Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dedikeret Server, hvem skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at udbyde min helt egen service (jeg kan ikke rigtig uddybe, af frygt for at nogle stjæler min ide). Men min ide kræver at jeg tilbyder hosting af serverplads og en hjemmeside til mine brugere. Altså lidt ligesom et normalt webhotel hvor man kan tilmelde sig, købe et domæne og styre sin side fra. Men derudover skal der være for installerede en side på brugerens side.

Regner med at det ville være bedst med en dedikeret server men er lidt i tvivl om hvem jeg skal vælge, eller om jeg kan nøjes med en resseler hos nogle af de adskillige webhoteller rundt omkring i landet. Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

MvH Kristoffer

Ps. håber i forstod mit kringlede spørgesmål, klokken er efterhånden mange..

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Du kunne eventuelt starte med en virtuel server. Du slipper dermed for at have en dyr fysisk server stående, og du kan opgradere den så snart du har behov for det. Vi kan endda hjælpe dig med installere et kontrolpanel hvor du selv styrer dine kunders domæner, sider, databaser og mail-konti.

Jeg har skrevet en checkliste som du kan tage udgangspunkt i når du vælger leverandør.

 

Jeg laver gerne et tilbud til dig, og forsyner dig eventuelt gerne med en gratis testserver, kontakt mig på martin@adnecto.dk

 

Edit: tak for anbefalingen Arlo ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Hej Kristoffer

For at kunne svare ordentligt på dit spørgsmål er vi nødt til at vide noget mere om dit koncept.

Der er desuden ingen grund til at frygte at folk "stjæler" din ide. Det er en dum og naiv antagelse som de fleste nye iværksættere har. Drop det og brug tiden på at skabe dit nye produkt :=)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:

Jeg laver gerne et tilbud til dig, og forsyner dig eventuelt gerne med en gratis testserver, kontakt mig på martin@adnecto.dk

Hej Martin

Jeg har send dig en mail.

MvH Kristoffer

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mikkel Mikjær Christensen:

Hej Kristoffer

For at kunne svare ordentligt på dit spørgsmål er vi nødt til at vide noget mere om dit koncept.

Der er desuden ingen grund til at frygte at folk "stjæler" din ide. Det er en dum og naiv antagelse som de fleste nye iværksættere har. Drop det og brug tiden på at skabe dit nye produkt :=)

Hej

Altså en af grundene til at jeg har svært ved at skrive så meget mere er at jeg ikke er helt færdig med ideen. Men det skal foregå lidt ligesom hos f.eks. dandomain.dk (der er ikke tale om shops) altså man tilmelder sig og man har ikke adgang til ftp og adm. men der er for installeret nogle filer. Håber du forstår hvad jeg mener.

MvH Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer:

Hej

Altså en af grundene til at jeg har svært ved at skrive så meget mere er at jeg ikke er helt færdig med ideen. Men det skal foregå lidt ligesom hos f.eks. dandomain.dk (der er ikke tale om shops) altså man tilmelder sig og man har ikke adgang til ftp og adm. men der er for installeret nogle filer. Håber du forstår hvad jeg mener.

MvH Kristoffer

Du kan tage kontakt til mig, så skal jeg prøve at rådgive dig. Umiddelbart vil mit gæt være at du, som Martin forslog, kan nøjes med en virtuelserver til at begynde på, men det afhænger fuldstændig af hvad du vil lave. Jeg kan kontaktes på mmc@mc-solutions.dk eller 41 28 28 08.

Dbh

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Hvis du har lyst til starte med en "mindre" løsning som både er nemmere at skalere og betydeligt smartere i forhold til automatisering af backup og restore på andet hardware i tilfælde af nedbrud, så vil jeg også klart anbefale dig en virtuel server.

Du kan se lidt om nogle af de muligheder vi kan levere her : http://acenet.dk/vmware_virtuel_server.html

Vi driver vore virtuelle servere på vores eget hardware og med VMware ESX i et dansk hostingcenter og tager som minimum daglig backup af alle de virtuelle servere, til en ekstern lokalitet.

Vi arbejder pt. på at udvide med endnu et setup i et andet hostingcenter med en flok bladeservere og et nyt SAN for at kunne imødegå den stigende efterspørgsel i fremtiden.

Hvis du ikke lige "passer i en produktkasse" er du naturligvis velkommen til at give lyd fra dig, løsningerne kan tilpasses netop dine behov, både som selvdriftede løsninger, eller som en løsning hvor Acenet ApS varetager al drift og overvågning af din virtuelle server, så du blot skal koncentrere dig om din applikation.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Tak for de mange svar nu er der noget at arbejde med, vil nok vende tilbage til nogle af jer..

Fortsat god aften..

MvH Kristoffer

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Hvis du skal starte ud med en ide som du ikke rigtigt kan sætte tal på (trafik/besøgende/kunder) på endnu kan ville jeg nok også kigge på en virtuel server. Her kan jeg være rimelig neutral fordi vi ikke tilbyder virtuelle servere Smile

 Som det også blev sagt er den mere skalerbar og lige i startfasen af en virksomhed eller et projekt er økonomien ret vigtigt. 

Jeg har hørt godt om acenet og desuden er Sune fra activewebs.dk også en mulig kandidat du skulle kigger nærmere på.

Mvh

Markus

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)