Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til trådløst netværk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige udskiftet den gamle router derhjemme til en DLink DIR-655. Jeg har fået installeret den og krypteret den(WPA). Det fungerer fint på den bærbare, men på min stationære kommer den op med, at adgangen kun er lokal. Hvis jeg kobler et kabel fra routeren til computeren virker det også fint. Nogle der kan hjælpe mig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv routeren, og den fungerer ganske godt, hvis bare man sætter driverne rigtig op på ens pc. Det kører ud af boksen under Ubuntu, Mac OS X og Windows XP, men hvis du installerer den medfølgende driver under Windows Vista, så kan du få problemer. Jeg oplevede, at hvis jeg afinstallerede D-Links medfølgende driver, og installerede den trådløse netkorts-driver fra Windows Update, så har det virket upåklageligt derefter.

Det skal lige siges at det er gjort med et af D-Links egne PCI draft-n netkort, så hvis du har et andet skal du måske bruge en anden procedure. Find evt. ud af hvilket trådløst netkort du har, og skriv det her - hvis de er onboard (altså på selve motherboardet), så er det måske en idé at købe et PCI-netkort, da dette vil forbedre rækkevidden og tage mindre cpu-kraft, og muligvis også løse dit problem med at du kun har lokal adgang.

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Summer

Det er et af D-Links egne netkort, men jeg kan ikke finde den netværks-driver fra Windows Update du taler om?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal huske at afinstallere den medfølgende driver først, ellers mener jeg ikke microsofts driver kommer frem.. den ligger der et sted, prøv at kigge godt efter.. kan ikke lige huske hvad driveren hedder desværre, men der var kun den ene der passede til et trådløst netkort.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)