Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 1 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

AidOnline.com bliver i disse dage lanceret. Konceptet går helt enkelt ud på at brugeren installere et browser plugin på ens maskine som så udskifter bannere på hjemmesider som fx amino.dk og viser i stedet AidOnline's egne reklamer hvor 80% så går til et godt formål.

AidOnline "stjæler" efter min mening indkomst fra indholdsleverandører som Amino.dk. Amino tjener nok en stor del af sin omsætning på bannere og hvis bare 10% af brugerne instasllere AidOnline, jamen så ryger 10% af omsætningen!

 

Det svare lidt til at sætte en kasse op i bilka hvor folk kan betale for deres vare også går 80% til et godt formål, men 0 kr til bilka.

Nyheden om AidOnline rammer de danske medier lige pt, men det er slet ikke nævnt nogle steder at det koster virksomheder dyrt at få fjernet deres bannerreklamer!

 

Hvad er jeres holdning til AidOnline.com?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis det er noget brugerne vil benytte sig af, må Amino m.fl. jo bare få fingeren ud og tage konkurrencen op.

Du ønsker vel ikke at det skal forbydes at nye aktører snupper markedsandele, - og så endda på Amino ;-)

/Michael

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Hvis det er noget brugerne vil benytte sig af, må Amino m.fl. jo bare få fingeren ud og tage konkurrencen op.

Du ønsker vel ikke at det skal forbydes at nye aktører snupper markedsandele, - og så endda på Amino ;-)

/Michael

Hej Michael

Hvad vil du have Amino skal gøre?

Det er jo ikke et spørgsmål om at snuppe markedsandele, det ville de gøre hvis de lavede en konkurrant til amino. Det er et spørgsmål om at de udskifter aminos indtægtskilde på aminos egen hjemmeside ud med deres indtægtskilde.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ikke lige læst det helt igennem da jeg læst om det på dr's nyhedsside, først tænkte jeg at det var da en god nok idé.

Men nu synes jeg godt nok at det er idiotisk, sidder nu og studser over hvor vidt om det overhovedet er lovligt, nogen der har indblik i det?

For sådan som jeg forstår det, så må der være tale om XSS, eller DNS spoofing, og ingen af disse to er lovlige, ihvertfald ikke så vidt jeg har forstået, det må anses som at være hacking af værste skuffe.

 

Undertegnede installere nu AidOnline i en VM for at se hvilke ændringer der laves i koden.

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Jeg havde ikke lige læst det helt igennem da jeg læst om det på dr's nyhedsside, først tænkte jeg at det var da en god nok idé.

Men nu synes jeg godt nok at det er idiotisk, sidder nu og studser over hvor vidt om det overhovedet er lovligt, nogen der har indblik i det?

For sådan som jeg forstår det, så må der være tale om XSS, eller DNS spoofing, og ingen af disse to er lovlige, ihvertfald ikke så vidt jeg har forstået, det må anses som at være hacking af værste skuffe.

 

Undertegnede installere nu AidOnline i en VM for at se hvilke ændringer der laves i koden.

Jeg tror som sådan ikke de benytter ulovlige metoder. Jeg tror deres plugin udskifter kode der bliver vist i browseren efter HTML'en er sendt fra serveren og til klienten.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er noget svineri. Amino's store top banner forsvinder, og et firma som har betalt i dyre domme for at få den reklame mister exponering..

 

Syntes det sætter det hele velgørenhed en smule i et dårligt lys.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt skævt. Det koster megen tid og energi at drive et site, som f.eks. Amino. Det må naturligvis være dem der har brugt tid og energi på at lave siderne, der får mulighed for at reklamere. I yderste konsekvens, kan det betyde at mange gode sider må lukke, da de simpelthen ikke kan leve uden reklame indtægterne.

Jeg syntes det er frækt, og mener at det burde forbydes! Det har ikke nået med fri konkrurrence at gøre - det er stjålden reklameplads. Det svarer til hvis man havde købt en stander-reklame ude i virkeligheden, og så en eller anden idiot og kom og klistrede sin egen plakat henover.

Jeg syntes at engodsag.dk er et rigtig godt initiativ (og der er god PR i at "spille" på godgørenhed) men det her er SKRÅPLAN!

 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Utrolig dårlig løsning... tak f.eks et medie som støtter forskellige organisationer, som tak for den økonomiske støtte bliver deres annoncere blokket og erstattet med andre...

De kunne sagtens vis banner på sider når der browses uden at blokere de eksisterende annoncer...

Tåbeligt initiativ...

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke muligt at lave en kontrol af om en bruger benytter dette plugin og så istedet for at vise siden fortælle ham at han er nødt til at afinstallere dette plugin for at kunne se siden? Så er den pot vel hurtigt ude.

 

Side 1 ud af 60 (598 indlæg)