Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har desperat brug for hjælp!!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Håber at der en eller to venlige sjæle der kan hjælpe mig!?

Det hedder sig, at jeg er erhversdrivende, da jeg har en lille landhus som jeg lejer ud, og det er her alle problemer er!!

Lige pt forsøger jeg at være i dialog med SKAT, da jeg desværre har restskat for de sidste 3 år. Dette betyder, at de nu laver lønindholdelse i min løn. Den indholdelse de tager er så meget, at jeg ikke engang kan betale mine alm udgifter. Sådan har det været de sidste 2 måneder. Så betyder at vi ikke har penge i det daglige til at leve for! Min restskat er på max.35.000 kr

Det jeg ikke forstår er, at jeg hvert år skal af med SKAT!

Jeg har en lejeindtægt på huset på 42.600 kr. Dette beløb ligges til min personlig indkomst, så det betaler jeg skat af. Udover det, så står det registreret på den rubrik der hedder "over/underskud af bolig". Så i min verden betaler jeg skat af denne indkomst 2 gange, eller er jeg forkert på den??

Der ligger selvfølgelig et budget på det udlejningshus, men det betyder også, at jeg selv hver måned skal indbetale 400 kr, ellers kan det ikke løbe rundt!

De udgifter jeg har at trække fra ved huset er ganske almindelig, såsom: Vandledningsafgift, ejendomsskat og forsikring, renteudgifter(men de trækkes jo fra andet sted på selvangivelsen)

Da jeg desværre ikke har den store forstand på dette skattehalløj(de har I nok gættet) er mit overskud hvert år på min 25.000 kr.

Jeg aner ikke mit levende råd! har idag igen været forbi skattecentret, for at få vurderet sagen på ny, men der er ikke meget hjælp at hente. Måske er det mig der er naiv? 8Der blev endda spurtg til, om jeg havde behov for bil på arbejde om jeg ikke kunne anvende off.transport.

Hvor meget magt har SKAT??

Jeg ved desværre ikke mit levende råd! ligger søvnløs om natten, da det hele virker uoverskueligt.

Mvh

Piacf

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være rart at se opgørelsen fra Skat!

Kan hurtigst se, om der er noget galt!

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

piacf:
Hvor meget magt har SKAT??

SKAT er lovbefalet at skulle inddrive dine penge "hurtigst muligt" og det gør de - koste hvad de vil.

 

Jeg har f.eks. en medarbejder der for nogle år tilbage og 10 år frem valgte at blive arbejdsløs p.g.a. deres psykopat-trækprocent på 70 - det kunne altså ikke længere betale sig at arbejde - der var flere penge i bistandshjælp for ham :)

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Tak for Jeres respons Big Smile

Jeg har bedt SKAT om at gå mine sidste 3 opgørelse igennem. Dvs, år 2005, 2006, 2007, da jeg ikke kan få det til at passe! Jeg har lige nu været inde i skattemappen og se på de revideret opgørelser. Den sidste opgørelse for år 2007, er der overskydende skat på 13.000 kr. De har beregnet min overskydende skat udfra, at de forfaldende rater til og med d. 1.5.2009 er betalt. Og det er de!!

Så det vil sige, at den lønindholdelse de har lavet d.1-5 og 1-6.09, ser også ud til at jeg får tilbage.

Det glæder mig hvis det passer! men tør næsten ikke håbe.

Mvh

Piacf

 

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Tak for Jeres respons Big Smile

Jeg har bedt SKAT om at gå mine sidste 3 opgørelse igennem. Dvs, år 2005, 2006, 2007, da jeg ikke kan få det til at passe! Jeg har lige nu været inde i skattemappen og se på de revideret opgørelser. Den sidste opgørelse for år 2007, er der overskydende skat på 13.000 kr. De har beregnet min overskydende skat udfra, at de forfaldende rater til og med d. 1.5.2009 er betalt. Og det er de!!

Så det vil sige, at den lønindholdelse de har lavet d.1-5 og 1-6.09, ser også ud til at jeg får tilbage.

Det glæder mig hvis det passer! men tør næsten ikke håbe.

Mvh

Piacf

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Piacf,

Det glæder mig, at det ser ud til at lysne, for som Peter-revisor ganske rigtigt indikerer ser tallene noget underlige ud umiddelbart.

Lønindeholdelse er ikke en sjov ting, men er ofte den sidste vej når SKAT forgæves har forsøgt at opkræve skyldige skatter. Nu ved jeg ikke fra hvornår de har iværksat lønindeholdelsen fra, men netop fra 2009 har de strammet gevaldigt op og nærmest per automatik har en tarif, som de slår op i baseret på indkomst. Inden en sag kommer så langt har der normalt været en opkrævningsperiode og du har formentlig fået grundlaget for restskatten.

Så tag fat i SKAT noget hurtigere og medvirk til en løsning. Jeg er sikker på at hvis du lægger alle gebyr sammen så har det været dyrt indtil nu.

Hvis du som her bliver presset så hårdt, at du ikke har til faste udgifter, har du en anden gang mulighed for at få lavet en vurdering af din økonomi, så lønindeholdelsen kan justeres til din økonomiske formåen.

Held og lykke med det. Husk at få tallene rigtigt ind for 2008!

Henrik

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi kun hørt tingene fra din side men umiddelbart er det helt åbenbart at der er tale om en fejl. Hvem der så har lavet den skal jeg ikke kunne sige men hovedsagen er også at det bliver rettet op og der skal man ihvertfald ikke vente for længe vedr. 2005 hvis løbet da ikke er kørt (afhænger af forløbet).

Det du skriver vedr. offentlig transport og bilen skyldes angiveligt at dem du har talt med hos Skat er pantefogeder og de har ikke forstand på den ligningsmæssige del. Samtidig bør man altid henvende sig skriftligt i sådanne sager så man kan dokumentere sine henvendelser.

Jørgen Olsen: En trækprocent på 70% - Det holder vist ikke . Vi kan tale om 60 % hvis man ikke har afleveret sit skattekort eller at der indeholdes skat på grund af restancer. At melde sig arbejdsløs i sidstnævnte situation finder jeg i den grad forkasteligt. Der er - som regel ihvertfald - en grund til at restancen er opstået og hvorfor skal vi andre betale for det. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jørgen Olsen: En trækprocent på 70%


Hvorfor ikke Bent?. Din skatteprocent + indeholdelsesprocent kan godt nå derop!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener der er nogle grænser for hvor meget de må indeholde (hvad der skal være tilbage) men det er muligt at den godt kan op på 70% men så er det som regel selvforskyldt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu lyder det til at du har fået styr på det, men i din selvangivelse kan du vælge at blive beskattet efter kapitalafkastordningen. I den ordning har du et bundfradrag (5% af off. ejendomsværdi af ejendommen) som bliver trukket fra overskuddet af din udlejningsejendom. 

Jeg har selv lige fået ordnet det på min udlejningslejlighed, og det tog ikke mere end 5 minutter for min revisor at forklare hvordan det skulle ordnes.

Så tag at kig forbi en revisor; det behøver ikke at tage lang tid/koste mange penge, og så er du fri for ubehagelige overraskelser i fremtiden...

 

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)