Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kongehuset afskaffes?

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

VÆK MED KONGEHUSET NU

 

Hej Martin

Hvad begrunder dit svar med, hvorfor mener du det skal væk? Confused

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Brian Knudsen:

Jeps men 60 dage hvor du er på 130% da det ellers har konsekvenser.. Hvor mange af hans opgaver var indenrigs har du statestik for det ?

http://www.e-pages.dk/ebskole/228/10

http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1102698.ece

 

For real :) 

Syntes da det er billige det kongehus, når man tænker på at både dronningen og hendes kære arving skal afholde udgifter til personale ud af den løn, og jeg tror ikke det er billigt at have folk til at lave mange af de opgaver om kongehuset har.. men hey vi kan da outsource det til østarbejdere for at få prisen på kongehuset ned, så har vi vel 3F formand til at tude på forsiden af EB igen, og så kan EB jo sælge flere historier.. gad vide om det er en win-win situation vi har gang..  

Hvorfor har børneringen ikke valgt anden protector f.eks prinsessen eller hende den nye franske pige på Schackenborg.. Det vil da være gode opgaver for hver af dem, og give vores unge mennesker et frisk startsyn på livet inden deres liv forpestes af dårlige politikere.  Jeg er da ret sikker på at hvis det betød så meget for formanden af børneringen af så havde man været tidligt ude og skrevet rundt til de andre i kongehuset, men det var vel lettere at stille sig op foran EB og tude over at man ikke gør sit forarbejde. Personligt vil jeg også hellere at dronningen fokusere på at sælge Danmark ud af til. Og det slår mig mens jeg skriver at jeg syntes have set Mary stå nede i voldsmose og snakke med folk der på en naturlig måde.. Tror da helt sikkert at hun gerne vil besøge de børnehaver der rent faktisk består i 50 år, hvilket i vores dage må siges at være en bedrift.

Jeg håber da at prinsen der får de 6,5 millioner han øger vores export til frankrig

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kongehuset er en underlig størrelse, jeg tror mange har et dobbeltsidigt forhold til det.

Set i forhold til et moderne samfund, med udstrakte demokratiske rettigheder til den enkelte borger, synes det uendeligt gammeldags at have et kongehus, som absolut intet har med demokrati at gøre.

Set i forhold til traditioner og det billede vi gerne vil have af os selv og Danmark, der er kongehuset svært at undvære. I en tid hvor traditioner og åndelige værdier har det med at stå for skud og udvanding, er det som om kongehuset er en bastion, som rigtig mange danskere ønsker, der skal værnes om, måske netop for at bevare en stump tradition i vores nationalitetsfølelse.

Man kan synes det er mange penge, at have en kongefamilie, på bistandshjælp på første klasse, men når det er det befolkningen vil have, så må man respektere/leve med det. Jeg kan  finde mange andre projekter hvor de offentlige penge bliver smidt ud i den blå luft uden opbakning fra befolkningen.

Ligeså udemokratisk en institution kongehuset er, ligeså afhængig er institutionen af befolkningens demokratiske opbakning. Kongehuset kunne fjernes med en folkeafstemning, hvis det var det befolkningen ønskede, men det er der ikke noget der tyder på er befolkningens ønske.

Om kongehuset er en god forretning eller ej, tror jeg ikke der kan opstilles rationelle regnestykker på, dertil er der for mange urationelle faktorer, der spiller ind.

Man kunne måske overveje om, DI m.fl. skulle pålægges en brugerbetaling af kongehuset, så der kom noget brugerbetaling ind i den offentlige kasse.

Mig støder det lidt med snobberiet omkring kongehuset og at det kun er en bestemt overklasse, som er tæt på kongehuset. Jeg tvivler på at kongehuset stiller op til fordel for en lille ukendt iværksætter i træsko med mulighed for en konkret eksportordre.

Det var mine betragtninger på et kongehus, som befolkningen ønsker, men som godt kan moderniseres lidt efter min mening, så det oveni købet kunne styrke vore aktuelle levevis.

De bedste hilsener

Finn

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Kongehuset er en underlig størrelse, jeg tror mange har et dobbeltsidigt forhold til det.

Set i forhold til et moderne samfund, med udstrakte demokratiske rettigheder til den enkelte borger, synes det uendeligt gammeldags at have et kongehus, som absolut intet har med demokrati at gøre.

Set i forhold til traditioner og det billede vi gerne vil have af os selv og Danmark, der er kongehuset svært at undvære. I en tid hvor traditioner og åndelige værdier har det med at stå for skud og udvanding, er det som om kongehuset er en bastion, som rigtig mange danskere ønsker, der skal værnes om, måske netop for at bevare en stump tradition i vores nationalitetsfølelse.

Man kan synes det er mange penge, at have en kongefamilie, på bistandshjælp på første klasse, men når det er det befolkningen vil have, så må man respektere/leve med det. Jeg kan  finde mange andre projekter hvor de offentlige penge bliver smidt ud i den blå luft uden opbakning fra befolkningen.

