Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress - skjul indlæg fra forsiden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.. et simpelt (synes jeg selv spørgsmål til opsætningen af en blog.

Jeg har tænkt mig at lægge mine indlæg i kategorier. Ganske typisk

Til en af disse kategorier vil jeg gerne skabe en underkategori, hvor der skal lægge random basic stuff.
De ting jeg lægger i den kategori ønsker jeg ikke fremgår på forsiden hvor nyeste indlæg står.

Jeg vil overtid dumpe ret meget fundamental content ned i underkategorierne, men jeg vil gerne bevare de mere prosa-orienterede indlæg på forsiden.

Findes funktionen hvor jeg beder en kategori skjult fra forsiden, og i så fald hvor?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Der er mange løsninger på den udfordring. Jeg bruger tit denne: Med et Advanced Category Excluder plugin vælger jeg at skjule dén underkategori fra forsiden, RSS osv - der er mange indstillingsmuligheder.

Du kan også kode dig ud af det i temaet, men ovenstående er nok det letteste at komme i gang med.

http://wordpress.org/extend/plugins/advanced-category-excluder/

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Et plugin er nok det nemmeste.. men for mange plugins kan hurtigt gøre din hjemmeside langsom...

Så vil du gøre det udenom plugin, skal du ud i noget Query post.. men det kan blive lidt indviklet, hvis man ikke ved hvad man laver... :-)

Det ligner noget som dette:

<?php
if (is_home()) {
query_posts("cat=-1,-2,-3");
}
?>

og skal indsættes lige før....
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

og så er tallene 1, 2 og 3 ID på kategorien du gerne vil exclude...
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg umiddelbart ikke kan få plugin'et til at virke, så kan jeg jo gå efter din løsning Brian.

Det er ikke kulsort snak det du fyrer op for, men jeg skal lige have clarifyet yderligere.
Er det index.php jeg skal indsætte kode-snasen i?

Fra toppen ser index.php således ud.. og jeg antager det er før den linje jeg her har markeret med fed?

<?php get_header(); ?>
<?php $options = get_option('inove_options'); ?>

<?php if ($options['notice'] && $options['notice_content']) : ?>
 <div class="post" id="notice">
  <div class="content">
   <?php echo($options['notice_content']); ?>
   <div class="fixed"></div>
  </div>
 </div>
<?php endif; ?>

<?php if (have_posts()) : ?>
           <?php while (have_posts()) : the_post(); update_post_caches($posts); ?>
                       <div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>">
                                   <h2><a class="title" href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"><?php the_title(); ?></a></h2>

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

yep... det skulle gerne være der... muligvis op over <?php if (have_posts()) : ?> istedet..

og hvis den ikke viser nogle indlæg overhovedet, så skal du lige have en "showpost=10" på.. men mener som standard viser den det antal indlæg du har defineret i dine wp "indstillinger"...

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Djævelsk..

Med mit forsøg på at benytte det nævnte plugin.. uploader jeg til rette mappe.
Plugin'et fremgår på min liste - jeg activater... det rykker til listen over "activatede" plugins... Men i højre hjørne, hvor der står Plugins sidder stadig et lille rødt 6-tal, selvom jeg nu kommer op på 7 plugins...

Jeg ser ingen forandringer nogen steder - så jeg ved ikke om jeg HAR fået plugin'et activated... 

-hvor er det meningen jeg skal kunne slå en kategori fra?
-.. og er det røde tal ikke udtryk for hvor mange plugins der er activated?


Angående query'en.. ja så virker det bare ikke. Der er ingen forskel - uanset hvor jeg indsætter.. og jeg har prøvet at ændre lidt på tallene -1,-2,-3 til at være kun den ene, og også prøvet med 4 og 5.... Jeg antager at mine categories er nummereret i den rækkefølge de er skabt,. så det er 5'eren jeg skal have excluded.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det hedder ACE i menuen der hvor du styrer indstillingerne for det plugin?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

bingo!... havde slet ikke set der var dukket ACE op i den primære menu..
Jeg kiggede under Settings, hvor jeg kan pille ved settings på andre plugins.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)