Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, PC og fradrag for en gangs skyld...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg invensterede sidste år i en computer, for at kunne udføre noget freelance grafisk arbejde og 3d-arbejde og nu står jeg i den situation at det efterhånden er ved at være lige oppe over i fht. fradrag.

Jeg bruger også udstyret privat, så jeg har overvejet, kun at trække 25% fra (ud fra hvad jeg har kunnet finde af info om emnet ved skat.dk). Totalt set er der tale om en udgift på ca 15.000 kr for hele systemet. Nu er spørgsmålet så, om jeg stadig kan trække noget fra. I og med at jeg kun trækker 25% fra, så kommer man jo under de 5500 kr, der er som nedre grænse for fradraget. Betyder det så at jeg overhovedet ikke kan få noget fradrag for min investering?

Mvh

Thomas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Grænsen på de 5.500 kr. gælder kun lønmodtagere og som lønmodtager vil du normalt ikke kunne få fradrag for eks. køb af pc'ere da man formoder at det er noget arbejdsgiveren afholder (der er dog undtagelser). 

Er du derimod hvad jeg antager selvstændig erhvervsdrivende gælder der ingen grænse og du kan foretage afskrivning på en andel på 25%. Men har du ikke andre pc'ere privat. Jeg ville da langt hen ad vejen argumentere for 100% erhvervsmæssig andel hvis du ellers har nævneværdig aktivitet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

og du har jo egentlig ret i fht. det med erhvervsmæssig andel, Jeg har netop en anden computer, som jeg udelukkende bruger til private formål. Så er spørgsmålet selvfølgelig om man kan sige at der er nævneværdig aktivitet, da den del af arbejdet på nuværende tidspunkt er på standby. Men jeg vil da lige se, om jeg ikke kan få det hele til at gå op i en større enhed.

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Thomas..din situation burde overhovedet ikke give anledning til problemer med SKAT!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)