Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp fra en erfaren importør!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal for første gang prøve at importere varer. Der er tale hudpleje produkter fra Singapore.

Jeg har snakket med Told og Skat. De siger, at det er toldfrit.

Jeg har snakket med leverandøren via Alibaba.com, hun siger, at de har oplevet før at pakken blev beslaglagt. Hun opfordrer mig til at sende dem i små pakker af 5 kg.

Leverandøren siger, at fragten vil koste "SGD$20/KG, 1KG is about 70packets." Jeg skal bestille 1600 pakker, så det vil sige at jeg skal af med ca. 1600 kr. for fragten.

Er alt det her normalt?:)  

Jeg der har erfaring inden for import ville i bestille disse pakker?

Hvad er jeres råd. Har som sagt ingen erfaring.

 

Med venlig hilsen

Grand

 

 

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fundet ud af produktet sælges rundt omkring i Europa, så kan Told & Skat ikke beslaglægge det for ulovlige ingredienser. Men hvordan garantere man at det er originale produkter.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis alting er i orden, så bliver pakken ikke beslaglagt. Du skal naturligvis betale told af pakken, at tro man kan undgå det ved at sende små pakker, er altså for naivt. Skat kender godt folks kneb og det hjælper heller ikke noget at skrive "gave" på pakken. Hvis skat siger at der ikke er told på, så betyder det ikke at produktet kommer ind alligevel.

Først ville jeg få en prøve hjem og så få 100% sikkerhed for at du må sælge det i Danmark. Kosmetik og hudpleje er ikke noget der bare bliver godkendt. Du skal have en komplet liste over hvad der er i de hudpleje produkter.

Det lyder ikke som det letteste at starte med

Fragten er altid dyr når det er små mængder med luftfragt. Du skal betale 1600 Kr i fragt for 23 Kg, til sammenligning kan du få en 20" container fragtet hjem for 5000 Kr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det der er helt normalt når det gælder produkter som ik er lovlige i EU... Så sendes de i mindre pakker, da man er sikker på at mange af disse vil smutte forbi tolden og dermed når frem til den endelige køber. Bliver et par pakker taget, er skaden knap så stor som hvis hele sending blev konfiskeret.

Så som jeg har anbefalet tidligere, så tjek om produktet er lovligt ved at få undersøgt ingredienslisten. Alt andet er for dumt og du bliver erstatningsansvarlig i såfremt produktet er ulovligt. Og mener endda at man i DK hæftet personligt for sådanne overtrædelse, dvs du kan hverken gemme dig bag Aps eller AS...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre har skrevet: Hvis produktet er lovligt, bliver det IKKE beslaglagt. Men hvis det er ulovligt (kopivarer, ulovlige ingredienser ell. lign), kan du få store problemer, hvis du har forsøgt at importere det.

Check i øvrigt reglerne for salg ag kosmetik, der er en risiko for at grænseværdier er overskredet, at der er hormonforstyrrende stoffer mv. i det, så bed om en god begrundelse for beslaglæggelserne.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.

Jeg har fundet ud af at produkter/mærket bliver solgt i Belgien, Frankrig, Holland osv., så det burde leve op til EU's krav. Om det ikke er orginale produkter kan jeg ikke sige, men produktet koster ingenting så kunne ikke forestille mig at de vil lave kopier af det. Men man ved jo aldrig.

Trend - jeg har skrevet til Sundhedsstyrelsen, og venter fortsat på svar.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ligemeget om det bliver solgt her der eller på månen. Hvis de har originale produkter de sælger som er blevet godkendt, men hvis du får fingre i et kopi produkt har du ingen anelse om der er det samme i. Jeg ville sQ blive pisst hvis jeg købte en fodcreme og brugte den på fødderne, men mine ører faldt af på grund af et eller andet nasty i cremen

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du helt ret i.

Hvordan finder man ud af om det er kopier?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

Tak for de mange gode svar.

Jeg har fundet ud af at produkter/mærket bliver solgt i Belgien, Frankrig, Holland osv., så det burde leve op til EU's krav. Om det ikke er orginale produkter kan jeg ikke sige, men produktet koster ingenting så kunne ikke forestille mig at de vil lave kopier af det. Men man ved jo aldrig.

Trend - jeg har skrevet til Sundhedsstyrelsen, og venter fortsat på svar.

Så er det bare at slå lidt kold vand i blodet og vente på svar. Når du har deres svar er det nemt at gå videre. For enten skal du bare bestille en masse hjem eller os skal du ik. Der er ingen mellemvej, men det fortæller de dig sikkert os.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg må slå koldt vand i blodet:)

Hmm, men "Trend" hvordan finder jeg ud af om produkter er originale? Er meget skeptisk hvad det angår især når det er fra Alibaba.com:)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)