Hey Allesammen..
Jeg har lige startet et rengørings firma og vil meget gerne ha' lidt hjælp.
Jeg har tænkt på at hvis jeg en dag sku skrive kontrakt med en kunde, hvad skal jeg så ha med?
Nogle der har erfaring med det?
M.V.H Mehmet.
Hej Mehmet.
Udgangspunktet for en kontrakt med en konkret kunde må være en rengøringsplan, der beskriver hvad, hvor, evt. hvordan og hvor ofte der skal gøres rent.
Derudover kan du have nogle generelle forretningsbetiingelser, der fx. fortæller om:
- Betalinger (forud/bagud)
- Opsigelse af aftalen, herunder hvis kunden ønsker at springe rengøring over i en periode
- Adgang til lokalerne/alarm/nøgler
- Evt. adgang til rengøringsrum/omklædningsrum/badefaciliteter
- Skader/forsikring på ting/peroner
og så videre.
Selve kontrakten skal selvfølgelig indeholde de individuelle ting, som hvilken pris der er aftalt, hvornår arbejdet starter, evt. fravigelser fra forretningsbetingelser etc.
Hvis du googler lidt, kan du sagtens finde eksempler, som du kan arbejde videre med. Jeg kan også smide dig en privat besked med et par links ;-)
/Haphi