Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel, ansat i eget Aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ansat i mit eget ApS, og da jeg skal være far til tvillinger planlægger jeg at holde 3 måneders barsel. I den forbindelse er jeg ved at undersøge mulighederne for barselsdagpenge eller barselsrefusion.

Fra min kommune har jeg fået oplyst at jeg kan vælge en af 2 muligheder:

1.   Hvis jeg udbetaler løn under barsel kan jeg få refusion i firmaet svarende til højeste dagpengesats.

2.   Hvis jeg ikke udbetaler løn under barsel kan jeg få barselsdagpenge svarende til højeste dagpengesats.

 

Nogen der har erfaring med hvad der er bedst at gøre?

Jeg mener at have læst at det er en fordel at få refusion i firmaet, men hvis det er samme beløb som hvis jeg får barselsdagpenge har jeg svært ved at se fordelen, eller er det mig der har fået forkert information?

Pft.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da spændende med tvillinger i vente - du får sikkert stort behov for en længere barsel Sleep

Umiddelbart lyder det som om løsningerne er status qua. Men alligevel ikke. Jeg mener nemlig ikke, at du som privat skal betale arbejdsmarkedsbidrag af dagpenge. (Sådan var det tidligere - har ikke undersøgt, om det samme stadig er gældende). Men hvis det stadig er gældende, kan du have en lille skattefordel, ved at vælge løsning 2.

Husk også at dit firma kan få refusion fra barsel.dk. Du skal logge ind på atp og oprette en barselsdag. Derefter har du rimelang lang frist til at søge om selve refusionen (mener det er 2 år - men check lige).

Men så er det lige at jeg bliver i tvivl. Hvis firmaet ikke har nogen lønudgifter, kan du måske ikke få refusion fra barsel.dk.

Du kan læse alt om disse regler på www.atp.dk.

Held og lykke med den kommende fødsel (specielt til moderen).

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Klokken er vist mange.

Du skal ikke oprette en barselsdag - men en barselssag.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)