Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i selvangivelse for 2007 med VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skriver for at spørge jer til råds om hvad I synes jeg skal gøre, når jeg har fundet en fejl i mit regnskab for 2007. Jeg benytter VSO og laver alt selv. Jeg har læst så godt som alt om VSO'en og endelig fået en god opstilling på plads så alt let udregnes til den udviddet selvangivelse.

Dog har jeg opdaget en mindre brøler i min overskudsudregning for 2007, nu da jeg arbejder med regnskabet for 2008.

Det reele overskud lå på ca. 200.000 kr og jeg har faktisk kommet til at angive overskuddet 8.000 kr. større end det egentlig var pga. en simpel regnefejl i excel.

Samtidig angav jeg 100.000 kr som privat hævning (og som jeg hævede/betalte B-skat med) og lod resten (residualen) overføre til næste år i virksomheden.

Det betyder to ting.

1) Jeg har vel betalt for meget i skat.
2) Min konto for overført overskud til næste år stemmer ikke overens med Skats.

Problemet er nok også at jeg ikke havde styr på mine ultimo og primo balanceposter og dermed ikke opdagede fejlen.

Jeg hælder mest til bare at lade det være da 2007 regnskabet er lukket, men vil meget gerne høre fra nogle af jer der kender til VSO og Skat, hvad I ville gøre? Både mht. Skat og det interne regnskab?

Håber på at få et par gode råd og tak på forhånd!

Mvh

Mark

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville rette det til og sende det til SKAT med anmodning om genoptagelse af 2007. Evt. sende det sammen med 2008 så der var mulighed for at SKAT kan se at du har brugt de nye tal for 2008.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Man kunne også regulere det ind i 2008 men i begge situationer vil Skat kunne spørge til 2007. Så kan man lige så godt få tingene på plads fra starten

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)