Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu sker det....

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor så mange de sidste par år har ville starte børnetøjsbutikker. Det kan i hvert fald ikke være sket ud fra en seriøs forretningsmæssig vurdering. Dermed på ingen måde være sagt, at det er tilfældet for dig, Helle. Men jeg tor godt vi begge kan blive enige om, at der ganske enkelt er komet alt for mange spillere på markedet - og så må der nødvendigvis være nogle der lukker igen. Sikkert en hel del.

Denne tid er et udskillelsesløb. De stærkeste og mest stedige og dem med mest kapital vil overleve - mange andre vil bukke under. Og for dem der så bliver tilbage er det nok meget godt. Markedet regulerer sig selv. Det er en af de store fordele ved markedsøkonomien.

Som iværksætter skal man ikke være for stolt til at lukke en virksomhed ned, og så kaste sig over noget andet, hvis det man har sat i gang viser sig at være håbløst. Man kan ikke lykkes med alt hvad man laver. Det er ingen skam :)

Jeg har selv engang været i et marked, som jeg forudså store forandringer i - pladestudie branchen. Op igennem 80'erne og starten af 90'erne var det en glimrende forretning - men så kom der bedre og billigere udstyr, som artisterne begyndte at producere på derhjemme. Jeg så heldigvis problemerne inden de blev for store, solgte mit studie og droppede den branche. Det ene af mine studier slap jeg ud med uden gæld - det andet kom til at koste mig 3-400.000 kr. Sur røv - men man må bare videre. I løbet af 2-3 år havde jeg ryddet den gæld af vejen og var fuld igang med Internetbranchen.

For en driftig iværksætter er der altid håb forude - det er bare ikke sikkert man skal fortsætte ad den samme vej, som man først troede :)

Mit bedste råd til dig, Helle, er derfor ikke nødvendigvis det du helst vil høre: Overveje om du har råd til at fortsætte kampen - så længe den varer. Har du ikke det, så træk dig ud nu med så lile gæld som muligt og start noget nyt op :)

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører til dem der har poder i den meget unge ende. ( 2 stk under 2 år) og jeg syntes det er et marked der er totalt kaotisk når man drukner i gode tilbud fra alle mulige butikker. 

Det måtte desværre komme at der var for mange om budet på nettet og det sker nu.

Personligt syntes jeg din butik Helle nok er en af virkelig gode, men mange andre virker som om de er virkelig startet som hygge uden tanke bag.

Jeg håber du står gennem krisen men mål op hvad du vil tabe og give for at være en af dem tilbage.

/A

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :



Luise@ Vi kunne også bare drikke rødvin mens det står på Surprise

Per@ Jo, det har stået på i et godt års tid i hvert fald, men nu kan man se hvad der skete ved at man solgte ud for billigt gennem den tid - der er åbenbart ikke penge til nye varer - og det er det som jeg mener med at korthuset vælter nu...

Per@ Det har ikke noget med omtalen i medierne at gøre. Det er bare Konkurrencestyrelsen som kigger lidt på markedet. Forstår dog ikke hvordan de kan sige at priserne er ens...

Nielco@ Det var da en god ide at få krisetiden til at gå på den måde... Tak for opbakningen :·)

Frank@ Jamen jeg higer mig fast som en igle i toppen af træet...

Thomas@ God ide - men nok ikke lige til os - men fint med lidt nytænkning.

Mikkel@ Tak for din historie :·) det viser også at det kan ske for os alle. Jeg er dog ikke typen som giver op så let (har bare en total off dag i dag). Nytænkning skal der til - og jeg har været i gang længe med planlægningen. Har jo set det her komme for længe siden. Det vi har i gang kommer til at vælte hele illusionen om det uprofessionelle børnetøjsmarked - så du kan godt glæde dig - for jeg har nemlig lyttet til dine råd gennem tiderne her på amino :·))) der er show time til november :·)

AV2@ Tusinde tak - det var dejligt at høre :·)

Vi har faktisk haft en stigning i vores salg dette forår med 12% kontra sidste forår - og det er med fuld pris på sæsonvarerne. Så jeg piver ikke som sådan - det skal nok gå - og jeg skal nok komme om på den anden side. Jeg har bare en lortedag i dag - som Luise også skrev - så er listen bare lang med den ene nedsættelse efter den anden.... Det er helt klart domino effekten som er i gang...

