Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS/MMS markedsføring, nogen gode eksmpler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Vi er ved at udvikle et system hvor vores kunder vil kunne sende en forespørgsel på et produkt, det kunne være info pris eller lignende. Dette vil i  første gang være noget vi vil skulle svare på manuelt, men med tiden skulle vi kunne gøre det mere eller mindre automatisk. Jeg syntes dette er en god idé, men da vi vil gøre det gratis for kunderne, eller almindelig SMS takst rettere. Så er vi jo nød til at vide om det overhovedet virker. Eller om de resourcer vi bruger på support og besvarelse af SMS overhovedet virker salgsfremmende, eller om det evt bare skal bruges som en del af et loyalitets program?

MMS vil vi kune bruge til at sende kunderne produkt billeder, eller film som viser installationenen af vores produkter, eller en manual på vores produkter eller lignende, men dette koster jo omkring 2 kr. MMS, har dog fundet et sted til 1 kr. pr MMS men det løber jo også op hvis det er gratis.Det er derfor svært at finde ud af om dette kan betale sig, ikke bare som et reklame stunt men som en fulltime service for vores kunder. Det skulle jo også gerne give os en fordel i forhold til vores konkurrenter, i og med at vi gerne skulle opbygge et forhold til kunden, som gøre kunden loyal over for os, og dermed spreder et godt rygte om os, og køber mere end én gang hos os.

Dvs spørgsmålet lød: Er der nogen der lægger inde med tilgængelige info omkring oventående eller bare generel mobil markedsføring, som viser nogle vellykkede kampagner, med SMS eller MMS. Jeg ved jo at en service som razzia.dk fx er en god forretning. Men den er jo heller ikke gratis.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim.

Jeg har over de sidste 4 måneder ikke kunne finde noget information på internettet, som du søger. Jeg er selv igang med etablere en virksomhed, hvor vi vil gøre brug af sms-tjenesten (er ikke i konkurrence med dit koncept). Virksomheder som tilbyder sms-tjenester har heller ikke kunne bevise, at dette medie kan bruges som salgsskabende værktøj. Enkelte virksomheder har haft succes, på grund af nyheds-værdien, men succesen har været kortvarige generelt. Her snakker jeg ikke om konkurrence præget salgsværktøj.

Tilbyde SMS-servicen som konkurrence parameter virker heller ikke endnu, men brugen af sms-servicen som en ekstra service funktion er meget kendt blandt større virksomheder, så længe den er relevant for kunden. Og i dit tilfælde, så må du spørger dine kunder.

Mit råd er: lad være med at prøve på at skabe en ny "trend", hvis du ikke har de rette økonomiske ressourcer. Vent heller til de store virksomheder har skabt den. Da dette kræver aggressive markedsføring før man kan skabe nye forbruger vaner.

Har du andre spørgsmål vedrørende sms-tjenesten?

Glenn

 

 

 

 

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der tjenes rigtig mange penge på disse tjenester i dag, det kan være et mål, men det kan også være et mål at sprede sit budskab. Det kan man gøre via konkurrencer f.eks. Det har også vist sig at mange gerne betaler for at deltage i konkurrencer, her kan man så opsamle mobil numre eller sprede budskab gennem selve konkurrencens spørgsmål.

I forhodl til salg er der en rette klare fordele ved at anvende SMS, f.eks. har du med mobilen altid call to action. Så kunden kan reagere med det samme, når interessen er størst. Hvis der går lang tid fra kunden modtager dit budskab til der kan gøres noget ved det, mister du allerede mange.

 Så synes da at bare det man kigger på mængden af tjenester med SMS indenfor stort set alle brancher, siger nok om at det virker. Det er ikke noget folk ville blive ved med at smide penge efter hvis ikke det virker.

 MvH

Rasmus Toustrup - MarketIT

 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm mener www.comways.com kan? er det ikke sådan noget :)? eller er jeg helt væk?.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det, så er der mange udbydere på markedet der kan levere ihvertfald lignende løsninger. Men der er selvfølgelig altid plade til mere branche specifike ting.

Heldigvis er SMS API gateways i dag til at få til en fornuftig penge og det er relativt let selv at udvikle tjenester til disse systemer.

 MvH

Rasmus Toustrup - MarketIT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De virksomheder, som du referere til, må være de helt stor virksomheder, som har budgetter til landsdækkende markedsføring.

/Glenn.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det vil jeg ikke mene, SMS er et stærkt viralt medie og vi har da også systemer hvor budskabet kan sprede sig fra kunde til kunde istedet for at vi selv skal ud og eksponere alle for et budskab. Det kræver nogle specielle hensyn og kendskab til lovgivningen men det kan lade sig gøre.

MvH
Rasmus Toustrup
MarketIT

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)