Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra html til asp

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mmmh har lidt problemer her. Hvordan får jeg nemmest lavet html om til asp ???

Er der en forskel på bare at lave en enkelt side om til asp og på at lave et helt site om til asp ???

Og vil det betyde andet en at det nu er asp filer ???

 

På forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Senna her har du et gratis værktøj der kan klare det problem for dig.

det ville nok se lidt tåbeligt ud hvis du lavede en enkelt side om til ASP og lod resten være HTML,

og til dit spørgsmål om at det har nogen betydning så vil jeg sige det kommer an på...

om du vil have en dynamisk web applet eller hvad du vil? Her kan du læse lidt mere om asp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen. Jeg prøvede faktisk lige præcis det værktøj du henviser til inden jeg skrev denne tråd.

Efter at have konverteret html koden til asp, og har sat den ind i dokumentet og gemt som asp. Så viser den bare en blank side selv om jeg kan se alt teksten i koden.

Har ikke forstand på applet. Det eneste jeg vil er at have normal html, mit problem ligger i jeg har noget kode som kun virker i ASP. Derfor har jeg brug for at få lavet de filer jeg har om.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så må jeg prøve at finde et andet værktøj.

Her er der nogle muligheder

Link1 desværre costware

Link2 heldigvis freeware og endda et online værktøj hvilket betyder at du ikke behøver installere noget.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du skal sikre dig, at dit webhotel understøtter ASP. Hvis det ikke gør, vil det ikke behandle din kode, hvilket medfører at du ser koden på din hjemmeside.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ups det glemte jeg vist lige, dit webhotel SKAL understøtte ASP eller ASPX extensions ellers så bliver det bare noget makværk.

men du kan da ikke se koden når du besøger din asp side vel?

tak Christian for påmindelsen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ASP er et server side language, så et .ASP script skal køres fra en server, som understøtter det.

Jeg koder ikke i ASP, men i PHP, men jeg vil tro at du ligesom med PHP bare kan ændre .html til .asp i filnavnet. Dette vil dog kun medføre en ting, at du skal bruge en server for at se filerne. Ideen med at bruge sprog som ASP eller PHP er hvis du vil lave dynamiske hjemmesider, hvor du gør brug af databaser, brugerinput osv. Men dette kræver at du kan skrive i ASP, og ikke bare HTML!

Håber det hjalp..

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

HTML og ASP fungerer to forskellige steder - ASP fungerer og tolkes på serveren og kun på serveren hvorimod HTML læses af klienten, det tætteste vi kan komme på "konvertering" er at ASP kan udskrive HTML til klienten. Så alt du, som udgangspunkt i hvert fald, behøver at gøre er at omdøbe filen til at slutte med .asp i stedet for .htm/.html.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen begge to, kæmper viderer. Kan se mit hotel ikke understøtter ASP, så ekstra penge i hoved på dem.

 

Dot.net ville også virke. hvilke understøttelser kræver det på ens webhotel, og er det evt hovedpine at converterer fra html.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Senna har du overvejet javascript i stedet for asp?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)