Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste bank?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej - jeg har dårlige erfaringer med Danske Bank (Amager Erhvevs-afd.).

 

Vi har haft beløb på op mod 500.000 kontant stående og tilsvarende også været i minus, men deres service er lousy. Vi er en virksomhed der er relativ lille (omsætning 1,5 M / år)

 

Hvad er den bedste bank for iværksættere?

- god netbank

- hurtig service og pro-aktiv opfølgning og samspil

- gode renter

- mulighed for at hurtigt at låne og ændre kassekredit (op til et par 100.000)

- fast kontaktperson

- helst kontor i kbh (men kun noget vi skal bruge et par gange om året)

 

mvh,
Martin

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.



Jeg havde også Danske Bank, men blev træt af at få ny rådgiver hver 3.
måned - der alle lignede nogen, der ikke kunne komme ind i Bon-Bonland,
uden at have enten far eller mor ved hånden og som rodede rundt og
klokkede i det, hvert andet øjeblik.

For en måneds tid siden, skulle jeg oprette en ny erhvervskonto og stod
med en check på anpartskapitalen, men fik ikke svar på mine
henvendelser. Da jeg så gik ned i banken, fik jeg træt at vide at "alle
erhvervsrådgivere havde ferie", men at jeg kunne få en aftale et par
uger efter.



Det er simpelthen så dårlig service, så jeg valgte at råbe pik, tage mine penge under armen og skride.



Nu har jeg fundet mine røde rødder og har oprettet konti hos Merkurbank! (og kaptialisterne river sig i håret) ;-)

I længden kommer det til at koste mig nogle penge, men jeg elsker at
deres priser er gennemskuelige, at man får indsigt i deres
årsregnskaber og at de arbejder for en bedre verden.

Derudover har jeg simpelthen fået så god en behandling af den rådgiver
jeg har fået, og de står klar til at hjælpe og vejlede hele tiden.



Det betaler jeg gerne lidt ekstra for...  Men jeg er godt klar over, at jeg er ret alene med dette synspunkt.






Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Samme her, har også sindssygt dårlige erfaringer med danske bank. 600 kroner i kvartalet og et større indskud kunne jeg få forrentet 0,25 % dårligere end I skandiabanken mod at binde dem i en uge ad gangen, men det krævede lange forhandlinger. Da jeg skulle oprette konto til et holdingselskab, krævede de endvidere 750 i gebyr for netbank.

 

Nu er jeg skiftet til Nordea, det spiller stadig ikke helt, men de er super proaktive og glade og venlige - helt anderledes.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en netbank er nok (dvs. ingenbrug for at sætte kontanter ind/hæve, personlig rådgivning, etc...), så er Nykredit genialt. Gode renter, ingen gebyrer eller opstarts gebyr...

 

Men har i øvrigt også meget positiv erfaring med Amagerbanken. De er relativt små - og interesserede i iværksætter. Spør''g evt. efter Lasse Sørensen ideres Erhvervsafdeling på Amagerbrogade (hovedsæde). de er vist billigere i oprettelse end storbankerne, rigtig god rådgivning - men rentesatser på niveau med storbankerne.........

Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin M:
Ved du om Nykredit''s netbank er døgnåben? De to banker jeg har erfaringer med (gennem erhverv og privat) lukker fra omkring kl. 1 eller 2 om natten og åbner igen næste morgen, hvilket jeg synes er møgirriterende da jeg godt kan lide at arbejde om natten nogen gange.
Det kan selvfølgelig godt være der er et eller andet teknisk der gør at der ikke kan foretages transaktioner i det tidsrum, men man burde i det mindste kunne se kontostatus samt sætte transaktioner i kø.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Uhaaaa...den var svær - dér sover jeg jo skønhedssøvn...menb et telefonopkald til nykredit gav desværre svaret: lukket kl 01-06 8men om ikke andet imponerende at man kan ringen kl 18:15 og få svar på 1 minut :-)

Telefonåbningstiden i Nykredit er:
Mandag-torsdag 8-21, fredag 8-17 og søndag 14-20.
Lukket lørdage og helligdage.

 

Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak, og jar det var da imponerende :) dog skuffer det mig at de heller ikke har natteåbent

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-08-2006 18:23:21
Forfatter: Sune Christesen
Tusind tak, og jar det var da imponerende :) dog skuffer det mig at de heller ikke har natteåbent

Så vidt jeg ved, så har alle netbanker lukket om natten. Det skyldes backuprutiner, overførsler af data imellem bankerne, syndikering med Dankort-terminaler, udenlandske korttransaktioner og meget andet. Hvis der skulle være en bank, der har andre muligheder, så vil jeg selvfølgelig gerne høre det.

Der er dog ingen tvivl om, at det er en dum proces, og bankerne kunne sagtens lave et mere tidssvarende system med bedre muligheder, men når alle banker har den samme begrænsning, så har de bare ikke noget incitament til at gøre det. Selvfølgelig kan de få en væsentlig konkurrencemæssig fordel, hvis de implementerer en ordentlig løsning, men der er sikkert også regler og aftaler med de andre pengeinstitutter, Nationalbanken og bankernes edb-central, så det er ikke engang sikkert, at der ville kunne gives tilladelse til det. Derudover er det nok de færreste mennesker, der træffer deres valg på noget som dette, og jeg vil hellere leve med denne begrænsninger og et godt renteniveau end det modsatte.

Med hensyn til netbank er mine krav dog en god sikkerhed, en brugervenlig løsning, hvor man kan være effektiv, og mulighed for at benytte andre browsere. Danske Bank har faktisk et rigtig godt system, synes jeg, selvom det da sagtens kunne forbedres mærkbart på forskellige områder.
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
At Danske Bank kun er til for dem selv, er jo en offentlig hemmelighed. Jeg har Arbejdernes Landsbank, på trods af jeg er selvstændig, bedre service kan man ikke ønske sig, Jeg har en kanon dygtig rådgiver, og de er ikke noget der hedder problemer, det er opgaver. De er til at handle med, jeg kan ikke klage over renterne og "næsten" ingen gebyr tyveri. Det skal jo også lige sige at det er landets 6. største bank.

 

Stor ros til en bank hvor det officielt er for lønmodtagere. Jeg kender flere selvstændige der også har AL, og de er også tilfredse med servicen.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Acro:



Jeg er altså rimeligt sikker på at Danske Banks netbank har døgnåbent.

Selv er jeg lidt af en natteravn og jeg har kun en enkelt gang oplevet
af de var lukket ned - og det var pga. en sikkerhedsopdatering (og
bagefter, måtte jeg hente en nyere version af Safari, for at få lov til
at logge på) :-)

Merkurbanks netbank lukker desværre 2 timer, hver nat.


Side 1 ud af 3 (24 indlæg)