Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

STEIN BAGGER 7ÅR FAIR?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Bautik:

Syntes 7 år er fint. Jeg ville hellere have han fik 4 år og at Voldtægt, drab giver mere end de nu gør. :)

 

Ja det er en ekstrem hård straf når man sammenligner med strafferammen for andre ting. Loftet for hash er vidst 5 år uanset hvor mange tons du har.

Loftet på voldtægt er vidst 2 år

Maks straffen for at kører en ihjæl under påvirkning af sprit er vidst 1½ år

 

Hertil skal siges at det er med løsladelse efter at have afsonet 2/3 af straffen og 1 år derfor kun er 8 mnd.

 

og livstid i danmark er altså 16 år med løsladelse efter 12år uanset hvad mange fejlagtigt tror.

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Ørts:

Jeg synes det lyder meget fair, og manden har tilstået alt.. men hvor er de 200 millioner :D?, det er mit spørgsmål til bagger.

Jeg har lovet at opbevare dem for ham indtil han kommer ud. Jeg fik en mail fra ham om at jeg blot skulle betale for opbevaringen og når han så kommer ud får jeg 10%. Hmm... men gad vide hvorfor han sendte mailen fra Nigeria?

Hahaha good one ;D

 

Back til topic. Det er kun personerne inde i retsalen der kender hele sagen, og derfor må vi formode, at dommen er givet på baggrund af den dokumentation der foreligger. Om det er fair eller ej, kan diskuteres i evigheder, men dommeren må jo have vurderet, at dette var det rigtige.
Men blev han frakendt alt ret til at drive virksomhed eller sidde i bestyrelsen for en, ligesom Riskjær?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Amen tænk hvis nogen stjal penge fra en låneliderlig bank? det kunne give bankens ansatte seriøse mén. Men hvis en bliver voldtaget for de bare 2 terapi timer også er de klar igen! right........

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Amen tænk hvis nogen stjal penge fra en låneliderlig bank? det kunne give bankernes Seriøse mén. Men hvis en bliver voldtaget for de bare 2 terapi timer også er de klar igen! right........

Det er lidt sygt... Men penge betyder jo mere end menneskeliv, det bevises gang på gang... DESVÆRRE!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er fair er vanskeligt at svare på. Fair i forhold grov voldskriminalitet og mord? Nej så er det ikke fair.

Når nogen som Bagger snyder og svindler sig til så mange penge, skal de komme et sted fra, så de mennesker der mister penge på ham vil sikkert mene at 7 år er for lidt, når hele deres formue er væk. Dog må jeg sige at jeg mener at de mennesker der investerer i foretagender af den art og uden at undersøge foretagendet til bunds (stoler på andres udsagn og bankers velvilje) så er det risikovillig kapital og den slags kan man jo i ordets bogstaveligste forstand miste. Det kan også kaldes grådighed.

7 år er lang tid og det må vel nærmest være "samfundets hævn", da jeg ikke tror det virker forebyggende og sikkert heller ikke vil forbedre/forandre karakteren på Bagger mere end, hvis det feks. var 4 år.

PS. Det er trist for de mange der har mistet penge (uanset det er en risiko investering) og de konsekvenser det vil ha' på bankers villighed til at støtte virksomheder.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men blev han frakendt alt ret til at drive virksomhed eller sidde i bestyrelsen for en, ligesom Riskjær?

Ja, han blev frakendt retten til at drive virksomhed og bestyrelsesarbejde.

Jeg synes 7 år er ganske passende - og manden ser jo ud til at trives i bedste velgående må man sige.

Derimod burde straframmen 5 dobles for pædofili, voldtægt og drab - og også forsøg derpå.

Forstår slet ikke at der er en i et tidligere indlæg som mener at økonomisk bedrageri skal straffes hårdere fordi det var planlagt - kontra et mord som sker i affekt. Hvad er da det for noget pjat... En person som kan blive drevet ud til at begå sådan grusomme ting - er jo livsfarlig at have gående på gaden. Ind med dem i så mange år som muligt, tak!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:
Men blev han frakendt alt ret til at drive virksomhed eller sidde i bestyrelsen for en, ligesom Riskjær?

