Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg til privat fra Polen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

vi påtænker at starte en eller flere webshops med varer fra polen, som skal sælges i danmark til danske kunder.

men kommer der moms eller told på og må man sælge alt uden told eller hvordan skal man forholde sig.

 

for vi har et produkt som vi ved der er stor prisforskel på og noget kunderne ikke vil bytte og skal sende retur, derfor syntes vi det kunne være en god ide.

 

hilsen

thomas

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa.

 

fik hvis ikke skrevet godt nok at varerene sendes fra polen til danske kunder

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal på alt omsætning op til 280.000 kr opkræve polsk moms. Alt omsætning over skal der opkræves dansk moms på.
Polen er en del af EU, så derfor tæller det frie marked, og dermed ingen told...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

det vil sige jeg skal tillægge 22% polsk moms og det er det eneste, hvorfor er der så ikke mange flere der paralel importere varer derfra.

 

jeg har en hverdags ting for mange som koster 1/3 i Polen for den samme varer

herhjemme 325 kr. dernede ca 110 kr. måske lidt billiger.

så hvis jeg sælger min vare for 200*22%=244 kr.

kan jeg så ikke sælge til min danske firma og trækker momsen fra, lidt forvirende

kan det lade sig gøre, det er en mærkevarer 50% af danskerne bruger

 

thomas

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blander du 2 ting sammen. Du skrev i dit første indlæg, at du ville oprette en webshop I Polen, og sælge til danskere. Bemærk før Polsk moms er gældende, skal firmaet, lageret og administration være i Polen. Du kan ik sidde i DK og ordne det, for så pålægges der dansk moms.

Parallelimport er hvis du importerer varepartier fra Polen til DK, og dvs så er det B2B. Der er ingen moms mellem 2 firmaer, hvis begge er registreret og har et Europæisk VAT number, og de ligger i hvert sit land.


Hvis du har et dansk firma, så skal du ik betale moms i henhold til ovenstående. Men så skal du betale moms når du videre sælger det til privatkunden. Og her er det dansk moms der skal opkræves, altså 25%

Du skal passe på mærkevarer produkter fra Polen, da de ingen Trademark lovgivning har/den sølle de har bliver ik håndhævet, så findes der RIGTIG mange falske produkter af alting...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan også komme nogle embalage afgifter på dine varer, kommer helt an på hvad det er du vil sælge, og ja du skal få din leverandør tjekket godt igennem for Lee behøver ikke at være den rigtige Lee.

Jeg handler selv imellem de 2 lande og det er bestemt ikke smærtefrit.

Held og lykke med dit projekt

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Hvordan gaar det?

Jeg er meget interesseret i din post. Er 31 ar gammel Polak og kan godt klar sig paa Dansk (baade studieret og arbejdet i Danmark). Er du interesseret om at samarbejde med mig? Mit e-mail addrasse er misiek1978@wp.pl, der er virkelig meget vi kan snakkes om.

Hvis du virkelig seriost taenker paa at saegle polske varer, jeg er den person du skal kontaktes. 

Med venlig hilsen

Michal 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)