Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kongehuset afskaffes?

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan lide stemning dér er omkring kongehuset og jeg er stolt af vi har vores kongehus , det fremviser Danmark på bedste vis , desuden kan det ikke måles i kr. hvor meget denne reklame værdi er værd med et er sikkert der vil var færre turister der besøgte Danmark da drømme om det hyggelige Danmark vil forsvinde noget af det vidste kongehuset forsvandt og vi ingen konger og dronninger har mereYes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Jeg kan lide stemning dér er omkring kongehuset og jeg er stolt af vi har vores kongehus , det fremviser Danmark på bedste vis , desuden kan det ikke måles i kr. hvor meget denne reklame værdi er værd med et er sikkert der vil var færre turister der besøgte Danmark da drømme om det hyggelige Danmark vil forsvinde noget af det vidste kongehuset forsvandt og vi ingen konger og dronninger har mereYes

 

Hej, helt enigYes

Ærgeligt jeg ikke kan give stjerner, men du burde have 5 stjerner Left Hug så du får det næstbedste.Big Smile

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

neodias.dk:

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Jeg har utrolig svært ved at forstå argumentationen for en nedlæggelse af kongehuset. Det kan da kun være en eller anden underlig form for misundelse, da argumenterne ikke holder.

Jeg hører til Dem, der er stolte af kongehuset, som er i stand til at agere stort set upolitisk og være en del af demokratiet.

Hilsen

 

 

Kongehuset er i mine øjne ikke en reel del af demokratiet--de underskriver nogle dokumenter, holder nytårstale og andre detaljer. Men det er jo et spm om smag og behag hvad man foretrækker.

 

Demokrati er vel, hvad flertallet bestemmer eller ?

Nej, jeg siger som Shu-bi-dua- "Hvad skal vi med en præsident, sådan en folke politibetjent".

Hilsen

 

 

Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

neodias.dk:
Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Og hvorfor kan vi fint undvære dem? Skulle vores statsminister kunne klare opgaven ligeså godt? Er han ligeså populær som kongehuset? Ville han kunne skaffe ligeså stor reklameværdi? Det tror jeg næppe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simona - Uniquebook:

neodias.dk:
Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Og hvorfor kan vi fint undvære dem? Skulle vores statsminister kunne klare opgaven ligeså godt? Er han ligeså populær som kongehuset? Ville han kunne skaffe ligeså stor reklameværdi? Det tror jeg næppe.

Reklameværdien er vist objektivt set kraftigt overvurderet, det er ikke bevist at den er så stor.

Vores gamle slotte kan turisterne jo stadig se, når de kommer til landet såeh, det skal nok gå.  Ja folkestyret og statsministeren skal nok styre butikken danmark.

Tiden er løbet fra kongehuset mener jeg og jeg vil ikke savne dem i mediebilledet eller andre steder hvis de fandt et andet job i morgen,,,,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

neodias.dk:
 

 

Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Hvis det kun handler om, hvad vi kan undvære, så tror jeg vi kan finde mange andre væsentligt bedre emner, vi kan undvære.

Det er jo præcis, det jeg mener, der er ikke nogen fornuftige argumenter for en nedlæggelse af kongehuset.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

snc:
Kongehuset bliver allerede hel eller del financieret via alle turisterne, som lægger mange kroner i statskassen hvert år -  men vi kan da også bare begynde at rive alle vores kulturværdier ned såsom kirker, museer og slotte - langt billigere - men sikken et fattigt samfund, der så ville være tilbage !

Så burde der vel ikke være problemer i, at turisterhvervene betaler for kongehusets opretholdense, hvis de synes det er en god forretning.

Jeg har, personligt, svært ved at se hvorfor jeg skulle være stolt over kongehuset eller dets medlemmer. Jeg er f.eks. langt mere stolt (i mangel af bedre ord) over danske frihedsværdier, vores gennemsigtighed i styreform osv.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er der 26 svar i denne tråd, så nu kunne det være rart at høre, hvem skal være præsident, og hvor meget magt skal han/hun have?

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

 

 

 

neodias.dk:
 

 

Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

 

Hvis det kun handler om, hvad vi kan undvære, så tror jeg vi kan finde mange andre væsentligt bedre emner, vi kan undvære.

Det er jo præcis, det jeg mener, der er ikke nogen fornuftige argumenter for en nedlæggelse af kongehuset.

Hilsen

´

 

Jeg vil give dig et godt fornuftigt argument: PENGE. Kongehuset er en dyr post, på Danmarks budget.

Hvad tjener vi hjem på kongehusets virke? Meget meget mindre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Nu er der 26 svar i denne tråd, så nu kunne det være rart at høre, hvem skal være præsident, og hvor meget magt skal han/hun have?

Hilsen

 

Svaret er enkelt: det er ikke nødvendigt med den detalje/præsident.Folketinget fortsætter med samme besætning.

Juridisk skulle det kunne hænge sammen, siger folk med forstand på jura.

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)