Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi af osCommerce til testbrug

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er :)

Jeg vil rigtig gerne lave en kopi-shop af min webshop til testformål.

Derfor har jeg kopieret alle filer over på et nyt domæne - men hvad gør jeg herfra mht. mySQL osv for at få shoppen til at køre?

Nogen der kan hjælpe mig?

mange hilsner,

Thomas

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du eksporterer vha. af eksport-værktøjet i phpMyadmin (hvis du har adgang til det), og importerer derefter til en ny database.

I filen configure.php i mappen /includes, udskifter du navnet på databasen. Husk også configure.php filen i mappen /admin/includes.

Husk at ændre stierne også.

Er det version 2.2 du benytter?

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Tak for din hjælp.

Jeg er bare i tvivl omkring det at importere til en ny database.

Jeg har indlæst alle filer til roden på stedet.. alt fra den kørende shop.

Men hvordan kommer jeg derfra og over til MYsql / databse???

Jep. det er 2.2 jeg benytter :)

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak til Arlo for at gøre forsøget med at hjælpe mig :(
Desværre havde jeg ikke rettigheder til at kopiere shoppen - så det lykkeds ikke

Men tak for indsatsen!!! :) :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Hansen:

Desværre havde jeg ikke rettigheder til at kopiere shoppen - så det lykkeds ikke

Øh.... hvorfor har du ikke rettigheder til det ?

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Easy..

Fordi jeg har købt shoppen designet som den er og med moduler producenten selv har lavet, hvilket åbenbart giver en rettighed til at rette i den alt jeg har lyst, men ikke at viderekopiere. Så den må ikke rulles ud til flere shops som var tanken i sidste ende...

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Hvis du har adgang til databasen - så kan du nemt kopier den? Hvad mener du ikke havde rettigheder til at kopirere shoppen.

TIlføj mig på msn med msn@denn.dk så skal jeg gerne hjælpe dig kvit og frit.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Hansen:

Hej Easy..

Fordi jeg har købt shoppen designet som den er og med moduler producenten selv har lavet, hvilket åbenbart giver en rettighed til at rette i den alt jeg har lyst, men ikke at viderekopiere. Så den må ikke rulles ud til flere shops som var tanken i sidste ende...

Forstår godt de vil beskytte deres egne moduler, men de spænder jo ben for sig selv, når kunden ikke kan flytte sin webshop ....

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Forstår godt de vil beskytte deres egne moduler, men de spænder jo ben for sig selv, når kunden ikke kan flytte sin webshop ....

Jeg tror godt man kan flytte shoppen - men dét med at lave en kopi er nok no go :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må gerne flytte shoppen - det har der aldrig været binding på, men jeg må ikke kopiere den videre ud.

Sådan set kan jeg faktisk godt forstå det - de har jo brugt temmelig mange penge på opbygningen. Men som sådan er jeg ikke afhængig af at skulle betale til firmaet for evigt. Heldigvis er jeg ude af abonnementsbetaling som da jeg tidligere var hos DanDomain. Det er de værste penge jeg nogensinde har givet ud. De kræver bare formuer - og så for shops der er røv-kedelige. Så kan man købe sig til eksterne designere - men på en shop man aldrig kommer til at eje.

Derfor er jeg glad for beslutningen om at have købt en shop - selvom man jo aldrig bliver helt tilfreds med designet - så er jeg nu meget tilfreds indtil videre. Så kan jeg altid bruge abonnementspengene på løbende vedligeholdelse ;)

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)