Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I andre, når folk ikke betaler regningen?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der gælder ingen 50.000 grænse i forhold til Inkassolovens autorisationskrav.  Du tænker formentligt på småsagsprocessens beløbsgrænse. Men det betyder jo bare, ikke-advokater kan møde i retten i småsager, og her er et af flere krav, sagen skal være beløbsmæssigt under kr. 50.000, eller at den slet ikke handler om penge. Hvis det er en inkassosag, så kan en ikke-adovkat ikke møde ikke lovligt uden autorisation.

Det lyder forretningsmæssigt fornuftigt, at en erfaren advokatsekretær slår sig ned som selvstændig. Mon ikke hun snart får autorisationen på plads.

§ 2. Ved inkassovirksomhed forstås i denne lov ethvert led i erhvervsmæssig inddrivelse af fordringer for andre samt i erhvervsmæssig inddrivelse af fordringer, som er købt efter forfaldstid med henblik på inddrivelse på egne vegne. 
Kapitel 2 

§ 3. Den, der udøver inkassovirksomhed eller indgår aftale herom, skal være autoriseret hertil, jf. dog § 22, stk. 2.

§ 29. Medmindre højere straf er forskyldt efter anden lovgivning, straffes med bøde eller hæfte den, der overtræder § 3, § 6, stk. 2, 1. pkt., § 6, stk. 3, 2. pkt., § 8, stk. 1, § 10, §§ 12-14, § 15, stk. 1, 1. pkt., § 16 eller § 23.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Når/hvis hun gør får jeg det ihvertfald at vide for vi har etableret kontorfællesskab Big Smile Jeg vil næsten tro at hun er ved at få det hvis det ikke allerede er sket

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne også godt bruge et navn/mailadresse på en som kan hjælpe med at inddrive småbeløb ( under 1000 )

De firmaer jeg har ringet til anbefaler at droppe sagen.

Pengemæssigt er det jo rigtigt - men principielt har jeg det rigtig dårligt med at kunden skal slippe for betaling - mange gør det helt bevidst, da de ved mange dropper sagerne når det er små beløb.

Det skal de bare ikke have lov til....

MVH

Jesper

www.sliknet.dk

 

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kan anbefale en advokat der tager sig af disse sager?

Og som ovennævnt kun "beholder" alt over det skyldige beløb.-

Jeg vil meget gerne bede om nogle kontakt oplysninger.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

snc:
Og nr 2 og nr. 3 rykker koster iøvrigt hver 125 kr!

Mvh Pernille



Er det gangbart ?
Mener da at grænsen er 100,-

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

snc:
Og nr 2 og nr. 3 rykker koster iøvrigt hver 125 kr!

Mvh Pernille



Er det gangbart ?
Mener da at grænsen er 100,-

 

 

Rentelovens §9b, stk. 2.

"Der kan kræves et rykkergebyr på højst 100 kr. inkl. moms for hver rykkerskrivelse, dog højst for 3 skrivelser vedrørende samme ydelse. Har skyldneren inden for en sammenhængende periode til stadighed været i restance vedrørende samme skyldforhold, kan der uanset 1. pkt. højst kræves rykkergebyr for 3 skrivelser vedrørende restancerne i den pågældende periode. Der kan kun kræves gebyr for rykkerskrivelser, som er sendt med mindst 10 dages mellemrum."

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)