Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der moms på konsulenthonorar - er der forskel på typer af honorar ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Baseret på din profil er det formentlig mere tale om en akademisk diskussion. Udgangspunktet er som Peter nævner moms på konsulenthonorar ved salg i DK.

Det var da kvikt set! Du er en bedre detektiv end Peter og jeg

Klovn:

Klovn:

Jeg tror du støder fru Espresso med den bemærkning.

Det var da kun en smigrende bemærkning Yes

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jammen jammen hele tiden kommer man galt afsted. Beklager den mandhaftige titulering.

I den pågældende sag handler det om konsulentbistand i forbindelse med udarbejdelse af koncepter etc. etc. på ide til tv-program.

Altså - det er ikke min egen ide i denne omgang - men andre er kommet til mig for at få hjælp til udarbejdelse af blablabla

Mere klart nu?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det blev helt klart, da Klovn guidede os ind på din profil.

Du skal tillægge moms på din faktura.

Alt det andet her i tråden kan du set bort fra. Vi var ude i nogle undtagelser, som du ikke er omfattet af (hvis spørgsmålet ellers realterer sig til de aktiviteter, som du beskriver i profilen).

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Espresso...vi er da enige!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge Fru Expressos overvejelser men når Helle oplyser at hun er momsregistreret så er den forrudsætning om at det er selvstændig virksomhed ligesom lagt. Ellers skal man tage rigtig mange forbehold ind når man besvarer en forespørgsel på Amino. Når det så er sagt så er det god rådgivningsmæssig stil at man gør sig disse overvejelser og havde Helle eksempelvis sagt at hun kun udførte arbejde for en hvervgiver permanent så havde der nok været belæg for at råbe jagt i gevær.

Det samme med hensyn til om faget/branchen er momspligtig i sin helhed. Når det oplyses at hun er momspligtig så må vi lægge det til grund.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et tillægsspørgsmål...

I disse eIndkomstdage kan man så stadig udbetale honorar uden at opgive det til skat?

Kan tænke mig at ikke alle vil opgive deres CPR til virksomheden hvis der kun er tale om et enkelt honorar uden den store tilknytning til firmaet. Ellers kan konsulentens CPR hurtigt komme i omløb mange steder...?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej VonG

Mener du om en konsulent kan sende dig en faktura uden hverken CPR eller CVR? I så tilfælde Nej.

Og hvis der udelukkende oplyses CPR skal du faktisk sørge for at oplyse SKAT om indtægtsforholdet. (blanketten hedder noget i retning af eIndkomst Indberetning og fås på dit lokale skattecenter)

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - er et par år siden jeg sidst benyttede mig af det og kom lige til at tænke på det.

Takker for svaret

VonG

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)