten, blot fordi det er billigt. Du vil så have en masse besvær med reklamationer og returvarer. Jeg har selv en teori om, at de vanskeligste kunder er dem der går efter prisen.

Men som svar på dit spørgsmål, finder du bedst leverandørene ved at tage på messer. F.eks i Bellacentret i Kbh til august. Der findes også en del udenlandske messer, prøv at google.

Prøv også søgemaskinen her på Amino. Der er sikkert mange "gamle"  tråde, du kan have gavn af at læse.

Med venlig hilsen Miriam

Fra Bagsværd
Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hejsa.

har du lyst til at samarbejde så vil jeg godt starte netbutik op har du et lageropbevaring og økonomi til at lægge ud?

har du erfaring med at sælge?

 

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg så lige i din overskrift, at du har skrevet "billigt men godt børnetøj"

Så har du sat dig selv på en ret svær opgave. Pris og kvallitet følges - som regel - ad. Hvis du finder det, så lad mig endelig høre. Jeg solgte børnetøj i 5 år og fandt det aldrig Wink

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

 

Jeg har ikke nogen økonomi til det endnu. Det hele er på tanke plan endnu, så jeg samler bare information endnu. Jeg har ikke solgt nogen af nogen art før, kun været kassedame i mange år. Så jeg er på bar bund, derfor søgte jeg lidt hjælp i dette forum til at få tænkt over nogle ting.

Men tak for tilbuddet

 

og tak til jer alle for de gode råd og idéer

 

Venligst

Majbritt

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)