Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

microsoft certificeringer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre om nogle herinde kender til microsoft certificeringerne, som man kan se her:

http://www.microsoft.com/learning/mcp/certifications.mspx

Jeg leder efter nogle kurser indenfor server administration, netværk og windows administration, og vil gerne have nogle råd til hvilke kurser der kan være gode i denne forbindelse. Måske der er nogen her der er certificeret i microsoft..

Jeg ved ikke selv meget om disse certificeringer, men vil gerne forbedre mine kompetencer bredt indenfor de 3 nævnte områder, og kunne løse opgaven,  hvis der opstår problemer i  windows (lære windows xp eksempelvis, til bunds), administrere en server og  og ligeså med netværk.

Samtidig må det godt være nogle kurser/certificeringer der er efterspurgt i erhvervslivet.

Håber nogen kan hjælpe her :-)

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at læse til MCITP. Er foreløbigt tilmeldt kursus 70-640 Windows Server 2008 Active Directory Configuration.

Kurset kræver en del forhåndskendskab til Windows 2008, netværk, TCP/IP osv. på et højere niveau. Prisen for sådan et kursus er også i en liga for sig. Omkring kr. 26.000,- excl. moms for 7 fulde kursus dage spredt over en periode på ca. 3 måneder med certificering til sidst.

Min erfaring siger mig at det ikke er nok at have certificeringen i div. kurser. Du har da rimelig stor chance for at få job, men der kigges mindst lige så meget på din erfaring. Jeg oplevede engang nogle arbejdsløse akademikere blive sendt på sådan et kursus. Selvom de bestod den teoretiske del, havde din ingen praksis erfaring og vidste ikke hvad de skulle foretage sig, når systemerne ikke opførte sig, som der stod i bogen.

Nu kender jeg ikke din alder, men en god vej er at starte som lærling i en større IT afdeling og den vej få noget erfaring ?

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svaret.

Var ikke klar over at det krævede det store forhåndskendskab. Der findes vel også kurser/certficeringer  hvor der ikke kræves det store forhåndskendskab eller ??

Mit ønske er til en start at blive klogere på windows som styre system samt at lære noget om servere og netværk.. det behøver ikke være egentlige certificeringer hvis det kræver en hel masse på forhånd..

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har taget mine kurser hos Vejle Handelsskole på deres kursuscenter - det er dejligt billigt. Derefter har jeg via samme skole booket en certificeringstest. Se mere på http://www.vejlehs.dk/index.php?id=437 eller ring og tal med dem.

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

gbl

Når du skriver "dejligt billigt" hvad er det så for kurser, du har fået til hvilken pris ?

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg har taget kurser i flg.:

XP Professional

Small Business Server

Windows server

De kostede fra 3500,- kr. til 5000 kr. incl. materialer, men uden certificeringstest og forplejning. Jeg bestod alle test 1. gang efter kurserne.

Men jeg synes da du skal ringe og tale med Rex ved Vejle Handelsskole, han kan fortælle dig meget mere.

Held og lykke med det

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder billigt i forhold til de priser jeg har fået, men der er selvfølgelig også mange forskellige kurser..

Hvad kursus nr har de ? og hvad hedder de på microsoft learnings side ??

Ja vil da høre om de kører det samme som på syddansk erhvervsskole hvor jeg har fået priser fra..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)