Ja, han blev frakendt retten til at drive virksomhed og bestyrelsesarbejde.

Jeg synes 7 år er ganske passende - og manden ser jo ud til at trives i bedste velgående må man sige.

Derimod burde straframmen 5 dobles for pædofili, voldtægt og drab - og også forsøg derpå.

Forstår slet ikke at der er en i et tidligere indlæg som mener at økonomisk bedrageri skal straffes hårdere fordi det var planlagt - kontra et mord som sker i affekt. Hvad er da det for noget pjat... En person som kan blive drevet ud til at begå sådan grusomme ting - er jo livsfarlig at have gående på gaden. Ind med dem i så mange år som muligt, tak!

Okay tak for info ;D Det er ik sådan, at sidde i et andet land, hvor de ik engang gider interesserer sig for sagen. Men det er os meget fair, at han ik må drive virksomhed eller bestyrelsesarbejde fremover. Det er da næsten det bedste ved dommen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Senna:
Ja det er en ekstrem hård straf når man sammenligner 

Nu ved jeg ikke hvorfor du mener det er rimeligt at lave de sammenlingninger du foretager. Voldtægt begås som regel i affekt, trafikdrab er ikke overlagt.

Stein Bagger har svindlet med fuld overlæg, over en længere periode og med ingen formidlende omstændigheder. Jeg har læst Fupfabrikken og Dorte Tofts anbefalelsesværdige bog Bedrag. Den giver et særdeles godt indblik i både baggrund og udførsel af svindlen.

Jeg synes Stein Bagger fortjener sin straf og jeg synes ikke den er hård. Jeg synes også folk i hans omgangskreds burde have røde ører. Manden har påstået han havde to bachelorgrader, en Master of Business Administration (MBA) og den famøse Ph.d om 'konkurrencefordele i markeder med negativ vækst'. Derudover har han påstået at være medlem af Mensa og frømand. 

Hvis man synes Martin Thorborg har store armbevægelser kan man lave sammenligningen her. Thorborg frasorterede i øvrigt  Stein Bagger som "ikke min kop the". Det var bedre dømmekraft end mange andre der naturligvis nu må forklare at manden er 'en mester i manipulation', 'dybt karismatisk' osv.

Stein Bagger-sagen har desværre skadet hele it-branchen og der er intet romantisk over historien. Mens iværksættere stadig har svært ved at få en kassekredit på 50.000 kunne Stein Bagger låne 50 millioner på sit glatte ansigt. Der er ingen grund til at have ondt af en mand som ham.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke ondt af ham, men synes det imponerende han kan skaffe alle de penge på sit glatte ansigt næsten.
Så smile kan jeg ikke lade vær med :) 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Senna:

Ja det er en ekstrem hård straf når man sammenligner med strafferammen for andre ting. Loftet for hash er vidst 5 år uanset hvor mange tons du har.

Loftet på voldtægt er vidst 2 år

Maks straffen for at kører en ihjæl under påvirkning af sprit er vidst 1½ år

 

Hertil skal siges at det er med løsladelse efter at have afsonet 2/3 af straffen og 1 år derfor kun er 8 mnd.

og livstid i danmark er altså 16 år med løsladelse efter 12 år uanset hvad mange fejlagtigt tror.

Ehmn ja.
Det er så forkert

Loftet for voldtægt er ikke 2 år, men 8 år og op til 12 år, hvis der har været ekstra modbydeligheder indblandet.
Straffen for spritbilisme, hvor folk bliver slået ihjel ligger under uagtsomt manddrab og er ingenlunde halvandet år, men 8.

Livsstid i Danmark er ikke 16 år, men netop hvad man tror livsstid er - nemlig, indtil vedkommende dør. Dog benådes livsstidsfanger ofte, når det vurderes, at de ikke længere er en trussel for samfundet (dog tidligst efter 12 år) - og gennemsnittet af deres domme når derved ca. 16 år.
Palle Sørensen afsonede 32 år - og du skal nok heller ikke regne med at Peter Lundin bliver sluppet ud, i noget der ligner 2016.

 

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)