Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer man svindel i private handler?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også ved at være ganske lang tid siden. Desuden har du fuldstændig ret i at man selvfølgelig bare kan sende et tomt cover. - selvom man kunne håbe på at ingen mennesker havde samvittighed til den slags. Men tak for informationen om afskaffelsen, så ved jeg det til næste gang.Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor der er penge, vil der altid være uærlige mennesker... Thats fact og det er sørgeligt.

Det var så lidt, så må du sende på en anden måde næste gang, med mindre du har et firma, du kan sende dem via

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

@tbmtbm: Det med sikker nethandel lyder umildbart som en god idé, men hjælper ikke forfærdeligt meget, hvis man bare sender et tomt cover eller ekstramaterialet Smile. Har også overvejet at opsøge personen privat, men gider virkelig ikke bruge mere energi på det her og sælgeren bor også alt for langt væk. Er som sagt ligeglad med pengene er bare mere princippet.

@Fashion-Seller: Mht. punkt 1 og 2 ville det ikke være særlig relevant i denne sag, da alt stemte overens og så ud til at være i orden - men sælgeren alligevel valgte at røvrende mig. Det skal lige siges at jeg ikke har kontaktet sælgerens arbejdsgiver, hvilket jeg ikke tror der er noget ulovligt i, hvis jeg udelukkende fortæller sagen som den har foregået. Min "trussel" om en hjemmeside, ville også være på den rigtige side af loven, da jeg udelukkende ville beskrive sagens forløb og fortælle at denne slags sager bliver taget som bedrageri her i Danmark.

Men giver dig evig ret, har spildt alt for meget tid på det. Pengene i sig selv siger mig ingenting, bliver bare vred over at blive pisset på og at ikke engang politiet vil tage det seriøst. Set i bakspejlet ville jeg nok også have håndteret denne sag anderledes, men vi alle kan jo komme til at lade følelserne spille ind.

Heldigvis er DBA ved at lave en service ala Trendsales hvor de står for transaktionen af pengene og derved kan trække dem retur igen, hvis der er noget galt med varen man modtager (snakkede en af deres supportere hvertfald om).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

@Fashion-Seller: Mht. punkt 1 og 2 ville det ikke være særlig relevant i denne sag, da alt stemte overens og så ud til at være i orden - men sælgeren alligevel valgte at røvrende mig. Det skal lige siges at jeg ikke har kontaktet sælgerens arbejdsgiver, hvilket jeg ikke tror der er noget ulovligt i, hvis jeg udelukkende fortæller sagen som den har foregået. Min "trussel" om en hjemmeside, ville også være på den rigtige side af loven, da jeg udelukkende ville beskrive sagens forløb og fortælle at denne slags sager bliver taget som bedrageri her i Danmark.

Men giver dig evig ret, har spildt alt for meget tid på det. Pengene i sig selv siger mig ingenting, bliver bare vred over at blive pisset på og at ikke engang politiet vil tage det seriøst. Set i bakspejlet ville jeg nok også have håndteret denne sag anderledes, men vi alle kan jo komme til at lade følelserne spille ind.

Heldigvis er DBA ved at lave en service ala Trendsales hvor de står for transaktionen af pengene og derved kan trække dem retur igen, hvis der er noget galt med varen man modtager (snakkede en af deres supportere hvertfald om).

Hvis du har opfyldt punkt 1 og 2, så har du vel personens mobil nummer, og kan kontakte vedkommende direkte.

At kontakte vedkommendes arbejdsgiver, og udlægge sagen som beskrevet, er ik lovligt. Du vil ik kunne undgå, at udlægge det, som om sælger har snydt dig. Og jeg er ret sikker på, at uden en dom så er det ulovligt. Sagen er jo påstand mod påstand, for siger sælger at DVD´en var i coveret, og du påstår det modsatte, ja så får sælger ret, for du har ingen bevis for din påstand. Og i Danmark er man uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Hva angår udhængning af sælger på nettet, så er det dybt ulovligt. Du må hverken nævne navn, adresse, henvise til brugekontoer på andre sites eller lignende. Alt vil fremstå som udokumenterede indicier, og dem risikerer du at blive dømt på at fremsætte. Der er en grund til, at der er domstolene til at varetage retsager og dømme efter landets love. Har du ik en dom på sælger, er sælger ik "skyldig" og du må ik uhænge personen, med mindre du vil have mange problemer, evt også et økonomisk efterspil...

Så overvej om det ik bare var en bilig lærestreg, og sørg for i fremtiden, at tjekke ekstra op på alt, evt med de betalingsmåder jeg har henvist til.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvis du har opfyldt punkt 1 og 2, så har du vel personens mobil nummer, og kan kontakte vedkommende direkte.

Har forsøgt dette også - men nummeret er ikke længere i brug.

Fashion-Seller:
Sagen er jo påstand mod påstand, for siger sælger at DVD´en var i coveret, og du påstår det modsatte, ja så får sælger ret, for du har ingen bevis for din påstand.

Er dette også tilfældet hvis man har vidner der har set en åbne pakken?

Men er glad for du deler din viden med mig, var ikke klar over at dette var ulovligt. Og som du siger, jeg må bare tage det som en lærestreg og acceptere at der ikke kan gøres mere ved denne sag. Tusind tak for dine svar og de sider du har henvist til. Vil åbne en øl, slappe helt af og ikke lade den idiot ødelægge min weekend Smile

- God weekend til dig.

All the best

Kasper A

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper-A:

Fashion-Seller:
Hvis du har opfyldt punkt 1 og 2, så har du vel personens mobil nummer, og kan kontakte vedkommende direkte.

