Jeg har en vision om at få en masse anmeldelser på Trustpilot for at gøre min side mere troværdig.
Så det jeg gør når en kunde har handlet hos mig, er at jeg ca. 5-7 dage efter sender en mail, hvori jeg takker for deres ordre og pænt beder dem om at anmelde mig hos Trustpilot.
Jeg sendte mailen til 10 kunder i fredag, men har kun fået en anmeldelse på det.
Skal de være en del af en konkurrence før det dur?
Jeg sender forresten mailen direkte fra min outlook mailadresse, og sender bare til flere. Kan det være at min mail ender som spam hos mange af dem med hotmail?
Hvis jeg var dig, ville jeg dog få det sat automatisk op. Og så tror jeg heller ikke du skal regne med at alle går ind og giver dig en anmeldelse.
Når de bestiller hos dig, går jeg udfra de får en bekræftelse, og måske en mail når deres pakke så er sendt. Kan du så ikke også lave en emailskabelon, hvor du skriver om Trustpilot? Blot en idé.
Jeg mener også det er den rigtige måde du griber det an. VI har gjort ca. 900 kunder opmærksomme på det her de sidste par måneder og det har faktisk ikke givet ret meget. Om man kan tolke det som en dårlig ting, skal jeg ikke kunne sige. Vi fortsætter dog ud af landevejen og ekspermentere lidt.
Én anmeldelse ud af 10 kunder. Eller 10% med andre ord. Det er da i mine øjne superflot! Det er måske et lidt spinkelt grundlag at vurdere på, men kan du fortsætte med 10%, så er det da ikke så ringe.
Så det jeg gør når en kunde har handlet hos mig, er at jeg ca. 5-7 dage efter sender en mail, hvori jeg takker for deres ordre og pænt beder dem om at anmelde mig hos Trustpilot.
Jeg sendte mailen til 10 kunder i fredag, men har kun fået en anmeldelse på det.
Jeg vil også sige at hvis der er 1 ud af 10 kunder - der bruger tid på at skrive en anmeldelse af din virksomhed er det super flot.
Du kan jo evt. tilbyde en extra bonus hvis folk anmelder din shop på TP.dk. Som % på bestemte artikler - eller give dem et "gratis smykke" eller et gavekort til næste gang de køber noget.
Jeg tror bestemt heller ikke at sådan en stor spiller som coolshop.dk får en anmeldelse pr. 10 kunde. Tror deres %rate ligger lavere. Jeg ved selvfølgelig ikke dette, bare min formodning.
De har 3862 anmedelser , og de har været etableret i 9 år - og de skriver på deres site "mere end 400.000 tilfredse kunder har valgt os"
Jeg er sikker på at du bevæger dig i den rigtige retning. Blot du husker at give folk en god service - så skal der nok komme flere anmeldelser i kassen !! =)
Og jeg kan se du har 8 anmeldelser i alt fra 9 maj til 29 maj. Det da super flot - og har en score på 8,3 ud af 10. Så der sq da ingen ko på isen =).
Du skriver "Det værste er bare at jeg ikke kan sende den mail automatisk!"
Du kan jo få lavet nogle automatiske meddelser lige som en "ordre bekræftigelse" hvor der kommer en mail ud til kunden "Er du tilfreds med varer - ellers vil vi meget gerne høre fra dig - kontakt os på bla bla bla" "Husk at lav en bruger anmeldelse på trustpilot.dk - og hjælp os med at gøre vores service endnu bedre". Det kan næsten alle programmøre lave. Du skal bare finde en som kan mestre det system som du har valgt at bruge!!