Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af børnetøj m.v. fra østen til Guatemala

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

 

Jeg har lige fundet dette gode site og har læst nogle af indlæggene.

 

Jeg bor pt. med min kone og 2 børn i Guatemala (min kone er guatemalteker). Vi ønsker at starte egen virksomhed med import af børnetøj, da det er næsten umuligt at finde i en ordentlig kvalitet herovre, men ingen af os aner noget som helst om hvad man gør. Vi har en idé om at man kunne importere fra fjernøsten et sted, men danske producenter kunne naturligvis også være interessante. Er der nogen som kan hjælpe os med gode råd til hvor vi finder producenter og hvordan man ordner alt det praktiske med import hertil?

 

Med venlig hilsen

Ruccowich

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ruccowich,

 

 

Der er rigtigt mange danske børnetøjsproducenter (og  mon ikke det meste produceres i Fjernøsten....). - Aner ikke om design, stil og smag er det samme i Guatamala - og hvad med sæsonerne (er det ikke på den sydlige halvkugle, spørger en uvidende Dansker  - men så kan du måske købe overskudslageret af det danske sommertøj til Jeres sommer  )?!

 

Check evt. andre tråde her på Amino (søgefeltet ovenfor er genialt ) ... kan fx. nævne denne streng:


 

...som du kan se er der modemesse i Bella Center (2 gange årligt) hvor der er rigtigt mange nordiske producenter repræsenteret.....incl. fx. Ballade - smid en mail til info@ballade.nu hvis du er interesseret i økologisk børnetøj i god kvalitet og skønt dansk design 

 

 

Held & Lykke med projektet

Martin
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Modemessen i Bella Centeret er blevet nævt en del gange, og jeg vil lige fortælle, at på deres hjemmeside er der et katalog over udstillerne med link til deres hjemmeside. Det har jeg brugt flere gange når jeg skulle hente inspiration til nyt i butikken.

 

Hilsen Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ruccowich,

 

Hvad er det du er paa udkig efter - faerdig design eller produktion?

 

Jeg bor paa Mauritius (Indiske Ocean) og har et tekstil agency, hvor Vi bl.a. producere til et par boernetoejs kunder i DK. Mauritius er et alternativ til fjern Oesten paa tekstil produktion... Hoej kvalitet og mindre minimum! Tekstil produktion er landets 3 stoerste erhverv efter turisme og sukker-roer.

Vi kan ogsaa tilbyde faerdige design til mindre kunder. De fleste fabrikker jeg arbejder med har Deres egne design teams, der hvert aar udvikler nye kollektioner til at markedsfoere Dem selv. Men de fleste danske kunder er designere (private labels), hvorfor det er ikke noget jeg til daglig bruger saa meget.

 

Fortael mig lidt mere om hvad du soeger - vi kan klare det meste.

 

Mvh. mikkel

 

PS.: Ellers proev at se den mail jeg sendte til Marokkaneren vedr. at hente boernetoej i dk.


 

 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin, Lene og Mikkel

 

Tak for links m.v. Guatemala ligger i mellemamerika, lige syd for Mexico, saa det er stadig den nordlige halvkugle, men naturligvis lidt taettere paa aekvator end DK. Da jeg endnu ikke har faaet min egen internetforbindelse op at koere, sidder jeg paa diverse internetcafeer. Forbindelsen er ringe og PCere er nedslidte (det tog min naesten 2 min at komme til dette site ). Jeg bliver derfor noedt til at vende tilbage med flere informationer, naar jeg faar min baerbare paa et sted.

 

MVH

Ruccowich 

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

Vi er i første omgang interesserede i almindeligt (men også mode-) tøj til børn i alderen fra 1-ca.10 år. Det er især det smarte, men alligevel praktiske ved det danske tøj, som har vores interesse. Skulle der være nogen som kan formidle kontakt til producenter af børnesko af god kvalitet er det også interessant, ligesom et vist udvalg af accessories kunne være noget.

 

Her i Guatemala er der faktisk kun 2 årstider, regntid og sommer. Hver på ca. 6 mdr. Vejret er selv i regntiden som et godt dansk forår eller efterår (dvs. tøjet skal ikke være specielt varmt). Kvalitetsmæssigt mener vi at stilen og kvalitetsniveauet som Føtex, HM m.fl. leverer er ganske udmærket, ligesom det ikke behøver være mere modepræget end disse.

 

Jeg håber dette giver en idé om hvad vi søger...

 

Er der nogen som har erfaring med at importere til Guatemala vil jeg også gerne høre fra dem...

 

MVH

Ruccowich

Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ruccowich

 

Inden du sætter for meget igang, så burde du nok undersøge hvilke regler der gælder for import til Guatamala. Lidt ærgeligt at have sat det hele igang og så finde ud af, at der ligger en høj told eller lign. F.eks. Indien har en meget høj told på næsten alle importerede varer - mellem 100-200%. Måske kan det betale sig at købe tekstilerne i halvfabrikata og få dem syet lokalt. Jeg formoder at timelønningerne ikke ligger væsentligt over fjernøsten. Så skal du bare have nogle gangbare designs og dem kan du måske købe af en designer.

 

Held og lykke med det

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Christensen Consult

 

Tak for dit svar. Det er klart at disse ting er med i vores overvejelser og vi sætter naturligvis intet igang før vi har et overblik over forholdene.

 

MVH

 

Ruccowich

Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som der også er nævnt i tidligere indlæg er der masser af gode børnetøjsbrands man kan kaste sig i "lag" med. Vi har et shipping firma som kan hjælpe med de praktiske gøremål omkring forsendelse og ydermere et børnetøjsmærke ved navn H.Remo, dvs. der er her mulighed for at slå 2 fluer med et slag - du kan se noget af vores tøj inde på http://www.facebook.com/home.php#/pages/HREMO/47614448901?ref=ts

Vi kan kontaktes på mail rikke@c-shipping.com eller på hremo@besked.com

Mvh

Rikke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)