Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vare men ikke må tage hjem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har et sprøgsmål findes der nogle vare navne man ikke må sælge ( hp / nikon ) osv. eller kan man bare impoterer og sælge som man vil

 

og hvad er tolden på :

kamaraer

bil udstyr

hifi

tv / dvd udstyr

 

mvh. joachim

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Citer.

For du må sælge mærke vare, der skal du have en licens og den får du fra den der laver det mærke som du vil sælge og det er ikke altid lige nemt med mindre du tager meget store patier hjem, og meget store patier kan godt være fra 300.000 kr. og op efter ellers skal du handle med deres mellem handler en grosist og så bliver varen altid lidt dyre.

Og før du kaster dig ud i at impotere vare hjem så skal du altså sætte dig noget mere ind i told regler, du skal finde den vare du vil købe og fra det land du vil købe og så går du ind på www.skat.dk og finder først told takt nummeret og nå du har det så finder du told satsen, men første gang er det en god ide at du ringer til skat så de hjælper dig igennem, Jeg har flere gange købt vare hjem fra USA men ladet dem mellem lande hos nogle venner i Italien for det er tolden noget billiger og så er mine vare jo inde for EU`s grænser og så er det bare og køre dem til Danmark.

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

okay findes der så nogle regler ( ce godkendning osv. )

 

og er der nogle som kan et link til sakt´s møder så man kan tage ind og hører om tingene Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie:
Jeg har flere gange købt vare hjem fra USA men ladet dem mellem lande hos nogle venner i Italien for det er tolden noget billiger og så er mine vare jo inde for EU`s grænser


I teorien burde toldsatsen være den samme i hele EU, da den ikke fastsat af de enkelte lande. Men ja jeg oplever også indimellem at tolden har været billigere i Italien end i Danmark. Det skyldes som ofte en anden vurdering af hvilken kategori varen skal indplaceres i.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg kan godt høre at du har lidt at lære endnu inden du skal køde noget hjem, ALLE vare skal være CE mærket i følgfe Dansk og EU lovgivning

Og du skal helt sikkert tage på kursus hos www.importguiden.dk han er rigtig god og det koster 1000 kr. + moms og deltagt og det tager ca 5 timer og bliver afholdt i København og i Silkeborg,

Hvis man skal impotere vare hjem og tjene på det så skal man købe meget af gangen for at det bliver en god forretning så hjælper det ikke at man køber hjem for 30.000 kr. så æder det hele sig op i fragt og tid.

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie:
Hvis man skal impotere vare hjem og tjene på det så skal man købe meget af gangen for at det bliver en god forretning så hjælper det ikke at man køber hjem for 30.000 kr. så æder det hele sig op i fragt og tid.

Jeg er ikke helt enig. Det kan ofte være en fordel at bestille små partier hjem og finde ud af om de kan afsættes inden man spenderer hele opsparingen på et stort parti.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldsatserne er de samme i hele EU, da det er EU opstillede satser. Men der hvor variationen kan opstå, er hvordan et produkt vurderes i det enkelte land. I Italien kan man ofte via tsk tsk få varer ind under billigere toldgrupper og dermed spare en masse i told.

Men man skal passe på for det kan altså os gå den anden vej dernede... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)