Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle aminoer..

Jeg sidder med et par spg om eksport..


Først, jeg har en virksomhed hvor jeg igennem et par danskere i udlandet har fået nogle kunder som gerne aftage nogle af vores fysiske varer blandt andet i usa, afrika og østeuropa..
Hvad skal jeg have klaret for at komme igang.


Et andet del er så at jeg i samarbejde med et par kammerater er ved at starte en dotcom firma op, hvor vi skal til at have betaling for vores services, og sitet er engelsksproget og godt på vej fremad skal vi jo have styr på regnskabet fra start af.

Martin hvordan klare i det når i fakturere spamfigther til en kunde i f.eks usa eller i lande inden for EU??

vh
Brian Knudsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

 

Du bliver nødt til at være mere konkret, hvad er det du ikke kan finde ud af?

Dbh Martin

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu handler jeg kun med digitale varer, andet ved jeg ikke om.
Men sælger vi til USA er der ingen moms.
Sælger vi til EU, så er der 25 % moms til privatbrugere, mens virksomheder der oplyser deres CVR nummer slipper.

Dbh Martin
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps var også ment til de digitale varer/ services vi levere :).

Takker for hjælpen, så skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg lige får fysiske varer ud af landet uden at komme i problemer :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en lille kommentar til det Martin skriver.

 

Der skal ikke nødvendigvis betales 25 % moms af vare(fysiske) man sælger til slutbrugere(private) i andre EU-lande.

Om der skal betales den høje danske moms eller momssatsen fra det pågældende land, afhænger faktisk af hvor stor en omsætning man har til det land. Er omsætningen over en vis beløbsgrænse skal man faktisk bruge det pågældende landets momssats. Hvilket jo altid vil være en fordel for danske virksomheder da vi har den højste momssats i Europa.

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

 

Du skal eksportør registreres hos Told & Skat (idag Skat). Det bør du kontakte SKAT om allerede nu - det koster ingenting og så er det på plads. De kan også give dig vejledning.

Hver gang du eksporterer skal der udfærdiges et eksportdokument. Det bedste du kan gøre er at tage fat i en speditør omkring det. Vær opmærksom på, at der er store prisforskelle, så indhent flere tilbud.

 

Held og lykke med det

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin og Christensen Consult,
Hvad sker der egentlig når man sælger til Sverige? Er det så også uden moms? Man anser jo normalt ikke varesalg til
Sverige som eksport. Skal man registreres på samme måde som en importør når man skal eksportere?

Sidst, men ikke mindst, kan du anbefale et par spedietører?

Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Salg fra en dansk virksomhed til en virksomhed (eller privatperson) i udlandet er altid eksport! Da Sverige ligger i udlandet, er salg til Sverige eksport  - definitionen på eksport er om en vare krydser en landegrænse.

Da Sverige er med i EU kan du sælge til en svensk virksomhed uden at være eksportør registreret - du skal imidlertid indberette din handel til Skat og opgøre den på din moms angivelse. Alt dette kan du få meget mere at vide om ved at kontakte Skat. De bider ikke, og så får du det gjort rigtigt. Jeg vil iøvrigt anbefale dig at blive registreret som importør / eksportør samtidig - så er det gjort, og det koster ikke noget, og giver ikke noget administrativt besvær.

Hvad angår speditører - så start med at kontakte dem du har i lokalområdet. Få altid flere tilbud. Nogle gange har en fragtmand faste kørsler til Sverige med meget gods og kører næsten tom tilbage og omvendt. Det er klart, at når han kører tom tilbage, vil han gerne have fyldt lidt op, og kan give dig et godt tilbud.

Jeg har ikke nogle speditører jeg umiddelbart anbefaler - det afhænger af område etc, og det er bedre du selv gør det!

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En virksomhed som vi kan anbefale mht. transport til Sverige er Schenker, da har super distribution i Sverige

LEADS PRODUCTION webbureau & reklamebureau

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)