Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har desperat brug for hjælp!!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener I gamle dage at det var 15 eller 20% uden videre.... Højere efter konkret betalingsevnevurderring - med klagevejledning. Som med alt andet et mimimum for at leve for og så til diverse udgifter....

Men jeg er enig som jeg også har skrevet højere oppe i tråden. Så er lønindeholdelse langt hen af vejen selvforskyldt og normalt et af de sidste skridt som det offentlige tager I brug når alt andet har været forgæves eller misligholdt.....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent!

Fra den nugældende indrivelsesvejledning 2009-1:

"Det fremgår af inddrivelsesbekendtgørelsens § 8, stk. 3, 4. pkt. at

 

Den samlede indeholdelsesprocent efter kildeskattelovens § 48, stk. 4, kan ikke overstige 100 procent.

Det vil sige, at uanset om lønindeholdelsesprocenten fastsættes på baggrund af tabeltræk eller en konkret betalingsevneberegning, kan den samlede indeholdelsesprocenten, det vil sige trækprocenten lagt sammen med lønindeholdelsesprocenten, ikke overstige 100 %."

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis vi taler om en ejendom som kun anvendes til udlejning men her kan der meget vel være tale om et stuehus o.l. til en beboelsesejendom hvorved det hele beskattes som kapitalindkomst. For mig at se er det netop der miseren består: Nettooverskuddet er både blevet beskattet som personlig indkomst og som kapitalindkomst.

Kapitalafkastet er iøvrigt ikke 5% af den offentlige ejendomsvurdering men 5% af anskaffelsessummen + forbedringsudgifter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jørgen Olsen: En trækprocent på 70% - Det holder vist ikke . Vi kan tale om 60 % hvis man ikke har afleveret sit skattekort eller at der indeholdes skat på grund af restancer. At melde sig arbejdsløs i sidstnævnte situation finder jeg i den grad forkasteligt. Der er - som regel ihvertfald - en grund til at restancen er opstået og hvorfor skal vi andre betale for det. 

Fuldstændig enig - jeg er sgu heller ikke glad for at betale for den slags pjat.

 

Manden havde lavet et for ham realistisk budget til skattevæsnet så de kunne se hvor meget han kunne afdrage - de accepterede det bare ikke - han fik at vide at det var deres opgave at inddrive pengene "hurtigst muligt".

Havde de accepteret et ellers fornuftigt budget havde han nok været gældfri i dag, men i stedet er gælden vokset til næsten det ti-dobbelte så man kan ikke sige skattevæsnet løftede deres opgave og inddrev pengene hurtigst muligt.

 

Jeg mener at man skal ære sin gæld så selvfølgelig er det forkasteligt det han gjorde, men jeg er sikker på at der er mange i samme båd og dermed bliver det et samfundsproblem. Det burde ikke være lovligt at sætte folks skatteprocent, -i forhold til indeholdelse, - så højt at det ikke længere kan betale sig for dem at arbejde. Uanset hvad skal det kunne betale sig at arbejde og afdrage på gæld til det offentlige - også på kort sigt - det er min mening.

Men hvorfor give dem en gulerod fordi de ikke kan finde ud af deres liv og finde ud af at betale deres gæld? Vel først og fremmest fordi vi her løber tør for sanktionsmuligheder - hvis vi kunne proppe skyldnere i gabestok og give dem pisk så skulle de nok betale det de skyldte og knokle røven ud af bukserne for at realisere pengene - men den eneste konsekvens for storskyldnere er at de meldes ud af samfundet - og der er stadig plads til en smule livskvalitet så der kan man nemt sidde fast.

Nu arbejder han for mig - og han får det dobbelte i løn af hvad han fik i bistandshjælp - men udbetalt har han præcis det samme eller lidt mindre end da han var på bistandshjælp - hvorfra skal motivationen så komme fra til at arbejde? Hvis jeg fyrer ham får han lov at klø sig i røven på en eller anden anstalt eller aktiveringsanlæg - og han får det samme udbetalt.

Vi har brug for frygtsomme medarbejdere der stræber efter IKKE at blive fyret - ikke folk der er ligeglade fordi de alligevel ikke kan mærke en fyring på pengepungen.

Opførslen er forkastelig, ja ! Men adfærden er ganske logisk og de svage falder i.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du, at lønindholde er selvforskyldt! Når alt er forsøgt eller der tales om misvedligeholdelse! Nu er det sådan i min situation, så har der ikke været indgået aftaler om afdrag eller lign! Selvfølgelig skal jeg betale min skat som alle andre i dette land. Men der bliver fra myndigheden ikke taget højde for en økonomi. Jeg har de sidste 3 måneder betalt 63 %i skat, og det kan mærkes! At man ikke kan betale sine udgifter eller har penge at leve for, er de jo desværre ligeglad med.

