Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra html til asp

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Suhm:

ASP er et server side language, så et .ASP script skal køres fra en server, som understøtter det.

Jeg koder ikke i ASP, men i PHP, men jeg vil tro at du ligesom med PHP bare kan ændre .html til .asp i filnavnet. Dette vil dog kun medføre en ting, at du skal bruge en server for at se filerne. Ideen med at bruge sprog som ASP eller PHP er hvis du vil lave dynamiske hjemmesider, hvor du gør brug af databaser, brugerinput osv. Men dette kræver at du kan skrive i ASP, og ikke bare HTML!

Håber det hjalp..

Ok nu er jeg med. For i mit føste forsøg, ændrede jeg faktisk bare htm til asp. Men kunne ikke se siden. Det har selvfølgelig været fordi mit hotel ikke understøtter det.

Jeg har ikke brug for asp funktioner, jeg har blot en kode jeg skal bruge, men som kun virker i asp.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ude på meget dybt vand, men jeg mener ikke at .net er et sprog som sådan.

Jeg tror du har misforstået det lidt. Det giver ingen mening at "konvertere" noget html kode til eks. ASP. Det er to forskellige ting, dog kan en ASP fil godt tage html kode. Du kan altså bare ændre filnavnet til .asp. Men igen, det vil blot være meningsløst, for det ændrer ikke på din side overhovedet. Når serveren kører et ASP script, bliver det lavet om til html, så browseren kan læse det. Prøv for eksempel at klikke på "vis kilde" her på amino, som er lavet i ASP og se kildekoden. Det er ren html!

Hvis du vil have at din side skal være skrevet i ASP, skal det være fordi der er et formål med det!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

Tak for hjælpen begge to, kæmper viderer. Kan se mit hotel ikke understøtter ASP, så ekstra penge i hoved på dem.

 

Dot.net ville også virke. hvilke understøttelser kræver det på ens webhotel, og er det evt hovedpine at converterer fra html.

Dit webhotel understøtter givetvis PHP, så den kode du ønsker at bruge, kan skrives til PHP, og du sparer at lave dit webhotel om til ASP.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

Peter Suhm:

ASP er et server side language, så et .ASP script skal køres fra en server, som understøtter det.

Jeg koder ikke i ASP, men i PHP, men jeg vil tro at du ligesom med PHP bare kan ændre .html til .asp i filnavnet. Dette vil dog kun medføre en ting, at du skal bruge en server for at se filerne. Ideen med at bruge sprog som ASP eller PHP er hvis du vil lave dynamiske hjemmesider, hvor du gør brug af databaser, brugerinput osv. Men dette kræver at du kan skrive i ASP, og ikke bare HTML!

Håber det hjalp..

Ok nu er jeg med. For i mit føste forsøg, ændrede jeg faktisk bare htm til asp. Men kunne ikke se siden. Det har selvfølgelig været fordi mit hotel ikke understøtter det.

Jeg har ikke brug for asp funktioner, jeg har blot en kode jeg skal bruge, men som kun virker i asp.

Jeg var ikke hurtig nok! ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ComputerLab:

Senna:

Tak for hjælpen begge to, kæmper viderer. Kan se mit hotel ikke understøtter ASP, så ekstra penge i hoved på dem.

 

Dot.net ville også virke. hvilke understøttelser kræver det på ens webhotel, og er det evt hovedpine at converterer fra html.

Dit webhotel understøtter givetvis PHP, så den kode du ønsker at bruge, kan skrives til PHP, og du sparer at lave dit webhotel om til ASP.

Mvh
Brian

Nu er jeg ved at komme ud på meget dybt vand her. Har ingen ide om hvad php er eller hvordan jeg konverterer til det, hvis det er sådan man gør. Eller er det også bare at ændre fra htm til php ???

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

PHP og ASP minder meget om hinanden! Men hvis du ikke har brug for andre funktioner end HTML tilbyder, så er det meningsløst blot at ændre et filnavn!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

PHP, ASP, HTML, etc. er "kode sprog", og derfor vidt forskellige måder at kode på. Det er ligesom pære og bananer. Du kan ikke bare ændre på navnet.

Du kan evt. lade mig kigge på dit site, og hvad du ønsker at opnå.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Suhm:

PHP og ASP minder meget om hinanden! Men hvis du ikke har brug for andre funktioner end HTML tilbyder, så er det meningsløst blot at ændre et filnavn!

Jeg har faktisk kun brug for html. mit problem er at EN af de koder jeg skal bruge kun understøttes på linux server så længe det er html, men i asp understøttes den på windows server.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

Peter Suhm:

PHP og ASP minder meget om hinanden! Men hvis du ikke har brug for andre funktioner end HTML tilbyder, så er det meningsløst blot at ændre et filnavn!

Jeg har faktisk kun brug for html. mit problem er at EN af de koder jeg skal bruge kun understøttes på linux server så længe det er html, men i asp understøttes den på windows server.

HTML kode læses ikke af serveren, men af browseren. Det er et såkaldt client side language, så jeg kan ikke forestille mig hvad det skulle være for noget kode?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian computerlab

 

Jeg sender dig en pm hvis jeg ikke for det til at virke i dag.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)