Har forsøgt dette også - men nummeret er ikke længere i brug.

Fashion-Seller:
Sagen er jo påstand mod påstand, for siger sælger at DVD´en var i coveret, og du påstår det modsatte, ja så får sælger ret, for du har ingen bevis for din påstand.

Er dette også tilfældet hvis man har vidner der har set en åbne pakken?

Men er glad for du deler din viden med mig, var ikke klar over at dette var ulovligt. Og som du siger, jeg må bare tage det som en lærestreg og acceptere at der ikke kan gøres mere ved denne sag. Tusind tak for dine svar og de sider du har henvist til. Vil åbne en øl, slappe helt af og ikke lade den idiot ødelægge min weekend Smile

- God weekend til dig.

All the best

Kasper A

Altså så er nummeret et taletidskort... Den kunne du ved at bruge 2 min have opsnappet, og bedt om et rigtig nummer.

Altså se det fra denne vinkel. Du sidder i en retsal og dommeren skal vurderer om din ven, er et vidne. I har stor tilknytning, og der kan faktisk stilles spørgsmålstegn ved, om din ven reelt var til stede. Med andre ord, så er din ven ret inhabil i sådan en sag, og ik et 100% troværdigt vidne. Så tvivler på, at et vidne er brugbart...

Nej lad for guds skyld ik en idiot ødelægge, hverken humør eller weekend, for så kan du se frem til et liv i depression... Med alle de idioter der er rundt omkring, vil det være dumt at indordne sig under dem, fremfor bare at grine af, at de er sunket så lavt, som de er...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærligt ville jeg ikke bruge krudtet på denne sælger, især ikke med den tid du har lagt i det.

Hvorend det er træls at blive snydt for 300,.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Sur røv med den slags mennesker. En bekendt af mig var ude for det samme.. der var bare det bare mere med overlæg - der lå bare en sten i kassen i stedet for mobiltelefonen. Han gik til politiet, de ringede personen op, og meget hurtigt efter var pengene returneret. 

Blot lige et par kommentarer til undskyldningerne: folk der overdriver for meget - især med 'personlige ulykker' eller lignende, plejer at være lystløgnernes yndlingskategori. Vi havde på en tidspunkt en håndværker, som var tusind år om at blænde en dør, og lave en reol, og der kørte undskyldningerne også på at hans lærling havde fået savet en finger af, at konen havde smidt ham ud, at mobiltelefonens lader var blevet væk, og derfor ingen kontakt osv. osv.
Da vi udfordrede ham på at han ikke ville få betaling (andet end materialer, som udgjorde 1/4 af beløbet ca.), begyndte han at true os.. fantastisk :-) 
Vi tog kontakt til hans arbejdsplads (da vi fik regningen for opgaven - som ikke var færdig), og fik en god snak med hans chef. Og ingen af tingene holdt.. ingen afsavede fingre, konen var ikke skredet eller noget.. rent løgn. Til gengæld fik vi et stort nedslag i prisen :-).
Efter sådan en oplevelse, er jeg blevet meget skeptisk for 'overdramatiske' oplevelser, hos folk der skal levere noget, men som ikke gør det. 

Har du prøvet en anden politistation? 

Injurie-sager er noget ged, men nøøj, hvor ville jeg være i samme hævngerrige 'mode' som dig :-)...

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

@Fashion-Seller: Nu ved jeg hvertfald hvilke forbehold jeg skal tage til en anden gang, så på den måde burde jeg vel være taknemlig. Men som du siger, nu kan jeg bare grine af fjolset og tage bedre forbehold en anden gang.

 @Henrik: Gider heller ikke bruge mere krudt på det, er bare den type der bliver utrolig vred over at blive pisset på. Men nu har jeg lo lært det :-)

@Christian Anders Jørgensen:

Christian Anders Jørgensen:
En bekendt af mig var ude for det samme.. der var bare det bare mere med overlæg - der lå bare en sten i kassen i stedet for mobiltelefonen.

Hold da kæft, turde slet ikke tænke på hvor gal jeg var blevet, hvis dette var sket :-). Tror som sådan ikke sælgeren her er en decideret bedrager, hun er bare stupid - men none the less, er dette jo stadig bedrageri hvis man ikke sender det rige. Mht. at tage anmeldelsen videre, gider jeg ikke at bruge mere energi på et beløb af den karakter, var mere princippet. Til gengæld har jeg skrevet et pænt læserbrev til den lokale avis, hvor jeg 'roser' politiets måde at håndtere sager på - så nu må vi se om de gider at trykke det ;-).

Nu har hun langt om længe skrevet igen, så nu bliver sagen MULIGVIS snart overstået, selvom hun nægter at overføre pengene, før coveret er blevet sendt. Det nægtede jeg først, da dette bare give hende endnu bedre mulighed for at røvrende mig mere, men ærlig talt har jeg ikke det store at bruge en DVD med ekstra materiale til og et flækket cover, så nu prøver jeg at sende den retur til idioten.

Men tak for de mange gode svar og små kindflade ;-) - Lader nu sagen ligge og bruger den erfaring jeg har fået til noget positivt i stedet.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jonar Jakobsen:
Dette problem er nu blevet løst, sådan at enhver kan handle lige så sikkert over nettet, som at gå ind i enhver fysisk butik for at handle

For pokker menneske, har du kigget på hvornår den tråd her er fra? År 2009! NI! Vi er i 2015 lige nu. Kig på en tråds oprindelses dato inden du skamløst promoverer dig selv.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)