Mvh

Piacf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke udtale mig om..at det er selvforskyldt/kan være det.

Men et vist eksistensminimum mener jeg borgerne bør have ret til!

Danmark er jo trods alt ikke noget U-land.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men det kunne tyde på som du skriver, at jeg både er blevet beskattet af overskuddet, samt at den lejeindtægt er lagt i min personlig indkomst. Det er jeg selvfølgelig også blevet beskattet af.

Jeg kan desværre bare erfare, at skade bliver man klog men sjælden rig.

Jeg synes stadig at det er en jungler at være i. Forstået stadig ikke det system og tænker på, at hvordan kan de store firmaer slippe for at betale skat ovs, mens vi andre små( og jeg har da kun et hus at leje ud) skal beskattes i hoved og r.. ??

Tak hver især for Jeres besvarelser, det har hvis givet en større debatSmile

God weekend

Mvh

Piacf

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

piacf:
Nu skriver du, at lønindholde er selvforskyldt! Når alt er forsøgt eller der tales om misvedligeholdelse! Nu er det sådan i min situation, så har der ikke været indgået aftaler om afdrag eller lign!


Jeg har qua mine jobs haft med SKAT at gøre fra begge sider af skrivebordet. Som lovgivningen er skruet sammen så er lønindeholdelse ikke det første de skrider til, hvis SKAT skal følge lovgivningen (og det skal de jo!). Det bliver ikke bedre når det Bent tidligere i tråden rigtigt skriver at opkrævningen ender hos pantefogederne. Det er sjældent der du finder skattefaglig kompetence. De kender nogle indrivelsesregler og stoler blindt på et tal på skærmen.

Selvfølgelig har du rettigheder og skal have mulighed for at leve. Der er bygget en lang række faktorer ind i lovgivningen, hvor du i forbindelse med beslutningen om lønindeholdelse skal have klageadgang mv. Jeg kan godt forestille mig at de sidste måneder ikke har været lette for dig.

Gud forbyde du skal opleve dette igen, men hvis du igen skulle stå i situationen så spørg om hjælp herinde eller send mig en mail.

God weekend til dig osse.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved selvforskyldt forstår jeg at der er tale om nogle penge som man skulle have indbetalt i Skat eller der er tale om en skat opstået på grund af en forkert skatteansættelse hvor man så - hvad man tit ser - bare har forholdt sig passiv, eller kæmper en kamp for at få det ændret. Sidstnævnte er naturligvis ikke selvforskyldt men i praksis ses det desværre tit at  folk er for sent ude. Dit problem ser ud til at blive løst.

De store firmaer slipper rent faktisk ikke for at betale skat men de har fradrag for lønudgifter, hvor beskatningen sker ude hos medarbejderne, og de har fradrag/afskrivning på bygninger der anvendes i driften. For nogle år siden var der en stor diskussion om transfer-pricing, firmaer der sendte pengene til udlandet etc. De store revisionsfirmaer lavede deciderede TP analyse programmer og tog en krig for det, men reelt set var det ikke andet end at de skulle kunne forsvare deres afregningspriser. Det er altså meget begrænset hvad der er kommet ud af alt det og for langt de fleste store firmaer er Skat en udgift som alt andet.  .

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg som troede at min sag var afsluttet!!!

Jeg har fået lavet nye opgørelser fra år 2005-2006-2007. De 2 først var der ikke den store forskel på, men der imod den fra 2007 blev ændret fra en resskat på 47.000 til at jeg skulle have 13.000 tilbage i skat. Det jeg så ikke forstår er, hvorfor det bliver modregnet! Så jeg får alligevel en restskat på 34.000 kr fra år 2007???

Jeh har endnu engang mailet til skattekontoret om, at det ikke er muligt at der bliver kavet lønindholde i min løn. De trækker ca 3300 kr hver måned og det betyder at jg ikke engang kan betale mine udgifter til budgetkontoen!

Den sagsbehandler jeg har snakket med, siger, at de har ret til at lave den indholde på 63 %, da nogle af udgifterne vi har ikke kan beregnes med! Såsom afdrag på bil.

Jeg synes at det er frækt at reagere på denne måde. Jeg har desuden bedt om, at komme i komtakt via et møde med en chef i skatteforvaltningen.

Jeg aner snart ikke hvordan jeg jeg skal klare dette og hvordan jeg kommer ud af denne situation!!

Er der nogen der kan råde mig?? på forhånd tak

 

Mvh

Pia

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)