Ligeså udemokratisk en institution kongehuset er, ligeså afhængig er institutionen af befolkningens demokratiske opbakning. Kongehuset kunne fjernes med en folkeafstemning, hvis det var det befolkningen ønskede, men det er der ikke noget der tyder på er befolkningens ønske.

Om kongehuset er en god forretning eller ej, tror jeg ikke der kan opstilles rationelle regnestykker på, dertil er der for mange urationelle faktorer, der spiller ind.

Man kunne måske overveje om, DI m.fl. skulle pålægges en brugerbetaling af kongehuset, så der kom noget brugerbetaling ind i den offentlige kasse.

Mig støder det lidt med snobberiet omkring kongehuset og at det kun er en bestemt overklasse, som er tæt på kongehuset. Jeg tvivler på at kongehuset stiller op til fordel for en lille ukendt iværksætter i træsko med mulighed for en konkret eksportordre.

Det var mine betragtninger på et kongehus, som befolkningen ønsker, men som godt kan moderniseres lidt efter min mening, så det oveni købet kunne styrke vore aktuelle levevis.

De bedste hilsener

Finn

 

Udmærket indlæg Finn.

Når jeg ser debatten her og på facebookgruppens afskaf kongehuset for den sags skyld slår det mig at mange åbenbart ser ret følsomt på institutionen Kongefamilien.

Og jeg kan da godt se det nostalgiske og historisk-interessante i at bevare kongehuset. Historien om kongerne var en interessant og spændende historie vi vel alle har fået i folkeskolen/grundskolen, og jeg synes personligt også det er en meget fin tradition med et kongedømme i ca 1000 år.

Men ser jeg rationelt på det, kan jeg ikke se hvorfor vi IKKE skulle komme videre, udfase kongehuset på 3-4 år, og lur mig om ikke vores eksport ikke tager nogen skade af den grund. Vi skriver 2010, hvis kongehuset endelig skulle "bevares" synes jeg kongefamilien skulle have nogle konkrete diplomatiske jobs, men så kan de vel ikke kaldes prinser, dronning mv. længere......Det er sgu en kompliceret diskussion...Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelige skal kongehuset bestå , det faktum at når man er ude at rejse er det første folk nævner Dronning Margrehe kongehuset Den lille havfru som giver et idyliske billedet af Danmark selv heri år 2010 , jeg synes bestemt det er pengene værd .

De giver en værdi på flere punkter både det idylisk form med fremskaffer en unikt reklame værdi som ikke kan gøres op i penge.

Grundlængende er denne debat er fordi Dansker er blevet mere selvoptaget og tænker mere på materiel værdier , at det måske ikke er det reel billedet af den materiel Dansker som er mere selvoptaget og ser mere op til de ny idoler og helte i samfundet såsom de nyrige og verdenskendte danske stjerner såsom Caroline Wosniakki mv.

Kongehuset fremviser de bedste værdier i Danmark og jeg vil sig det ville være største fejl siden 1807 at afskaffe kongehuset , hvor vi gik med Napolen i stedet for England og mistet hele  sverig ,norge mv. og gik statsbankerot 1813 som ingenting set i forhold denne finanskrise

Jeg nyde den positive energi ,dette kongehuset udstråler og nyder at leve i et romantisk land hvor  de  romantiske værdier gælder mere , end de materiel værdier Yes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael,

Mikael christiansen:
Grundlængende er denne debat er fordi Dansker er blevet mere selvoptaget og tænker mere på materiel værdier , at det måske ikke er det reel billedet af den materiel Dansker som er mere selvoptaget og ser mere op til de ny idoler og helte i samfundet såsom de nyrige og verdenskendte danske stjerner såsom Caroline Wosniakki mv.

Det er for biligt at angribe folks karakter i stedet for deres argumenter, så jeg synes du skal overveje om det - teoretisk set - er muligt at have en anden holdning end din uden at være "selvoptaget materialist"?

Derudover er det ironisk du fremhæver kongehusets værdier, da jer ser et misforhold mellem deres og dine i kraft af dit erhverv. Hvilke værdier er det du mener er de bedste i Danmark som I begge deler, for jeg går ud fra det stikker dybere end 'romantik'?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Aloha Smile

Jeg synes absolut Kongehuset har en stor værdi for Danmark. Jeg mener at De klart er en positiv faktor for brandingen af Danmark. Internt i Danmark synes jeg også de gør et stort stykke arbejde, for at oplyse befolkningen om visse emner.

Jeg kan da godt forestille mig at der er nogen som læser nogen af de kulørte blade el.lign. måske netop gerne vil støtte nogen hjælpeorganisationer etc. fordi de netop har set f.eks. Kronprinsparret tale projektets sag. Deslige sætter de også meget fokus på kunst, et emne som jo ellers er "skåret meget væk" fra regerings side de senere år (jeg tænker især på mange af de kreative uddannelser) så er det jo rart at nogen andre stadig synes det er spændende med kultur m.m. og lige nu må jeg jo sige at de virkelig hjælper mange kunstnere endnu længere på vej...

