Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange bruger Microsoft Access ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vemb
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle

Jeg fik lige lyst til at høre hvor udbredt Microsoft Access er blandt Amino's bruger?

 

Det er ikke så meget løsninger med Access som database i en web/asp løsning, men mere

Access alene eller sammen med ERP systemer, regneark osv.

 

Er det mon et udbredt produkt hos Amino's medlemmer?

(Det er det næppe men det kunne være sjovt at høre, eg har prøvet og søge på Access og der kommer da lidt sider frem ;-) )

 

Jeg har selv brugt Microsoft Access rigtig meget i forbindelse men mit arbejde og ser mange muligheder i programmet.... ;-)

 

mvh.

Mogens

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Access kan generelt vaere godt til  at kategorisere og systematisere (naesten) al data, men som database foretraekker vi hos Bezot Interactive nu mere MySQL.

Tilmeldt 14. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

MS Access er et udemærket produkt til mange simple opgaver. Især er det ret brugervenligt og velegnet til folk uden de store programmeringsevner.

Det er ikke egnet til større eller mere seriøse løsninger.

 

Fra Vemb
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan J.:
Det er ikke egnet til større eller mere seriøse løsninger.

Det er jeg faktisk enig i, hvad angår "backend" delen, access bør ikke bruges i systemer med mange samtidige bruger.

Dog vil jeg sige at Access kan være en fin "frontend" til feks MS-Sql.

Access er også super til udskrifter!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

olezen:

Det er jeg faktisk enig i, hvad angår "backend" delen, access bør ikke bruges i systemer med mange samtidige bruger.

Dog vil jeg sige at Access kan være en fin "frontend" til feks MS-Sql.

Access er også super til udskrifter!

Nemlig ja. Access er et "desktop" produkt og er ikke lavet til at flere brugere kan tilgå databasen samtidig. Derfor er den god til fx. en forenings medlemliste eller lign. som kun kasseren har liggende. Databasen er en flad fil der ligger på en desktop computer.

Så snart man skal have flere brugere på en database hedder det i Microsofts tilfælde MS SQL Server. Dette er et egentligt server produkt som kan håndtere flere samtidige brugere. Dette er dog udelukkende database og man kan ikke lave deciderede små programmer som man kan i Access (hvor man kan opbygge simple brugergrænseflader osv).

MS SQL Server fåes også i en gratis udgave som er ganske fornuftig hvis det er prisen der holder een tilbage (SQL Server Express).

Fra Vemb
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Tak for jeres input!

Access er vist ikke så udbredt her på Amino.
Så fik jeg da stillet min nysgerrighed :-)

//MOL

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)