Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forventer du...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Dollaren har været nedad gående længe nu, men i mine øjne ser det ud til den ligger i et pænt niveau nu på ca. 5,24 - jeg har læst de forskellige prognoser rundt omkring på nettet men bliver mere forvirret end afklaret over om det vil gå den ene eller anden vej indenfor de næste par måneder.

Hvad mener du, stiger eller faldere Dollaren yderligere, og evt. hvorfor..?

Håber der er nogen der kan give mig lidt yderligere feedback så jeg kan tage en beslutning nu om jeg skal købe dollar nu eller afvente - grunden til jeg spørger er som de fleste ved at vi producerer varer fra flere Danske og Skandinaviske virksomheder og har netop fået en rigtig god ordre nu hvor jeg køber i USD og sælger i EUR, så jo lavere Dollar jo flere penge i kassen og omvendt.

Ser frem til at høre jeres vurdering.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Hej Amino

Dollaren har været nedad gående længe nu, men i mine øjne ser det ud til den ligger i et pænt niveau nu på ca. 5,24 - jeg har læst de forskellige prognoser rundt omkring på nettet men bliver mere forvirret end afklaret over om det vil gå den ene eller anden vej indenfor de næste par måneder.

Hvad mener du, stiger eller faldere Dollaren yderligere, og evt. hvorfor..?

Håber der er nogen der kan give mig lidt yderligere feedback så jeg kan tage en beslutning nu om jeg skal købe dollar nu eller afvente - grunden til jeg spørger er som de fleste ved at vi producerer varer fra flere Danske og Skandinaviske virksomheder og har netop fået en rigtig god ordre nu hvor jeg køber i USD og sælger i EUR, så jo lavere Dollar jo flere penge i kassen og omvendt.

Ser frem til at høre jeres vurdering.

Bendtsen

Det er jo helt utopisk at udtale sig om dolleren pt.  ingen  hvad hvad den nærmeste fremtiden vil bringe for den valuta

 

Mvh

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Nj jeg ved godt det ikke er nemt lige pt. - Men jeg har talt med flere der mener at Obama's rejser til mellemøsten højst sandsynligt vil få den til kortsigtet og stige, tror i også på dette.

Ved godt dette ikke er et indlæg med noget facit men det var nu heller ikke meningen - jeg ville blot starte en diskussion om for/imod - stigning/fald og så tage en beslutning ud fra dette samt min egen vurdering og mavefornemmelser selvfølgelig.

.

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter 15 år som valutadealer for de største banker i verden ved jeg at der er ca. 50% chance for at gætte rigtigt.........   Det gælder både amatører og såkaldte eksperter.

Det du kan gøre er at sætte nogle fix-punkter hvor du afdækker risiko - hvis valutaen går din vej , så flyt fix-punktet med så fortjenesten "ruller" , men aldrig den anden vej - der er det bedre at tage sit "tab" , og ikke forfalde til at sige "kursen kommer nok tilbage".

MVH

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Er enig i din holdning.

Vi har selvfølgelig sikret os i kalkulen så et eller andet sted er spørgsmålet blot hvor meget man gerne vil tjene på kursen, men lad mig så spørge dig på anden vis - hvis du havde 100.000 kr. og havde tænkt dig og spekulerer i Dollaren ville du så købe nu, eller ville du vente.

Jeg sad i samme situation ca. samme tid sidste år hvor Dollaren var nede omkring 5,00 - vi havde igen sikret vores kalkule, men vi havde en forventning og en mavefornemmelse der sagde at den ville falde yderligere - det gjorde den heldigvis og vi købte da den ramte 4,73 - noget nær det laveste niveau sidste år. Her tjente vi faktisk omkring 50000 kr. extra sidste år ved at vente til det rigtige tidspunkt - så det ville jeg jo gerne gentage.

Ved godt det er et svært markede, jeg ærgrer mig da stadig over at jeg blev spurgt om jeg ville købe Danske Bank aktier for 200.000 kr. da den var nede i kurs 33,5 - men jeg fik kolde fødder pga. alle de rygter der svirrede omkring staten skulle overtage banken mv, så jeg slog ikke til i tide - og i dag kan man da godt ærgrer sig en anelse over den beslutning Crying - men man kan jo ikke græde over spildt mælk, blot se fremad - andre der har input til hvad der vil ske med Dollaren?

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)