Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kongehuset afskaffes?

Side 1 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Debatten om tronfølgeloven raser, og derfor er det måske meget relevant at diskutere om kongehuset overhovedet har en plads i dagens danmark 2009.

Tronfølgelovens kommende afstemning har intet med ligestilling at gøre. Den første fødte dreng bliver konge og hans kone bliver dermed dronning. Fint nok, så langt så godt. Hvis tronfølgeloven bliver ændret så kan også den først fødte pige blive regent, altså dronning. Hendes kommende mand bliver så ikke konge, men prins!! Hvis det er ligestilling, så betyder det jo, at dronningen jo er lavere rangerende end kongen!!

Det er fint debatten er kommet, undertegnede mener bare at spørgsmålet der stilles er forkert.

Er kongehuset er gammel og regid institution? Et levn fra en anden verden? Tør vi sende kongehuset til folkeafstemning? - Hvad vil der ske?

Har kongehuset er værdi for landet, i form af markedsføring og pr i udlandet? Eller er det bare en massiv udgift for kransekager?

Hvad mener du?

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej alle

Kongehuset er en ubetalelig fantastisk reklamemaskine for Danmark og INTET kan erstatte dens værdi.

Kongehuset er også et stykke Danmarks historie og netop derfor bør den bevares.

Tænk lige over det!!

mvh

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

VÆK MED KONGEHUSET NU

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt enig i at den ligefrem er "ubetalelig", for de koster VIRKELIG penge derinde.

Men selve reklamen for Danmark er usammenlignelig fordi de rører nogle punkter som almindelig reklame ikke kan.

Er fuldstændig enig i at afstemningen til tronfølgeloven ikke har noget som helst med ligestilling at gøre. Kongehuset er jo alt andet. Én familie som er hævet over alle andre.

Dog synes jeg de gør det godt. Det er sikkert ikke altid lige sjovt at skulle have hat på! ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:
Kongehuset er en ubetalelig fantastisk reklamemaskine for Danmark og INTET kan erstatte dens værdi.

Mon ikke pengene brugt på en større marketignskampagne for Danmark er bedre givet ud. Så har vi noget vi kan måle på.

Lanther:
Kongehuset er også et stykke Danmarks historie og netop derfor bør den bevares.

Det er undertrykkelse, og vikingetogter også. Skulle vi have beholdt dem?

 

Nej et monarki hører ikke sted i et demokratisk samfund. I et samfund hvor alle skal have samme muligheder. Her er nogle mennesker født til en større ret end andre. Hvad end de så giver af værdi for Danmark.

RYD LORTET. 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig...

Som Jakob Haugård skrev i bt, så håber han ikke man skal vælge kongen, for så ville der være en stor sandsynlighed for at Thor Pedersen blev konge... det var dog en skrækkelig tanke..

Væk med kongehuset, og lad os adskille kirke og stat samtidig.....

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu synes jeg, at denne diskussion ikke bliver mindre aktuel af, at man har valgt at renovere Christian 8. palæ for godt 220 millioner kroner til fordel for kronprinseparret!
Personligt synes jeg, at det er at 'lege med pengene' - de penge kunne da bruges på meget andet!

PS: Tjek MEGET gerne min blog om netop dette emne - deltag i afstemningen og smid gerne en kommentar:

http://afskaf-kongehuset.blogspot.com/

Tilmeldt 12. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da fint at det går nogle bistandsmodtagere godt

Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal Kongehuset da ikke afskaffes ! Når man som jeg, har boet mange år i udlandet, forstår man, hvor meget god reklame Kongehuset skaffer Danmark. Spørg den almindelige Amerikaner og Japaner hvad de ved om Danmark, og så vil de fleste sige "Den Lille Havfrue", Dronningen Margrethe/Kongehuset , Tivoli og Royal Copenhagen porcelæn.....!  Dette er med til at trække 1000vis af turister til Danmark - det er måske et idylisk og ikke realistisk billede af Danmark idag...men det virker stadig her i år 2010! Så jeg synes bestemt, at de er pengene værd - og synes faktisk, at rigtigt mange danskere går i alt for små sko, hvad angår penge til kongehuset, trods finanskrise m.m. har vi jo stadig råd til det!

Mvh Pernille   

 

Side 1 ud af 8 (75 indlæg)