Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på FATTREE.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal producere et portefølje-website. Jeg har valgt at kombinere projektet med mit ønske om at starte min egen virksomhed, hvorfor jeg laver sitet som mit virksomhedswebsite. Derfor vil jeg meget gerne have jeres hjælp til at evaluere websitet. 

www.fattree.dk

Hvordan er det generelle design?

Savner du nogle informationer på sitet?

Giver sitet nogle tekniske fejl?

 

På forhånd, mange tak.

Dvh
Lasse Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

 

Rigtig flot site du har fået lavet, det specielt, det anderledes, det har en vis charme.

 

Jeg syntes dog det er lavet i for lav opløsning. Personligt kan jeg godt li når det fremstår lidt større. I mine øjne når det er lavet i så lille format, skulle man tro det kun var til netbooks. Og alligevel ikke, de kører jo alle sammen i en opløsning på 1024*768. Jeg ville i hvert fald sætte breden på siden op til omkring 1000x

Under kompetencer -> Logo design's viser du at du selv har designet dit logo. Dette vil jeg fjerne, da det umildbart er en selvfølge at du har lavet dit eget logo selv.

Kan også godt li at load tiden på siden går sår hurtigt.

Jeg kører med firefox og den viser siden helt fint.

Jeg ville blot hellere lave et normalt site med mulighed for at opdele siderne på forskellige Urls (fatree.dk/kompetencer osv) for at gøre det mere SEO venligt, og spiseligt for Google crawler.

Men dette er jo os bare min holdning til det.

Flash er flot men ikke guf for SEO, men det er heller ikke alle der vægter denne part.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret enig med ovenstående svar, men jeg dog godt acceptere sitets dimensioner. Men nogle vil  nok irritere sig over, at de ikke kan se eksemplerne i din portfølje uden at skulle trykke på thumbnail'et. Men jeg synes det går ret nemt, og der er jo ingen problemer med at navigere tilbage til oversigten - så egentlig fungerer portføljen bedre end min egen :-) 

En enkelt ting, som generer mit grafiske øje er, at jeg synes at fordelingen af luften vertikalt er forkert. Jeg synes der bør være mindre luft for oven og mere forneden.

I forhold til teksten, så er det vel egentlig en unødvendig oplysning at du kun har arbejdet med design på hobby-plan? Du vil nok give et bedre indtryk uden den oplysning :-)

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar, Lars!

Lars Mathiesen:

Jeg syntes dog det er lavet i for lav opløsning. Personligt kan jeg godt li når det fremstår lidt større. I mine øjne når det er lavet i så lille format, skulle man tro det kun var til netbooks. Og alligevel ikke, de kører jo alle sammen i en opløsning på 1024*768. Jeg ville i hvert fald sætte breden på siden op til omkring 1000x

Grunden til, at jeg har optimeret sitet til 1024x768, er udlukkende fordi, at godt 28% af alle skærme, iflg. fdim.dk, kører med denne opløsning. Så jeg ville ikke lukke af for denne gruppe. Vedr. bredden, så var jeg selv meget i tvivl, men jeg føler ikke at sitet har nok materiale og features (endnu) til at brede sig mere. Jeg tror, udnyttelsen af bredden kommer helt naturlig, når jeg får noget mere på sitet.

Lars Mathiesen:
Under kompetencer -> Logo design's viser du at du selv har designet dit logo. Dette vil jeg fjerne, da det umildbart er en selvfølge at du har lavet dit eget logo selv.

Igen, om den skulle med, var jeg også selv i tvivl, men jeg følte ikke, at jeg havde nok i min portefølje, derfor kom den med i første omgang. Men jeg kan godt se din pointe, og den ryger af igen.

Lars Mathiesen:

Jeg ville blot hellere lave et normalt site med mulighed for at opdele siderne på forskellige Urls (fatree.dk/kompetencer osv) for at gøre det mere SEO venligt, og spiseligt for Google crawler.

Men dette er jo os bare min holdning til det.

Flash er flot men ikke guf for SEO, men det er heller ikke alle der vægter denne part.

Jeg valgte flash, fordi jeg føler, at flash, brugt rigtig, kan forstærke ens grafiske profil.
Mht. SEO, som du også selv siger, så er det en holdningssag. Nogle ville nok få et føl, når jeg siger, at jeg ikke satser på at få mange kunder gennem Google. Mine kunder skal komme igennem henvisning fra tidligere kunder i mit netværk. Hvis det skulle ske, at opgaverne slipper op, så må jeg jo ty til noget SEO.

 

Men fedt, at du ville bruge tid på at evalere mit website - tusind tak!

Hav en god aften!

 

Dvh
Lasse Kristensen

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino, tak for dit svar!

tinocordes:
Men nogle vil  nok irritere sig over, at de ikke kan se eksemplerne i din portfølje uden at skulle trykke på thumbnail'et.

Idéen, med at lave thumbnails'ne som et udsnit af det egentlige design, var at give et klart billede af den grafiske stil brugt i det gældende design, i stedet for at have nogle små billeder, som ingen ville kunne se noget af. Men jeg kan se din pointe - jeg tager den op til revidering.

tinocordes:
En enkelt ting, som generer mit grafiske øje er, at jeg synes at fordelingen af luften vertikalt er forkert. Jeg synes der bør være mindre luft for oven og mere forneden.

Ja, når du siger, kan jeg godt se det. .swf-filen er justeret lige i midten af HTML'en, men der er luft over logoet i selve .swf-filen, så det må jeg lige have rettet - tak.

tinocordes:

I forhold til teksten, så er det vel egentlig en unødvendig oplysning at du kun har arbejdet med design på hobby-plan? Du vil nok give et bedre indtryk uden den oplysning :-)

Hehe. Jeg tror, at du har ret. Da jeg skrev det, tror jeg, jeg tænkte, at det ville sælge bedre end at skrive, at jeg var 1. semesters multimediedesigner-studerende, men jeg behøver jo bare at skrive, at jeg er multimediedesigner-studerende, done.

 

Også tusind tak til dig, Tino, for at du ville bruge din tid på at evaluere mit website.

Hav ligeledes en god aften.

 

Dvh
Lasse Kristensen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)