Desuden er de nogen søde og tiltalende mennesker. Selv har jeg hilst på Kronprinsen flere gange, dog for nogen år siden, han er altid sød og smilende, og jeg vil også gerne møde hans smukke kone og børnene en dag, de virker som en hyggelig familie og det er et rart billede at sende ud. Dronningen virker også flink og rar. Var engang på kunstudstilling med Majestæten og må sige at hun var meget sød og en ihærdig kunstbetragter og personligt synes jeg det er fedt at hun selv laver kunst og ikke er bleg for en flækket negl.     

Om man kan gøre det hele op i kroner og ører ved jeg ikke, så meget forstand har jeg ikke på branding, goodwill etc. Men en del af de signaler m.m. de udsender, kan jeg godt lide og ser en værdi idet. Men der er også mindre detaljer jeg ikke bryder mig om, men synes de positive værdier overskygger de mindre positive mange gange sådan som det er nu.

PS Prøv iøvrigt at se hvor mange projekter de egentlig er med i  http://www.kronprinsparret.dk/index.php og det er jo kun en lille del af deres arbejde. Hvilket de slet ikke ville have tid til hvis de selv skulle søge fonde etc. for at vedligeholde deres boliger (en del af historien) m.m.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Mikael,

Mikael christiansen:
Grundlængende er denne debat er fordi Dansker er blevet mere selvoptaget og tænker mere på materiel værdier , at det måske ikke er det reel billedet af den materiel Dansker som er mere selvoptaget og ser mere op til de ny idoler og helte i samfundet såsom de nyrige og verdenskendte danske stjerner såsom Caroline Wosniakki mv.

Det er for biligt at angribe folks karakter i stedet for deres argumenter, så jeg synes du skal overveje om det - teoretisk set - er muligt at have en anden holdning end din uden at være "selvoptaget materialist"?

Derudover er det ironisk du fremhæver kongehusets værdier, da jer ser et misforhold mellem deres og dine i kraft af dit erhverv. Hvilke værdier er det du mener er de bedste i Danmark som I begge deler, for jeg går ud fra det stikker dybere end 'romantik'?

 

Angående de holding til mit erhverv du hentyder har det intet med tråden at gøre .

At din holding til mit erhverv striptease måske ikke lige er din smag vedlommer ikke denne debat

Du tager kun en del af mit indlæg og køre en debat udefra det er meget letkøbt at debatter udefra kun en del af et indlæg

Kongehuset står for nogle romantisk værdier læs mine indlæg og jeg er enig i alle tråd indlæg der taler for kongehuset ,

for du kender ikke mig derfor bliver det nogle gæt , jeg tager mere hvad jeg tror den generel holding er der sker når de kendte symboler står for , derved er det ikke kun rette mod en enkelte person , med mere generelt folkelig ændringer vis du mener denne ændringer ikke sker kan du kommentarer dette , og ikke lave gætte kommentar om mig

kom tilbage om snakken om tråden og snak ikke om din holdninger ,om mit erhverv kontra hvad jeg mener , for  jeg kunne jo snakke om dit erhverv kontra hvad du mener om kongehuset og det blev en lang ugennemskuelige debat tråd dette her

Jeg snakker om hvilke værdier jeg mener kongehuset giver Danmark

jeg er det omvendte af selvoptaget og materialistiske , jeg har ingen bil , hus , jeg bor småt og tænker ikke over om jeg tjener en formue ,jeg tager livet som det kommer , med det ved kommer ikke tråden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael, 

Jeg skriver ingen steder min holding til stip, men jeg påpeger bare at strip-shows og stripper som erhverv ikke har sin gang i kongehuset. Set med mine øjne ligger den eventyrverden, som kongehuset repræsenterer, langt fra virkelighedens Danmark. 

I et andet indlæg skriver jeg, at jeg er mere "stolt" af Danmark som et land hvor man f.eks. godt må tegne karikaturtegninger, men vi kan fint tilføje strip på listen. Med andre ord synes jeg, at Danmark har mere fordel af at blive markedsført som et frisindet og åbent samfund i udlandet end som et monaki.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er ikke noget som skal gøres op i kroner og øre.

Kongehuset ER hyggeligt.
Kongehuset ER romantisk.
Kongehuset giver god værdi for Danmark i udlandet.

Men Kongehuset ER meget forkert. Det strider mod vores demokratiske måde at tænke på.
Hvad er det for et budskab at give vores børn? At nogle er født bedre end andre. At nogle har flere muligheder end andre. Jeg ville da også gerne have statsbetalt skoleophold på Harvard University. Eller gå i dyre klæder og få Mitsubishi Evolution i fødselsdagsgave. At være en person født ind i de kendtes verden, og på den måde gifte mig med en smuk kone.
Ser vi på det med demokratiske øjne så er det fuldstændigt forkert hvad end de giver os værdi eller ej. 

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)