Mange hilsener Helle

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det er netop nu du skal se din chance til at tænke nyt og finde skæve vinkler på din virksomhed, overlever du krisetider vil du have en helt unik erfaring og derved en stor fordel hvergang du møder modgang.

Bevar troen på dine drømme og kæmp for hvad du står for, der er altid arbejde til dem som vil arbejde. Som man siger i min branche!

 

Held og lykke herfra!

Fra Skive
Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle, jeg er klar på at dele et par flasker rødvin... og måske en lille chokolade!!

LuiseWink

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Finanskrisen er efter min mening totalt over-rated og er skabt af medierne, dog kan jeg jo se alle de fyringer der trods alt kommer, men i bund og grund stammer de jo fra et massehysteri. Og en fyret fabriksarbejder har jo kun 1/3 af hvad han plejer at hæve - så bliver der også krise for ham.

Men hvis folk ikke var holdt op med at forbruge da de hørte der blev krise (det var jo egentlig kun en aktie-rutchetur, som måtte komme) så havde den aldrig ramt så hårdt - kun dem der ville sælge deres aktier som de havde købt for dyrt!!!!

Helle du lyder som en der har drevet din shop professionelt, og vil hvis du formår at tilpasse dig markedet med lavere omkostninger og varelager, være en overlever og komme styrket ud på den anden side.

Jeg har ikke selv små børn længere, så jeg ved ikke noget om det marked i dag, andet end udbuddet er enormt.

Men alle skal jo ha' tøj så hvorfor lige vælge din shop nu? er det prisen? kvaliteten? servicen? leveringstiden? indpakningen? forsendelsen? topplacering på Google?
Hvis du kan hakke 4-5 af ovenstående af som plusser i din shop - så er der stor forventing om at overleve.
Ellers er der noget at arbejde med - eller kaste håndklædet inden det bliver taget fra dig ;)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej cpu

Jeg giver helt ret i at selve forbrugskrisen er medieskabt. Nu har jeg i 10 år præsteret at komme i minus på min lønkonto et par dage før den første - men i årets første to måneder stod den sgu i plus.... ???? til stor forundring.... selv om jeg nægter at lade mig påvirke - så må jeg jo have blevet det alligevel uden jeg vidste af det Surprise

Men at selve finanskrisen er over-rated og medieskabt.... det er jeg ikke enig i :·)

Mange hilsener Helle

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

At folk fortsat kan mene at krisen er medieskabt, er for mig ubegribeligt. Bankerne har spillet fallit og det koster os alle rigtig meget:
Årsagen til at skidtet snerper til nu, er at virksomheder skal betale moms for et halvt år om en måneds tid ca.
Det bliver et blodbad desværre.

Dbh Martin

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Keep your Head up. og prøv at tænke anderledes.

så skal det nok gå, fordi i krisetider så overlever de kreative.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

De økonomiske tal i USA er jo heldigvis så småt opadgående - men herhjemme står vi med 225.000+ boligejere som er tekniske insolvente og der er ikke mange af dem som har råd til at miste jobbet.

Så vi har altså oven i finanskrisen (som jo først for alvor ramte her 1 år til halvanden efter den startede i USA) en massiv boligkrise her der er forstærket af visse politikeres (sindsyge) lovgivning og handlinger.

Så selvom vi da kan håbe det bedste så skal man bestemt ikke være i tvivl om at der er ganske alvorlige farer der lurer om hjørnet og hvis ikke det hele stabiliseres og rettes op i løbet af det næste års tid så kan det godt tage en del år at få skuden vendt igen.

Jeg så også et tal forleden der mente at opimod 18% af alle virksomheder i hovedstaden var på kanten af konkurs - det har måske nok som Martin skriver noget med at istedet for at folk har måtte lukkende løbende så har de brændt momsen og skatterne af på løninger for at holde tingene flydende, så istedet for en sivende nedgang bliver det til et brag - og involvere dette brag så at en god slat af dem som er tekniske insolvente i dag trækkes med i faldet så vil det forøge boligmassen til salg som igen vil påvirke priserne og sende endnu flere ind i en teknisk insolvens hvor de er endnu mere sårbare over for arbejdsløshed.

Altså skal man selvfølgelig håbe det bedste - men mon ikke også man gør klogt i at spille sine kort med en vis omtanke i netop disse tider.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)